Studiowała kompozycję w Akademii Muzycznej we Wrocławiu pod kierunkiem Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil, a następnie (w latach 1997-99) iberystykę na Uniwersytecie Wrocławskim. W latach 2001-2003 odbyła studia kompozycji Master’s Degree w ramach programu "Contemporary Music Through Non-western Techniques" studiując muzykę Południowych Indii (Karnataka) pod kierunkiem Rafaela Reiny. Odbyła także studia muzyki elektronicznej w Amsterdamie u Jorrita Tamminga, Josa Zwaanenburga i Keesa Taazelara.
Była wielokrotnie uczestniczką międzynarodowych kursów kompozytorskich organizowanych przez Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej w Kazimierzu nad Wisłą, Białymstoku i Radziejowicach. W 1998, jako stypendystka meksykańskiego towarzystwa "Sones Contemporaneos Association", uczestniczyła w V Międzynarodowych Kursach Kompozytorskich "Franco Donatoni" w Meksyku. W latach 1997, 1998 i 2000, będąc trzykrotną laureatką nagrody Instituto de la Juventud, brała udział w kursach kompozytorskich prowadzonych przez Cristóbala Halfftera, Tomása Marco i Mauricia Sotelo w Madrycie i w Centrum Muzyki Euro-latynoamerykańskiej w Mollinie pod Malagą.
Jej utwory były wielokrotnie prezentowane na festiwalach (m.in podczas "Warszawskiej Jesieni", Festiwalu "Audio-Art" w Warszawie, Festiwalu "Musica Polonica Nova" we Wrocławiu, VI Festival Joven de Música Clásica w Segowii, XXVI Foro Internacional de Música Nueva "Manuel Enríquez" w Meksyku, Internationaal Gaudeamus Vertolkers Concours & Week van de Hedendaagse Kamermuziek w Amsterdamie) i koncertach muzyki współczesnej w Polsce, Hiszpanii i Holandii. Parokrotnie współpracowała z artystami plastykami (Piotr Lutyński, Anka Brudzińska) i z siostrą aktorką, Julią Krynke, realizując wspólne projekty multimedialne. Wśród wykonawców jej utworów znaleźli się m.in: Christina Ascher, Krzysztof Bąkowski, Tytus Wojnowicz, Lindsay Davidson, Martha Mavroidi, ensamble Grupo de Camara de la JONDE, New Juilliard Ensemble, Trio AEroDynamic.
Katarzyna Arnhold w latach 1992-95 współpracowała z redakcją muzyczną Polskiego Radia Wrocław, przygotowując i prowadząc audycje poświęcone muzyce współczesnej.
Ważniejsze kompozycje:
- "Szkice do portretu" na skrzypce solo (1988)
- "Glossary" na skrzypce i klawesyn (1989)
- "In The Not Too Serious Mood" na fagot i wiolonczelę (1989)
- "Przemiany" na kwartet smyczkowy (1990)
- "Wygasanie" na głos kobiecy, gitarę, wibrafon i wiolonczelę (1990)
- "Wołanie" na 15 instrumentów smyczkowych (1991)
- "Nadejście", 3 pieśni do słów Jamesa Joyce'a na głos kobiecy i fortepian (1991)
- "Res sacra miser", opera kameralna wg libretta Oscara Wilde'a (1992)
- "Z wiatrem w tańcu" na flet i fortepian (1993)
- "Próby przekroczenia granic" na dwie wiolonczele (1994)
- "Duder'as", sekstet wokalny do tekstu Oliverio Girondo (1995)
- "Melancholia i czarne słońce" na głos kobiecy, trio smyczkowe i trzech recytatorów do tekstów Thomasa Stearnsa Eliota (1996)
- "W-niebo-wstępowanie" na flet, klarnet, wiolonczelę i fortepian (1996)
- "Españoladas" na flet i fortepian (1996)
- "Chac Mool", muzyka ofiarna na orkiestrę kameralną (1998)
- "Alas rotas del dolor" na sopran, kwintet dęty i perkusję do tekstów Fridy Kahlo (1998)
- "Śmiech jak szelest zeschłych liści" – studium szeptu na skrzypce solo (1998)
- "Przenikanie-zastyganie" na skrzypce i fortepian (1999)
- "Dusza z ciała wyleciała" – suplikacje funeralne na bas-baryton, dudy, skrzypce i trzy płaczki (2000)
- "Moje duchy są jak ptaki" na głos kobiecy i delay (2000)
- "Skarga czarnej róży" na klawesynistkę i narratorkę do tekstu Ewy Sonnenberg (2001)
- "Prześwity. Pulsowanie błękitu", muzyka elektroniczna (2001)
- "Ene, due" na dwa głosy kobiece, trzy flety proste, trąbkę, gitarę i perkusję do tekstów Anny Frank i Hermana Hessego (2002)
- "Tzeruf" na flet prosty Paetzold, klarnet, trąbkę, violę da gamba i głos kibiecy (2003)
- "Rang-Grol II: Wicher Karmana" na głos kobiecy i taśmę (2003)
- "Tablet VI: Ishtar And The Bull Of Heaven" na dwa saksofony, trabkę i dwie perkusje (2004)
- "In the Alchemy of the World's Dream" na sopran i dwa flety proste (2005)
- "Hay voces libres…" na flet, klarnet basowy, kontrabas i głos flamenco (2006)
Autor: Małgorzata Kosińska, Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Związek Kompozytorów Polskich, lipiec 2006, aktualizacja: listopad 2008 r.