Jest absolwentką dwóch wydziałów Akademii Muzycznej w Łodzi: instrumentalnego w klasie fortepianu (dyplom w 1988) i wokalno-aktorskiego w klasie Jadwigi Pietraszkiewicz (dyplom w 1992). Studia wokalne kontynuowała pod kierunkiem André Orlowitza w Kopenhadze.
W 1992 roku zwyciężyła w Międzynarodowym Konkursie dla Młodych Wokalistów im. Stanisława Moniuszki w Warszawie, w 1994 – w Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Johannesa Brahmsa w Hamburgu oraz w 43. Międzynarodowym Konkursie Muzycznym ARD w Monachium. Jako pierwsza polska śpiewaczka w 1995 roku wystąpiła w mediolańskiej La Scali z recitalem pieśni Fryderyka Chopina. W 1996 roku z wielkim sukcesem debiutowała na scenie Semper Oper w Dreźnie partią Angeliny w operze "Kopciuszek" Gioacchino Rossiniego.
Uprawia lirykę wokalną, kameralistykę, repertuar oratoryjno-kantatowy. Współpracowała z wybitnymi dyrygentami, m.in. z Janem Krenzem, Jerzym Semkowem, Rafaelem Frühbeckiem de Burgos, Hansem-Martinem Schneidtem, Sir Colinem Davisem i Arminem Jordanem. Towarzyszyli jej również znani pianiści: Hartmut Höll, Charles Spencer, Melvyn Tan, Pascal Rogé i Katarzyna Jankowska, klarnecista Paul Meyer oraz zespoły: Tokyo String Quartet i Petersen Quartet.
Urszula Kryger dokonała wielu nagrań dla rozgłośni radiowych w Polsce, Francji, Niemczech i Szwajcarii. Płyty z jej interpretacją wydały m.in.: Engram – pieśni Fryderyka Chopina, Carla Loewego i Stanisława Moniuszki ("Mickiewicz i muzyka", 1998), Decca – "Pieśni polskie" Francisa Poulenca (1999), Hyperion – pieśni Chopina (1999), CPO – "Pieśni i ballady" Loewego (2000), DUX - duety kompozytorów rosyjskich, nagrane wspólnie z Jadwigą Rappé, Jerzym Knetigiem i Tomaszem Herbutem (2001, nagroda Fryderyk 2001), pieśni Moniuszki (2002), pieśni Mieczysława Karłowicza i Karola Szymanowskiego (2002, nagroda Fryderyk 2002), "Requiem" Wolfganga Amadeusza Mozarta z udziałem Chóru i Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Łódzkiej pod dyrekcją Tadeusza Wojciechowskiego – rejestracja DVD uroczystej mszy w pierwszą rocznicę śmierci papieża Jana Pawła II (2006), BNL – arie Ludwiga van Beethovena (2003), Channel Classics Records – komplet pieśni na głos i fortepian Szymanowskiego, nagrane wraz z Iwoną Sobotką, Piotrem Beczałą, Julianą Gondek oraz holenderską pianistką Reinild Mees (2004, nagroda Fryderyk 2004).
W 2006 roku wyróżniona została nagrodą Fundacji im. Karola Szymanowskiego za przemyślane i wysoce artystyczne interpretacje pieśni Szymanowskiego. W 2012 roku nagrodzono Fryderykiem jej płytę "Żeleński - Pieśni" (DUX).
– Po wysłuchaniu tego albumu nasuwają się dwie bezdyskusyjne oraz wzajemnie uzupełniające się refleksje. "Pieśni" Władysława Żeleńskiego (słuchamy ich w stylowych opracowaniach Andrzeja Mysińskiego na orkiestrę smyczkową, kompozytor powierzył akompaniament wyłącznie fortepianowi) zasługują ze wszech miar na szerszą popularyzację, także koncertową. Interpretacja Urszuli Kryger jest pod każdym względem znakomita, utwierdzając słuchacza w przekonaniu, że w dziedzinie pieśni niewiele śpiewaczek mogłoby się z nią równać (...). Urszula Kryger ujawnia wszystkie dobrze znane atuty swojej sztuki wokalnej: staranną technikę oddechową i precyzyjne prowadzenie frazy, bogaty wolumen głosu i umiejętność sugestywnego kreowania nastroju. Subtelne budowanie napięcia dramatycznego, intymność wyrazu i wrażliwość na słowo poetyckie pozwalają jej trafnie oddać zarówno przejmującą skargę dziewczyny w "Pieśni Jaruhy", jak nokturnowy nastrój "Snu nocy letniej" albo młodopolską nostalgię, wyrażoną słowami malarza Jacka Malczewskiego (zamykające płytę "Ja tobie serce ślę"). Najnowsza płyta Urszuli Kryger, podobnie jak wydany przed pięciu laty album Jadwigi Rappé i Mateusza Rutkowskiego, wpisuje się w krąg najlepszych interpretacji polskiej liryki wokalnej – fragment recenzji płyty "Żeleński – Pieśni" autorstwa Stefana Müncha, "Ruch Muzyczny" 2011.
Urszula Kryger jest również pedagogiem. Prowadzi liczne kursy mistrzowskie w Polsce i za granicą. Zasiada w jury konkursów muzycznych. Od 2002 roku prowadzi klasę śpiewu w łódzkiej Akademii Muzycznej. W latach 2008-2012 była Kierownikiem Katedry Wokalistyki, a obecnie pełni funkcję Dziekana Wydziału Wokalno-Aktorskiego akademii.
Autor: Małgorzata Kosińska, Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Związek Kompozytorów Polskich, marzec 2003, aktualizacja: październik 2016, AG.