Kompozytor, urodzony 30 grudnia 1973 w Łodzi.
Kompozytor, urodzony 30 grudnia 1973 w Łodzi.
Studiował w Akademii Muzycznej w Łodzi: w latach 1992-97 grę na altówce w klasie Zbigniewa Friemana, w latach 1994-99 kompozycję u Jerzego Bauera (dyplom z wyróżnieniem). Swoje umiejętności z zakresu kompozycji uzupełniał w latach 2000-2002 pod kierunkiem Mariana Borkowskiego na Podyplomowym Studium Kompozycji Akademii Muzycznej w Warszawie. W 2002 uczestniczył w 8th Young Composers Meeting w Apeldoorn w Holandii, gdzie dokształcał się u Louisa Andriessena, Hanny Kulenty, Martijna Paddinga i Andrew Tooveya. Od 2003 do 2004 studiował w Katedrze Informatyki Stosowanej Politechniki Łódzkiej. Od marca 2004 jest doktorem sztuki muzycznej w zakresie kompozycji. Jest uczestnikiem programu opieki nad młodymi kompozytorami Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego (2007-2011).
W latach 1997-98 był stypendystą Ministra Kultury i Sztuki. Jest laureatem dwóch pierwszych nagród na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim "Das neue sorbische Lied" w Cottbus w Niemczech: w 2000 za pieśń Wšuźi stworby na mezzosopran, skrzypce i fortepian (2000), a w 2003 - za pieśń Zachadnosć na chór mieszany i orkiestrę kameralną (2003).
Jego utwory były wykonywane m.in. na festiwalach „Laboratorium Muzyki Współczesnej" i „Musica Polonica Nova" oraz na koncertach towarzyszących Festiwalowi „Warszawska Jesień".
Sławomir Zamuszko w latach 1993-2003 współpracował ze Studiem Teatralnym „Słup" w Łodzi, tworząc oprawę muzyczną spektakli i happeningów Marcela Szytenchelma. Pracuje na stanowisku adiunkta w Katedrze Kompozycji Akademii Muzycznej w Łodzi, a od 1999 również w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia w Pabianicach. Zajmuje się także działalnością popularyzatorską – w latach 2000-2003 publikował w periodykach „Muzyka21" i „Wychowanie Muzyczne w Szkole" oraz w portalu internetowym www.koneser.pl, a w latach 2003-2004 współpracował z rozgłośnią „Dobre Radio" w Łodzi.
Ważniejsze kompozycje:
- Suita na altówkę solo (1994-95)
- Sonatina na kwartet perkusyjny (1995)
- Ostinati [wersja I] na altówkę i fortepian (1995)
- ...dla dzieci, cykl miniatur na fortepian (1995)
- Wariacje na temat Niccolo Paganiniego na marimbafon (1995-96)
- 46 – Tema con Variazioni na kwartet dęty drewniany (1996)
- Kontrowersje, teatr instrumentalny na 2 flety (1996)
- Kranzhorn, impresja na obój i wiolonczelę (1996)
- Portal 1 na róg i fortepian (1996)
- Babel FM na taśmę (1997)
- Koncert [wersja I] na klarnet i orkiestrę smyczkową (1997-98)
- Kaja moknie na głos solowy dziecięcy (lub 1-głosowy chór dziecięcy) i fortepian (1998)
- Koncert [wersja II] na klarnet i fortepian (1998)
- 321 na trio stroikowe (1998)
- Portal 2 na altówkę, wiolonczelę i orkiestrę symfoniczną (1998-99)
- Preludia na fortepian (1999-2000)
- Nokturn na fortepian (2000)
- Wšuźi stworby na mezzosopran, skrzypce i fortepian (2000)
- Requiem na alt solo i kwartet smyczkowy (2000)
- Re-perkusje na 2 trąbki i 2 grupy perkusyjne (2000-2001)
- Przenikania na orkiestrę smyczkową (2000-2001)
- Lingwariacje na temat Johna Cage'a na głos mówiony solo (2001)
- Preludia na organy (2001)
- Psalm XV na sopran liryczny solo i orkiestrę kameralną (2001-2002)
- Możliwości na gitarę (2002)
- Portal 3 [wersja I] na orkiestrę kameralną z koncertującą altówką (2002)
- Zachadnosć na chór mieszany i orkiestrę kameralną (2003)
- Ampliviola 2 na taśmę (2003)
- Solo for Five, scenariusz dla 5 perkusistów (2003)
- Europejczyk w Meksyku na flet i kwartet smyczkowy (2004)
- Six Persons na wiolonczelę i fortepian (2004)
- Events na małą orkiestrę (2005)
- Cantata seriosa na motywach z chorału protestanckiego do tekstu Johanna Heermanna na sopran solo, chór mieszany i klawesyn lub organy (2005)
- Cantata serena na motywach z chorału protestanckiego do tekstu Johanna Heermanna na sopran solo, chór mieszany i klawesyn lub organy (2005)
- Sanctus - Hosanna - Benedictus na 12-głosowy chór mieszany (2005)
- Jingiel Akademii Muzycznej im. Bacewiczów w Łodzi na kwartet smyczkowy i perkusję (2006)
- Portal 3 [wersja II] na altówkę i fortepian (2006)
- Divertimento in memoriam W.A.M. na orkiestrę smyczkową (2006)
- Nasha Shkhapa [wersja I], cykl pieśni do tekstów Ogdena Nasha i Hilaire Belloca na mezzosopran i fortepian (2007)
- 89 Degrees North na orkiestrę symfoniczną (2007-2008)
- ...set ...rise na wiolonczelę na prawą rękę i małą orkiestrę (2007-2009)
- Pięć melodii bułgarskich na orkiestrę symfoniczną (2008)
- Nasha Shkhapa [wersja II], cykl pieśni do tekstów Ogdena Nasha i Hilaire Belloca na mezzosopran i orkiestrę (2009)
- Europejczyk w Meksyku [wersja II] na klarnet i kwartet smyczkowy (2009)
- Europejczyk w Meksyku [wersja III] na flet i orkiestrę smyczkową (2009)
- Koncert na altówkę i orkiestrę symfoniczną (2009)
- Pia-No Concerto na fortepian preparowany dla 7 wykonawców-amatorów i orkiestrę symfoniczną (2010)
- Kwiaty polskie do tekstu Juliana Tuwima na recytatora i orkiestrę symfoniczną (2010)
- Koncert śląski na 23 instrumenty smyczkowe (2013)
- Z opowiadań definitywnych do tekstu d_terminusa na 3 flety, altówkę i taśmę (2013)
- Hearmonics na fortepian lub taśmę (2015)
-
Autor: Małgorzata Kosińska, Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Związek Kompozytorów Polskich, grudzień 2004; aktualizacja: listopad 2008; lipiec 2016.
Tytuł (nagłówek do zdjęcia)
Galaktyka polskiej muzyki