Urodził się 23 maja 1980 roku w Łodzi. Studiował w Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie śpiewu Włodzimierza Zalewskiego (2006, dyplom z wyróżnieniem) oraz fortepianu w klasie Marii Koreckiej-Soszkowskiej. Kształcił się także w Studiu Operowym przy Teatrze Narodowym La Monnaie w Brukseli oraz przy Chapelle Musicale Królowej Elżbiety pod kierunkiem Jose van Dama (2006, dyplom z wyróżnieniem). W 2007 ukończył roczny kurs na podyplomowych studiach w Narodowym Konserwatorium Muzycznym w Paryżu w klasie Mireille Alcantary. Od 2006 roku jest zatrudniony w Akademii Muzycznej w Łodzi.
Zdobył wiele nagród na konkursach wokalnych w kraju i za granicą , m.in. I nagrodę i trzy nagrody specjalne na Konkursie Wykonawstwa Polskiej Pieśni Artystycznej im. Edmunda Kossowskiego w Warszawie (2003), I nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Kameralnym im. Kiejstuta Bacewicza w Łodzi (2004), nagrody specjalne na Międzynarodowym Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu (2005), I nagrodę i nagrodę specjalną za wykonanie cyklu pieśni Jacquesa Iberta na tym samym konkursie (2007), był także finalistą Międzynarodowego Konkursu i Festiwalu Operowego Francuskiej Telewizji Mezzo w Szeged na Węgrzech (2009). Był stypendystą francuskiej Fundacji Rolpha Libermanna, Fundacji Pomocy Młodym Talentom J. i A. Kwaśniewskich oraz MNiSW. W 2006 roku otrzymał stypendium Młoda Polska na studia zagraniczne w Belgii i Francji. W 2004, w ramach konkursu Primus Inter Pares, został wybrany najlepszym studentem wyższych szkół artystycznych w Polsce, w 2007 otrzymał statuetkę Łódzkie Eureka za wyróżniające się osiągnięcia artystyczne.
Artysta w wieku 18 lat został zaangażowany do Chóru Filharmonii Łódzkiej. Równocześnie zdobywał pierwsze doświadczenia sceniczne w Chórze Teatru Wielkiego w Łodzi, uczestnicząc w przygotowaniach opery "Falstaff" Giuseppe Verdiego. Jako solista zadebiutował na scenie w 2002 kreując partię Don Alfonso w "Così fan tutte" Wolfganga Amadeusa Mozarta pod dyrekcją Manfreda Honecka podczas Międzynarodowego Festiwalu "Opera Island" w Teatrze w Rönne na wyspie Bornholm (Dania). Występował także w roli Geronimo w "Il Matrimonio Segreto" Domenico Cimarosy w Théâtre National Brussels oraz jako Guglielmo w "Così fan tutte" w Teatrze Narodowym La Monnaie w Brukseli.
W jego repertuarze znajdują się główne partie m.in. w "Holendrze tułaczu" Ryszarda Wagnera, "Raju utraconym" Krzysztofa Pendereckiego, "Królu Rogerze" Karola Szymanowskiego, "Henryku VI na łowach" Karola Kurpińskiego, jak również role: Escamilla w "Carmen" Georgesa Bizeta, Ramira w "Godzinie hiszpańskiej" Maurice'a Ravela, Aleksandra w "Aleksandre bis" Bohuslava Martinů.
Ważną pozycję w repertuarze Stanisława Kiernera zajmuje liryka wokalna z towarzyszeniem fortepianu – przede wszystkich takich kompozytorów jak Franz Schubert, Robert Schumann, Johannes Brahms, Modest Musorgski, Henri Duparc i Karol Szymanowski. Artysta wykonuje także repertuar oratoryjny i pieśniarski (m.in. "Carmina Burana" Carla Orffa, "Symfonia morska" Ralpha Vaughana Williamsa i "Stabat Mater" Karola Szymanowkiego).
W 2013 wraz z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Łódzkiej pod dyrekcją Daniela Raiskina nagrał da wytwórni DUX kompozycję Witolda Lutosławskiego "Les espaces du sommeil" na baryton i orkiestrę. W 2015 roku płyta została nominowana do nagrody Fryderyk. Tego samego roku Stanisław Kierner wydał płytę z cyklem pieśni "Winterreise" D. 911 Franza Schuberta we współpracy z pianistą Michałem Rotem.
Autor: Małgorzata Kosińska, Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Związek Kompozytorów Polskich, listopad 2007, aktualizacja: październik 2016, AG.