Studiował kompozycję w klasie Stanisława Moryty, uzyskując dyplom z wyróżnieniem oraz dyrygenturę symfoniczno-operową pod kierunkiem Antoniego Wita w Akademii Muzycznej Warszawie. Dwukrotnie był stypendystą Fundacji im. Józefa Elsnera, a także stypendystą Rządu Bawarskiego, dzięki któremu przebywał w Międzynarodowym Ośrodku Artystów „Villa Concordia" oraz stypendystą Ministra Kultury RP „Młoda Polska".
Jako dyrygent debiutował w wieku 16 lat. Od tamtej pory dyrygował m.in. Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach, orkiestrą Sinfonia Varsovia, Polską Orkiestrą Radiową w Warszawie, a także orkiestrami filharmonii w Jeleniej Górze, Kielcach i Koszalinie. Dokonał 40 prawykonań i 28 nagrań utworów polskich młodych kompozytorów. Od 7 lat jest kierownikiem muzycznym współzałożonej przez siebie Orkiestry Kameralnej „Forum Ensemble". Ponadto pracuje w Teatrze Muzycznym „Capitol" we Wrocławiu – od 2004 jako dyrygent i kierownik muzyczny operetki Kraina uśmiechu Ferenca Lehára, a od 2005 – dyrygent musicalu West Side Story Leonarda Bernsteina.
Kompozycje Miłosza Bembinowa wykonywane były na wielu festiwalach, m.in. Ogólnopolskim Festiwalu Młodych Talentów w Tarnowie, Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Sakralnej „Gaude Mater" w Częstochowie, Międzynarodowym Conversatorium Organowym w Legnicy, Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Chóralnej w Fano we Włoszech, Ogólnopolskim Festiwalu „Gwiazdy Promują" w Jeleniej Górze, Międzynarodowych Dniach Kompozytorów Krakowskich oraz na koncertach zarówno w Polsce (w tym wielokrotnie w Filharmonii Narodowej w Warszawie), jak i za granicą (m.in. Austria, Czechy, Francja, Luksemburg, Niemcy, Włochy oraz kraje Ameryki Północnej i Południowej). Prezentowane były przez rozmaite rozgłośnie radiowe i telewizyjne, a także zostały wydane na 12 płytach przez m.in. takie wytwórnie, jak: Acte Préalable, Cavalli Records, Digiton Records, DUX i Soliton. Dwie spośród tych płyt zostały nominowane do nagrody polskiego przemysłu fonograficznego Fryderyk '98 oraz '2005 w kategorii Muzyka Współczesna.
Szczególne miejsce w twórczości kompozytora zajmuje muzyka chóralna. Mimo młodego wieku doczekał się kilkudziesięciu wykonań swoich utworów chóralnych, m.in. przez Chór Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie, Polski Chór Kameralny „Schola Cantorum Gedanensis", Białostocki Chór Kameralny „Cantica Cantamus", Chór Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Chór Stanowego Uniwersytetu w Kansas w Stanach Zjednoczonych, Chór Politechniki Częstochowskiej „Collegium Cantorum", Chór Instytutu Muzykologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego oraz Chór Akademicki Uniwersytetu w Białymstoku.
Jest laureatem kilku konkursów kompozytorskich: w 1996 otrzymał I nagrodę na Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim Uczniów Szkół Muzycznych w Tarnowie za Sit venia verbo! na kwartet smyczkowy (1996), w tym samym roku – III nagrodę na Ogólnopolskim Otwartym Konkursie Kompozytorskim im. Adama Didura w Sanoku za Lamento na tenor liryczny i fortepian (1996), w 1997 – nagrodę na Ogólnopolskim Festiwalu Kolęd i Pastorałek w Myślenicach za opracowanie na skrzypce i chór mieszany Cichej nocy (1996) oraz I nagrodę na Konkursie Kompozytorskim „Musica Sacra" w Częstochowie za Veni Sancte Spiritus na chór mieszany a cappella (1996), w 2001 – wyróżnienie na Ogólnopolskim Otwartym Konkursie Kompozytorskim im. Adama Didura w Sanoku za prochem i cieniem jesteśmy... na mezzosopran i orkiestrę kameralną (2000) i wyróżnienie na Konkursie Młodych Kompozytorów im. Tadeusza Bairda w Warszawie za Seven Gates to Happiness na taśmę (2001).
