Zdobywca wielu nagród w szeregu konkursów kompozytorskich, m. in. II nagrody i wyróżnienia w III Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim Vox Basilicae Calissiensis w Kaliszu (2005), II nagrody w VI Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim Uczniowskiego Forum Muzycznego w Warszawie (2005), III nagrody w Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim im. Adama Didura w Sanoku (2007), I nagrody na 53. Konkursie Młodych Kompozytorów im. Tadeusza Bairda (2012), III nagrody ex aequo na XIII Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim im. Kazimierza Serockiego (2013).
Kompozycje Piotra Tabakiernika wykonywano m. in. podczas festiwali Warszawska Jesień, Musica Sacra czy Laboratorium Muzyki Współczesnej w Białymstoku, ale także w Trinity College of Music w Londynie (w ramach projektu Polish Contemporary Music for Cello, realizowanego pod auspicjami Polish Cultural Institute in London oraz Joan Greenfiels Trust), Sale Apollinee del Teatro La Fenice w Wenecji (w ramach festiwalu Agimus Venezia).
W sferze zainteresowań kompozytora znajduje się również muzyka teatralna i filmowa, jest on autorem oprawy muzycznej szeregu spektakli, jak m.in. "Spacerowicz", "Żółta Strzała", "Starucha" (spektakl Teatru Ochoty w Warszawie), "Burza", "Kalino malino, czerwona jagodo", "Wariat i zakonnica", "Rewizor" (spektakle Teatru Powszechnego w Warszawie) oraz "Zaćmienie" (spektakl sosnowieckiego Teatru Zagłębia, wystawiany również w Częstochowie), muzyki do etiud filmowych "Otwórz oczy" (2007) oraz "Redeo" (2008).
Piotr Tabakiernik był również zaangażowany w projekty happenerskie, takie jak "Bösendorfer PROJECT", dziewięciogodzinny, pół-improwizowany utwór z okolic gatunkowych muzyki minimalistycznej, "Feedback" – wielogodzinny, odgrywany w oświetlonej setkami świetlówek hali fabrycznej, koncert na telewizory sprzęgane z kamerami, z utworem "Vexations" E. Satie w tle. Kompozytor współtworzył również polsko-ukraińskie przedsięwzięcie "Tak zwana ludzkość w obłędzie", w ramach którego w roku 2011 zrealizowano sześć symultanicznych spektakli według tekstów Witkacego.
Od 2009 r. Piotr Tabakiernik jest asystentem na warszawskim Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina.
Autor: Paweł Krzaczkowski, styczeń 2015
Ważniejsze kompozycje:
- "burst suppression" na wielką orkiestrę i warstwę elektroniczną (2010)
- "transcendental etudes" na kwartet smyczkowy (2011)
- "paroles gelées" na flet basowy i fortepian (2012)
- "piano concerto user’s guide" na fortepian i orkiestrę (2012)
- "feldman’s lens I/II/III" na fortepian, czelestę i komputer (2013)
- "sumpiqo" na kwartet smyczkowy, perkusję i 8-kanałową projekcję dźwięku (2013)
- "šeg" na wiolonczelę i akordeon (2014)