O jej edukację teatralną zadbała mama - polonistka, która kiedyś marzyła o karierze aktorskiej, ale kiedy życie potoczyło się inaczej, swą pasję zaszczepiła córkom. Za jej sprawą dziewczynki regularnie chodziły do teatru, uczestniczyły w konkursach recytatorskich i odnosiły w nich sukcesy. Kiedy starsza, Aleksandra Popławska, wybrała studia aktorskie, młodsza Magdalena zdecydowała się na pójście własną drogą i liceum ekonomiczne. Nie chciała być wyłącznie młodszą siostrą... Wybór okazał się nietrafny, szczęśliwie Aleksandra złożyła w imieniu siostry papiery w krakowskiej Szkole Teatralnej. Zanim jeszcze Magdalena Popławska ją ukończyła, zadebiutowała w listopadzie 2003 roku na scenie stołecznego Teatru Rozmaitości, w sztuce "Electronic City" Richtera Falka.
Przez dłuższy czas nie była związana z jedną określoną sceną – grała w teatrach, także off-owych, Warszawy, Krakowa, Poznania i Wrocławia, gromadząc liczne nagrody i wyróżnienia na festiwalach teatralnych. Wystąpiła także na Festiwalu Piosenki Aktorskiej, gdzie w 2003 roku zdobyła II miejsce w konkursie na interpretację i Nagrodę im. Agnieszki Osieckiej. Jako stypendystka katalońskiego Institut del Teatre wyjechała do Barcelony. Od 2008 roku jest związana z Nowym Teatrem Krzysztofa Warlikowskiego.
W Nowym grała u Warlikowskiego: w "A(polonii)", "Końcu", "Opowieściach afrykańskich według Szekspira", "Kabarecie warszawskim" i "Wyjeżdżamy".
Popis ruchowej zręczności Popławska zaprezentowała w głośnym i nagradzanym performansie tanecznym "Nancy. Wywiad" w reżyserii francuskiego choreografa Claude'a Bardouila. Zagrała punkkochankę legendarnego basisty Sex Pistols. O swojej roli aktorka tak opowiedziła w magazynie Maleman:
Ja tam osiągnęłam apogeum tego, o co mi chodzi w teatrze pod względem przekazu. Nawet nie jestem o tym w stanie opowiedzieć, bo to jest nie do opowiedzenia. Spektakl taneczny, choć nie do końca tańczony, coś między graniem i niegraniem. Główną naszą inspiracją był związek Sida Viciousa (Sex Pistols) i Nancy Spungen. Fascynujący, choć tragiczny. Spektakl jest w dużej części improwizowany, a to jeszcze bardziej wzmaga koncentrację na scenie. Musimy być bardzo obecni i gotowi na to, co się zdarza. Jest to rzecz, z której jestem bardzo dumna.
Jacek Marczyński na łamach "Rzeczpospolita" recenzował:
Widowisko wciąga emocjonalnie, zresztą lepiej nie dokonywać jego analitycznego rozbioru. Wówczas uświadomimy sobie, że choreografia powtarza zestaw gestów i ruchów dobrze znanych w tańcu postmodernistycznym dzisiejszej doby.
Spektakl uwiódł także rockową publiczność gdyńskiego festiwalu Open'er, zebrał wiele nagród w kraju, prezentowany był także zagranicą. Z francuskim reżyserem aktorka spotkała się także podczas prób do drugiego tanecznego eksperymentu – tym razem dedykowanemu popikonom. W spektaklu "Exhausted/Wyczerpani" prezentowanym w przestrzeniach warszawskiego CSW Popławska wciela się w rolę Savannah, gwiazdy porno w latach 70. Na scenie towarzyszy jej Ewa Dałkowska, która gra legendarną Marlenę Dietrich.
W Nowym Teatrze Popławska zagrała też w skierowanym do najmłodszego widza "Pinokiu" w reżyserii Anny Smolar, "Sonacie widm" Markusa Öhrna, "Uczcie" Krzysztofa Garbaczewskiego czy "2118" Anny Karasińskiej.
Z kolei w Teatrze WARSawy zagrała w "Wenus w futrze" w reżyserii Agnieszki Lipiec-Wróblewskiej. Jak mówiła:
Pracując nad tym spektaklem, zostałam feministką. Patriarchalny świat jest dla nas bardzo niesprawiedliwy. Ograniczamy się stereotypami, wyrządzając sobie nawzajem krzywdę. Szowinizm i seksizm towarzyszą nam na każdym kroku.