Ma już na koncie Fryderyka, nagrodę Polskiej Akademii Muzycznej. Dostał ją w za "The Other Hand" (2010), debiutancką płytę zespołu Tres.b, w którym gra na gitarze. Heim był współproducentem tego albumu. Na drugiej płycie "40 Winks Of Courage" (2012) znalazł się utwór "Let It Shine" śpiewany przez Heima. Mimo że główną wokalistką grupy jest Misia Furtak, to właśnie ta piosenka była singlem promującym płytę.
Trio Tres.b, założone w Danii, później działające w Holandii, w końcu przeniosło się do Warszawy. W 2013 roku zespół dostał jeszcze prestiżowy Paszport "Polityki", a w końcu 2013 roku ogłosił zawieszenie działalności. Olivier już wcześniej pracował na własne konto, na nazwę solowego projektu obrawszy Anthony Chorale.
Heimowi towarzyszyli na różnych etapach muzycy dobrze znani na alternatywnej scenie. Pierwszy album "The Eternal Now" nagrał z pomocą wiolonczelistki Karoliny Rec. Dzięki tak skromnemu "składowi" udało się uchwycić intymny charakter piosenek Anthony Chorale. Kompozycje były proste. Wiolonczela naturalnie wypełniała "dół" brzmienia, ale Olivier śpiewał w taki sposób – wysoko, falsetem – że jego akustycznej gitarze zostawał "środek". To potęgowało wrażenie przejmującego smutku i delikatności tych piosenek. W "Winter’s Bed" artysta śpiewał: "I will be old, older and gone /Into dust we grow, wither and go".
Wkrótce za albumem przyszła pięciopiosenkowa epka. Na "Ambitions Of The Sun" do Rec i Heima dołączyli basista Adam Byczkowski (Better Person, Kyst; razem z Rec gra w Nathalie And The Loners), kolega z tres.b Thomas Pettit (perkusja), a w jednym z utworów zaśpiewał Tobiasz Biliński (Coldair). Rozszerzenie składu zaowocowało muzyką bardziej zróżnicowaną, Heim dostał możliwość budowania napięcia aranżacjami, ale w piosenkach utrzymała się tak ważna dla Anthony Chorale duża dawka melancholii.
Od dawna zapowiadana jest nowa płyta Anthony Chorale, której tytułem będzie nazwa projektu. Ma być więcej syntezatorów (Rec) i pulsującego, groove’owego basu. Za inspirację posłużyli ponoć Kurt Vile, Cass McCombs i Fleetwood Mac. Nagrania są już ukończone, a na razie w świat poszły single "Ocean" oraz "It’s Getting Better".
Oczekiwania od razu wzrosły, bo widać, że artysta ciągle szuka nowych wyzwań. Jakby folk się dla niego skończył, odszedł na dalszy plan – "Ocean" to numer bitelsowski, w którym nie ma już śpiewania wysokim głosem. Heim wokalnie przeszedł na bardziej wyśrodkowane tonacje. "It’s Getting Better" to najbardziej rozbudowana z dotychczas opublikowanych piosenek Anthony Chorale – zrazu leniwa, meandrująca przez pop, soul, nawet post rock, a momentami prawie taneczna. Obie łączą wykonawczy luz z kompozytorską precyzją.
W maju 2014 roku na zdjęciach z nagrania z cyklu Otwarta Scena dostrzegłem Michała Bielę (Kristen, Ścianka) oraz Małgorzatę Penkallę (Enchanted Hunters), doskonałych muzyków kojarzących się bardziej z delikatnością i pięknymi melodiami, niż z konkretnym, ustalonym gatunkiem muzycznym. Za perkusją siedział tym razem Igor Nikiforow (m.in. Paula & Karol, Hokei, ostatnio Jerz Igor). Mądre zastępstwa dają pojęcie nie tylko o tym, jak dużą wagę Olivier Heim przykłada do wyboru odpowiednich wykonawców swoich kompozycji, ale też o tym, jak dobrze się czuje w Polsce i jaką renomę ma tu jako muzyk.
Dyskografia:
2012 – The Eternal Now
2013 – Ambitions of the Son EP
2014 – Anthony Chorale
Jacek Świąder, Gazeta Wyborcza