Postać Miłosza Bembinowa ściśle wiąże się z organizacją życia muzycznego. Jest jednym z głównych inicjatorów i twórców idei festiwalu Uczniowskie Forum Muzyczne oraz Ogólnopolskiego Konkursu Kompozytorskiego Uczniowskiego Forum Muzycznego. Ponadto pełni funkcję prezesa we współzałożonej przez siebie Fundacji Inicjatyw Artystycznych „Sfera Harmonii" oraz w Stowarzyszeniu Polskiej Młodzieży Muzycznej „Jeunesses Musicales".
Ważniejsze kompozycje:
- Trzy etiudy na klarnet, skrzypce, wiolonczelę i fortepian (1994-95)
- Stabat Mater na sopran solo i chór mieszany a cappella (1994-95)
- Lamento na tenor liryczny i fortepian (1996)
- Sit venia verbo! na kwartet smyczkowy (1996)
- Veni sancte spiritus na chór mieszany a cappella (1996)
- Asymptota Apokalipsy, instalacja wizualno-dźwiękowa na zespoły wokalne, instrumentalne i taneczne (1997)
- Oratio '97 na sopran i baryton solo, chór żeński, chór mieszany oraz zespół instrumentalny (1997)
- Vulnerasti cor meum na tenor, baryton i chór mieszany a cappella (1997)
- Pani Twardowska na aktora, baryton, chór oraz dwa fortepiany (1998)
- Mały koncert na orkiestrę smyczkową (1998)
- Cantus perforatus na wiolonczelę solo (1999)
- Ave Maris Stella na chór mieszany a cappella (1999)
- Sześć obrazów na wiolonczelę i orkiestrę smyczkową (1999)
- Jubilate Deo na chór mieszany a cappella (2000)
- Prochem i cieniem jesteśmy... na mezzosopran solo i orkiestrę kameralną (2000)
- Beatus viré na chór mieszany a cappella (2001)
- Seven Gates To Happiness for tape (2001)
- La dimension du bruit pour sons electroniques et percussion (2001)
- Lux Aeterna na chór mieszany i kwartet dęty blaszany (2002)
- Res Tua - Rozważania o miłości i nienawiści na sopran, mezzosopran i baryton solo, chór żeński, zespół kameralny i orkiestrę (2002)
- Mała fantazja na orkiestrę smyczkową (2003)
- PoliEtiuda na klarnet, skrzypce i wiolonczelę (2004)
- Listy. Od zmierzchu do świtu [wersja I] na sopran i fortepian (2005-2006)
- Listy. Od zmierzchu do świtu [wersja II] na sopran solo i orkiestrę kameralną (2006)
- Kantata o Ciszy i Zbawieniu na mezzosopran, chór i orkiestrę (2007)
- Introduzione maestosa na zespół dęty blaszany i perkusję (2007)
- Drei Objekte in B. na instrumenty dęte drewniane, blaszane i perkusję (2007)
- Beatus servus na chór mieszany a cappella (2008)
- Pieśni polskie na głosy solowe, chór i orkiestrę – opracowania polskich pieśni patriotycznych (2008)
- Jurgowska dziedzina oraz Hej, na Krakowskim Rynku! opracowania na chór żeński a cappella (2009)
- Jubilate, Laudate... na chór żeński a cappella (2009)
- Medycyna. Hymn Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego do słów J. Cygana [wersja I] na tenor solo, chór i orkiestrę (2009)
- Medycyna. Hymn Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego do słów J. Cygana [wersja II] na chór mieszany a cappella (2009)
- KOMEDitAtion na saksofon i organy (2009)
- Dziecię narodzone suita kolędowa na chór żeński i kwartet smyczkowy (2010)
- Regina caeli na chór mieszany a cappella (2011)
- Amor vincit na mezzosopran, baryton, chór i orkiestrę (2011)
- Modlitwa Ave Maria na chór żeński a cappella (2012)
- Muzyka do spektaklu Kordian. Reinterpretacja w reżyserii Agnieszki Baranowskiej – muz. elektroniczna (2012)
- Videsut alta na baryton i perkusję (2013)
- Pytania do ogrodu do słów S. Tomasika na sopran i fortepian (2014)
- ShakeSpired na sekstet wokalny (2015)
-
Strona internetowa kompozytora: www.bembinow.com
Autor: Małgorzata Kosińska, Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Związek Kompozytorów Polskich, listopad 2002, aktualizacja: listopad 2008, lipiec 2016.