W 1974 ukończył z wyróżnieniem studia na Wydziale Wychowania Muzycznego w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Poznaniu. Tam też w tym samym roku podjął studia na Wydziale Teorii, Kompozycji i Dyrygentury w klasie Andrzeja Koszewskiego, które ukończył w 1979. Wiedzę swoją uzupełniał podczas organizowanego przez Międzynarodową Radę Muzyczną UNESCO Międzynarodowego Kursu Kompozytorskiego w Borovec w Bułgarii (1983 i 1987) oraz dwusemestralnego Podyplomowego Studium Doskonalenia Pedagogicznego (1987).
Po ukończeniu studiów w 1979 rozpoczął pracę w szczecińskiej filii Akademii Muzycznej w Poznaniu. W 1995 został zatrudniony w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, gdzie prowadził wykłady z kompozycji, kontrapunktu i instrumentacji. Od 1999 do 2005 sprawował jednocześnie funkcję dziekana Wydziału Kompozycji i Teorii Muzyki bydgoskiej uczelni. W 1999 uzyskał tytuł profesora.
Kompozycje Marka Jasińskiego prezentowane były w większości krajów europejskich oraz w Argentynie, Australii, Izraelu, Kanadzie i Stanach Zjednoczonych, a Polsce m.in. podczas "Warszawskiej Jesieni", "Poznańskiej Wiosny Muzycznej", Młodej Muzyki Polskiej w Szczecinie, "Musica Polonica Nova" we Wrocławiu, "Gaude Mater" w Częstochowie, Międzynarodowego Festiwalu im. Witolda Lutosławskiego w Szczecinie. Jego kompozycje prezentowane były w większości krajów europejskich oraz w Argentynie, Australii, Izraelu, Kanadzie i Stanach Zjednoczonych.
Był laureatem wielu nagród, m.in. w 1981 otrzymał II nagrodę, a w 1984 - III nagrodę na Konkursie Kompozytorskim im. Stanisława Wiechowicza, w 1984 - I i II nagrodę na Konkursie Episkopatu Polski, w 1987 - II nagrodę na Konkursie Kompozytorskim w Tours we Francji, w 1988 - III nagrodę na Konkursie Śląskiej Trybuny Kompozytorów, w 1996 - I nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim w Gdańsku. Został również uhonorowany m.in. Nagrodą Województwa Zachodniopomorskiego (1989), Nagrodą Artystyczną Miasta Szczecina (1997), Nagrodą Rektora I stopnia Akademii Muzycznej w Bydgoszczy (2000), Nagrodą Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego (2000), Nagrodą św. Brata Alberta za twórczość sakralną (2007), Nagrodą Zachodniopomorski Nobel (2008).
Ważniejsze kompozycje:
- Passacaglia na organy (1977)
- Wakacyjne miasto na chór dziecięcy (1977)
- Tryptyk liryczny na chór mieszany i orkiestrę symfoniczną (1979)
- Nad Bałtykiem na chór mieszany (1979)
- Warszawa na chór dziecięcy (1979)
- W rybackim porcie na chór mieszany (1979)
- Połów na Bałtyku na chór mieszany (1979)
- Nike na chór mieszany i orkiestrę symfoniczną (1980)
- Agitato-Cantabile na chór mieszany a cappella (1981)
- Mały poemat na chór mieszany (1981)
- Trzy humoreski na flet i fortepian (1981)
- Trzy pieśni na chór dziecięcy (1981)
- Piosenka Warszawy na chór mieszany (1981)
- Voce mea ad Dominum clamavi na solistów i chór mieszany (1981-82)
- De profundis na orkiestrę symfoniczną (1982)
- Epizody na instrumenty dęte blaszane (1982)
- Lamentationes na chór mieszany (1982)
- Preludia symfoniczne na orkiestrę (1982)
- Trzy preludia na fagot i fortepian (1982)
- Szkice taneczne na flet, 3 trąbki, saksofon tenorowy i 2 fortepiany (1982)
- Trzy utwory w dawnym stylu na flet, 2 trąbki, saksofon tenorowy i fortepian (1982)
- Modlitwa wieczorna na chór żeński (1982)
- Tryptyk liryczny na chór mieszany (1982)
- Musica sacra na chór mieszany (1983)
- Tu es Petrus na chór mieszany (1983)
- Impresje na flet, klawesyn i wibrafon (1984)
- Voce mea ad Dominem clamavi na chór i orkiestrę (1985)
- Epinikion na chór mieszany i orkiestrę (1985)
- Fantasia et fuga na organy (1985)
- Ave Maria na chór mieszany (1986)
- Kyrie na chór mieszany (1987)
- Laudate Dominum na chór mieszany i wielką orkiestrę symfoniczną (1987)
- Muzyka jesienna na kameralną orkiestrę smyczkową (1988)
- Requiem na chór chłopięcy, chór mieszany i orkiestrę symfoniczną (1989)
- Concertino na fortepian i orkiestrę (1989)
- Missa brevis na chór dziecięcy i organy (1990)
- Missa brevis na chór dziecięcy (lub chór żeński) (1990)
- Ave Maria II na chór mieszany (1990)
- Antyfony mariańskie na chór mieszany (1991)
- Concerto semplice na fortepian i orkiestrę (1991)
- In terra pax na chór mieszany (1991)
- Dona nobis pacem na chór mieszany (1993)
- Psalm 100 na chór mieszany (1994)
- Da pacem Domine na alt, baryton, chór mieszany i orkiestrę symfoniczną (1994-95)
- Psalm 150 [wersja I] na chór (1995)
- Psalm 150 [wersja II] na chór i orkiestrę (1997)
- Carl Loewe in memoriam na organy (1997)
- Kammermusik na flet, wibrafon i klawesyn (1999)
- Laudes na chór mieszany (2001)
- Jubilate Deo na chór mieszany i orkiestrę (2001)
- Cantate Domino canticum novum na chór mieszany (2001)
- Ad Iuventatem na sopran solo, chór mieszany i wielką orkiestrę symfoniczną (2001)
- Canticum Sapientiale Mariae na chór mieszany i orkiestrę symfoniczną (2005)
- Symfonia "In principio" na baryton, chór i orkiestrę (2005)
- Miserere na chór mieszany (2006)
Autor: Małgorzata Kosińska, Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Związek Kompozytorów Polskich, listopad 2002; aktualizacja: luty 2010.