Twórcy muzyki klubowej często mają problem z dłuższymi formami, a ich długogrające płyty stają się po prostu wyborem najlepszych kawałków. W przypadku pierwszego longplaya The KDMS – "Kinky Dramas And Magic Stories" z 2012 roku – mamy do czynienia ze spójnym albumem, który stanowi zamkniętą całość. Utwory są różnorodne i zaskakują zmiennością rytmów, atmosfery i stylistyczną żonglerką.
Znajdziemy piosenki, które brzmią jak żywcem wyjęte z nowojorskich dyskotek lat 80. (''High Wire'', ''Tonight''), i gdyby nie kilka tricków producenckich, nie moglibyśmy poznać, że powstały one w XXI wieku. Potem przechodzimy do nieco powolniejszych utworów, nadal utrzymanych w estetyce klasycznego disco, ale z funkowymi melodiami – bardziej w klimacie wczesnego Prince’a niż Donny Summer (''Wonderman''). Czasami The KDMS tworzą instrumentalny house (''Your Love is Right''), kiedy indziej nawiązują do rozmazanego, bardziej cyfrowego brzmienia nu-disco (''Part Time Lovers'').
The KDMS tworzą nieokiełznaną mieszankę gatunków muzyki klubowej. Przede wszystkim słychać w niej disco, które wyznacza kierunek. To disco utrzymane w najlepszej, nowojorskiej tradycji – żywiołowe, motoryczne i bogate w dźwięki. Zachęca zarówno do tańca, jak i uważnego odsłuchania. ''Yes, sir, they can boogie'' podsumowali ich twórczość dziennikarze "Guardiana" w codziennym cyklu "The New Band of the Day", w którym The KDMS byli zespołem dnia. Snoop Dogg uwzględnił ich utwór w swoim "TEKKNO EURO MIX".
Ich pierwszy singiel – "Never Stop Beleving" ukazał się na analogowej dwunastocalowej płycie w 2009 roku i odniósł wielki sukces. Znalazł się tam remiks samego Nicky’ego Siano, legendarnego nowojorskiego DJ-a, stałego rezydenta kultowego klubu Studio 54. To on jako jeden z pierwszych dostrzegł osobowość Grace Jones i potencjał Frankiego Knucklesa, który dziś zasiada w ścisłym panteonie muzyki house. Czy można wyobrazić sobie lepszy start? The KDMS cały czas mają szczęście do remiksów: na kolejnej dwunastocalówce ("Tonight") ich utwory przerabiał uznany i wzięty producent z New Jersey, Morgan Geist; na singlu promującym ich pierwszy długogrający album pojawił się Alexis Taylor z popularnego zespołu synth-popowego Hot Chip.
Dla zespołu parającego się muzyką klubową być remiksowanym przez znanych i cenionych to najlepsze, co może się przydarzyć: nie dość, że w ten sposób inni muzycy wyrażają swoje zainteresowanie i uznanie, to jeszcze niosą utwory dalej grając je na imprezach. Z jednego klubu zremiksowany kawałek wędruje do kolejnego, z miasta do miasta, z kraju do kraju, na inny kontynent. Dodajmy oddziaływanie internetu – w parę chwil przy twojej muzyce mogą bawić się ludzie z całego świata.
Sukces międzynarodowego duetu tkwi w producenckiej sprawności Skiby, w umiejętności tworzenia chwytliwych melodii i wykorzystywania żywego instrumentarium (co we współczesnej muzyce klubowej nie jest tak popularne), w elektryzującym głosie Katy Diamond, w końcu w tym, jak porywają publiczność.
"Co dalej? - Nie mam oczekiwań. Najważniejsza pozostaje dla mnie przyjemność z robienia muzyki - powiedział Maximilian Skiba w rozmowie z Marcinem Flintem przed ukazaniem się debiutanckiej płyty. -Nie ma większego komplementu, niż własna duma z albumu, który nagrałem. Popularność nie była moim celem, choć oczywiście cieszę się, gdy poleca mnie ktoś znany, a opiniotwórczy magazyn zauważa moją twórczość. Naprawdę, nie chcę w tym wszystkim zapomnieć o muzyce. I jestem przekonany, że sama się obroni."
Dyskografia:
- ''Never Stop Believing'' (12'', Gomma), 2009
- ''High Wire'' (MP3, Gomma), 2010
- ''Tonight (Morgan Geist / Felix Martin Remixes)'' (12", Gomma), 2011
- ''Wonderman'' (12'', Gomma), 2012
- ''Kinky Dramas And Magic Stories'' (CD, Gomma), 2012
Facebook zespołu: https://www.facebook.com/weareTHEKDMS
Booking: matt@thepool-london.com
Menagment: artur.korycinski@gmail.com
Autor: Filip Lech, 22.04.2013, aktualizacja: listopad 2014 (tk)