Kompozytor. Mieszka w Krakowie, gdzie w roku 2008 ukończył średnią szkołę muzyczną. Tam również podjął studia na Akademii Muzycznej w zakresie teorii muzyki, które z wyróżnieniem ukończył w roku 2013 pracą pt. "O czasach Różni na dwa fortepiany i perkusję Wojciecha Ziemowita Zycha". W międzyczasie rozpoczął studia na kierunku kompozycja. Od roku 2013 w ramach studiów doktoranckich rozwija zainteresowania z zakresu teorii muzyki.
Mimo głębokiego zainteresowania zagadnieniami teoretycznymi jako kompozytor nie przykłada większej wagi do tworzenia systemu muzycznego. Jak sam powiedział: "skupia się na strojeniu radarów swoich intuicji". Głównymi obszarami jego muzycznych zainteresowań są barwa, energia dźwięku oraz gest. Podczas pracy nad kompozycją często nagrywa improwizujących wedle jego wskazówek muzyków. Materiał taki jest później przetwarzany, stając się podstawą dla ścieżki elektronicznej. W tym sensie nie unika przypadku w procesie komponowania, choć dotyczy on warstwy prekompozycyjnej, czy też etapu zbierania wyjściowego materiału.
Pierwszą ważniejszą kompozycją w dorobku Piotra Roemera był utwór "Tango sonore" (2009), który otrzymał wyróżnienie w konkursie Call for Sounds Warszawskiej Jesieni. W 2011 roku premierę miał z kolei utwór "Tesla na dwa saksofony". Zdradza on zainteresowanie Piotra Roemera przestrzennością dźwięku. Partytura "Tesli" została bowiem napisana w taki sposób, by oddać charakterystyczny dla głośników efekt panoramy, gdzie wycisza się stopniowo jeden głośnik i zgłaśnia drugi, przez co powstaje wrażenie przechodzenia dźwięku z jednej strony na drugą. Na przełomie 2013 i 2014 roku Piotr Roemer przebywał na stypendium w Lizbonie, gdzie pogłębiał swoją wiedzę z zakresu muzyki elektronicznej. W ramach rezydencji powstała wówczas kompozycja "Sin Palabras", określana przez twórcę jako poemat elektroakustyczny. W utworze tym autor skupia się na napięciu pomiędzy tym, co abstrakcyjne a referencyjne, wprowadzając do muzyki narracyjność bliską opowiadaniu literackiemu. W pracy twórczej bardzo ceni sobie kontakt z materialnym dźwiękiem, dlatego od pracy z partyturą, woli pracę w studio muzyki elektronicznej.
Autor: Paweł Krzaczkowski, styczeń 2015
Ważniejsze utwory:
- "Tango sonore", kompozycja elektroakustyczna (2009)
- "Trio na stół i nożyce preparowane na dwoje skrzypiec, kontrabas i live electronics" (2011)
- "Tesla na dwa saksofony" (2011)
- Projekt: "Tesla na warstwę elektroakustyczną oraz improwizujących muzyków" (2011)
- "Re-Sublimacje na orkiestrę smyczkową i perkusję" (2012)
- "Soneostasis na zespół kameralny i media elektroniczne" (2013)
- "Sin palabras, poemat elektroakustyczny" (2014)
Tytuł (nagłówek do zdjęcia)
Galaktyka polskiej muzyki