Tworzenie gier rozpoczął na przełomie 2005 i 2006 roku, gdy odpowiedział na ogłoszenie firmy CD Projekt RED poszukującej koordynatora prac zespołu deweloperskiego (w trakcie prac nad pierwszą częścią "Wiedźmina" objął stanowisko producenta). Wcześniej pracował w firmie IT w dziale helpdesku, a także zajmował się współorganizowaniem dużych imprez LAN party. Jak sam tłumaczy w rozmowie z Culture.pl:
Wielu twórców mówi o pracy przy grach jako o od początku oczywistej dla nich ścieżce kariery: że to było przeznaczenie i zawsze wiedzieli, że tym się będą zajmować. To ciekawe, bo we mnie myśl o tworzeniu gier zrodziła się na widok ogłoszenia o pracę w CD Projekcie. Wcześniej zajmowałem się komputerami – uczyłem się w technikum elektronicznym, studiowałem cybernetykę – ale nie wiedziałem, że tak potoczy się moja droga zawodowa.
W trakcie prac nad grą "Wiedźmin 2" zajmował się głównie jej PR-em i marketingiem. Niedługo po ukazaniu się gry na rynku Gop przeszedł z CD Projektu do innego warszawskiego studia: CI Games. Firma ta w pierwszych latach swojej działalności (a więc od 2002 r.) zajmowała się produkcją prostych, niskobudżetowych strzelanek prezentujących akcję z perspektywy pierwszoosobowej oraz symulatorów lotniczych. Gdy do zespołu dołączał Gop, studio miało już na koncie pierwszą wysokobudżetową produkcję ("Sniper: Ghost Warrior"). Gop dołączył do studia we wrześniu 2011 r., gdy rozpoczynały się prace nad "Lords of the Fallen", nowym tytułem współtworzonym z niemieckim studiem Deck13. Produkcja łącząca gatunek RPG z grą akcji została publikowana w październiku 2014 r. zarówno na komputerach osobistych, jak i na konsolach Playstation 4 i Xbox One. Obecnie Gop pracuje nad kontynuacją "Lords of the Fallen", a ponadto prowadzi w serwisie Twitch audycję "Przegrani", w której rozmawia z innymi twórcami gier. Jak sam tłumaczy, nagrywanie tych dyskusji traktuje jako tworzenie materiału edukacyjnego w formie bardziej bezpośredniej niż tradycyjny wykład.
Autor: Piotr Kubiński, styczeń 2017.