Publikacja - bogato ilustrowany zbiór jedenastu tekstów w języku angielskim, napisanych przez specjalistów z Polski i zagranicy pod redakcją Mateusza Wernera - opisuje kino polskie po 1989 roku z rozmaitych perspektyw, od filmowej rozrywki, animacji i dokumentu, aż po kino gejowskie i feministyczne. Książka w tłumaczeniu Oh Myoung-hun na język koreański ukazała się nakładem wydawnictwa Communication Books.
Od dwudziestu lat polscy twórcy filmowi cieszą się tymi samymi swobodami i możliwościami, co ich koledzy z Francji czy Niemiec. W ciągu tych lat powstało w Polsce około pół tysiąca filmów fabularnych i kilka tysięcy dokumentów - wśród nich wiele na najwyższym poziomie artystycznym. Paradoksalnie jednak, właśnie ta twórczość jest na świecie znacznie mniej znana, niż polskie filmy, które powstawały jeszcze za "żelazną kurtyną", gdy wymiana kulturalna ze światem zachodu ograniczała się do wąziutkiego strumyczka, w pełni kontrolowanego przez komunistyczne władze. Dziś, gdy bariery komunikacyjne nie istnieją, a Polska znajduje się międzynarodowym obiegu produkcji i dystrybucji filmowej, najnowsze kino polskie pozostaje krainą nieznaną i czekającą wciąż na odkrycie, przede wszystkim przez widza europejskiego, ale nie tylko.
Organizatorzy: Instytut Adama Mickiewicza, Communication Books