Zagraniczne przygody
Debiutanckie nagrania Sienkiewicza zwróciły uwagę zagranicznych didżejów i wydawców – jego płyty ukazywały się nakładem De:Bug Hartwaren, Trapez, Klang Elektronik oraz WMF Records. Jednym z didżejów, który puszczał kawałki wyprodukowane przez Sienkiewicza w swoich setach był legendarny Sven Väth – weteran niemieckiego techno – dla którego Jacek stworzył remiks. Ich znajomość zaowocowała kontraktem podpisanym przez polskiego producenta z wytwórnią Cocoon, prowadzoną przez Vätha. Jej agencja koncertowa zajmowała się również bookingiem występów warszawskiego producenta –dla artysty z postkomunistycznej Polski, w której muzyka klubowa dopiero raczkowała, było to niebywałe wyróżnienie. Sienkiewicz przez kilka lat mieszkał i tworzył w Berlinie, europejskiej mekce muzyki techno.W 2002 roku nakładem Cocoon wyszedł pierwszy winylowy album Jacka (''Téchnè'', CD/LP, 2002), był to także pierwszy album w katalogu wytwórni Svena Vätha – wcześniej ukazywały się tam same EPki. W Cocoon ukazaly się także trzy kolejne albumy Sienkiewicza: ''Displaced'' (CD/LP/MP3, 2004), ''Modern Dance'' (CD/LP, 2009) oraz ''On the Road'' (CD/LP/MP3, 2011).
Wczesne produkcje Jacka Sienkiewicza odnoszą się do estetyki klubowych producentów techno/house z Detroit i Chicago oraz berlińskiej sceny minimal techno. Spośród setek innych tanecznych utworów powstających na początku XXI wieku, jego muzykę wyróżnia niezwykła szczegółowość narracji: mnogość subtelnych dźwięków, współbrzmień, drobnych zabiegów rytmicznych. ''Mnie interesowało zawsze przekazywanie duszy i wielowarstwowość narracji'', mówi warszawski producent.
Metamofroza
Ostatnie nagrania Sienkiewicza w Cocoon Recordings wychodzą w 2011 roku, w tym czasie jego muzyka przechodzi pewną metamorfozę. Pierwiastek taneczny zaczyna odchodzić na drugi plan, niekiedy zupełnie znikając, artysta skupia się na fakturze, głębi brzmienia, improwizacji. Jak sam przyznaje, zmęczyła go scena klubowa i imprezy, chciał robić coś ''głębszego, realizować się w swoich pomysłach''.
W 2013 roku Jacek Sienkiewicz rozpoczął współpracę z Uwe Schmidtem, legendarnym niemieckim artystą zamieszkałym w Chile, postmodernistą muzyki elektronicznej. To jeden z nielicznych przypadków, w którym używanie słowa legenda jest uprawomocnione, Schmidt wydawał płyty pod kilkudziesięcioma pseudonimami i poruszał się w podobnej ilości muzycznych stylistyk: od drapieżnego techno i trance'u po chilloutowe bossa novy. Nagrywając z Sienkiewiczem, Schmidt posługiwał się swoją najbardziej aktywną tożsamością, czyli Atom™. Najpierw ukazał się wydany przez Goethe-Institut i Recognition Records split z okazji dwusetnych urodzin Wagnera, czyli ''Wagner - Zwei Abhandlungen'' (LP, MP3, 2015). Schmidt zajął się analizą ''akordu tristanowskiego'' – akordu, który składa się z dwóch nakładających się na siebie motywów i dla wielu symbolizuje upadek systemu tonalnego dur-moll. Na drugiej stronie płyty, Sienkiewicz przerabia Wagnera bardziej rytmicznie, minimalistycznym-maszynowym beatem. Rok później, w formie cyfrowej, nakładem No., archiwum sonicznych działań Schmidta, ukazał się zapis wspólnego koncertu Atoma™ w warszawskim MSN-ie (''Zero Time Collapsing''); był to występ bardzo intensywny, pełen wątków, konstrukcją przypominający słuchowisko radiowe.
W 2015 roku Sienkiewicz wydał kolejny album nakładem No., (''Nomatter'', CD/Mp3, 2015). To mroczne ambientowe pasaże, przywodzące na myśl dokonania kompozytorów tworzących w rozsianych po świecie studiach muzyki eksperymentalnej. Podobną drogą idzie w wydanej przez krajowego Bociana płycie ''Instynkt''. Na blogu Bartka Chacińskiego czytamy:
To przede wszystkim potężne uprzestrzennienie muzyki Sienkiewicza. Coś jak przejście z 2D na 3D w myśleniu o scenie dźwiękowej. I coś jak przeskok z linearnego świata techno do świata immersji, opowieści snutej w sposób dalece bardziej swobodny.
Jacek Sienkiewicz nie porzucił muzyki klubowej, ale zdecydowanie zeszła w jego twórczości na drugi plan; grając sety taneczne używa pseudonimu Recognition, występując z ''ambitniejszym'' repertuarem posługuje się własnym nazwiskiem. O tym, że brzmienia klubowe nadal są dla niego istotną najlepiej świadczy album ''Drifting'' (CD, LP, 2015), w którym artysta podsumowuje swoje ponad 20-letnie doświadczenia związane z muzyką taneczną. Każdy z 10 utworów nawiązuje do najlepszych tradycji techno: jest hipnotycznie, a zarazem wyjątkowo kunsztownie, finezyjne szczegóły z lekkością wchodzą w płynne flow kompozycji Sienkiewicza.
Pod koniec 2018 roku ukazała się jego płyta "Drogi" – hołd złożony twórczości inżyniera i kompozytora Bohdana Mazurka, jednej z najważniejszych postaci SEPR. Mało kto pamięta jego autonomiczne kompozycje, ale wszyscy je znają – chociażby ze ścieżki dźwiękowej do filmów o Panu Kleksie. Sinkiewicz na "Drogach" sięga do swoich nagrań z młodości, sampluje, używa cyfrowej syntezy dźwięku. Tworzy w duchu dawnej estetyki, ale jej nie kopiuje, wyznacza własne drogi. Znajdziemy tu prawie wszystko: rytmiczny kocioł industrialnych odgłosów, abstrakcyjne kolaże, sample odgłosów chrapania i cytaty z amerykańskiej muzyki ludowej.
Dyskografia
Albumy:
- Téchnè (Cocoon Recordings, 2002)
- Displaced (Cocoon Recordings, 2004)
- Modern Dance (Cocoon Recordings, 2009)
- On The Road (Cocoon Recordings, 2011)
- Atom™ + Jacek Sienkiewicz - Zero Time Collapsing (Live at MSN Warsaw, 10.08.2014) (No., 2014)
- Nomatter (No., 2015)
- Drifting (Recognition, 2015)
- Hideland (Recognition, 2016)
- 9799 (Recognition, 2017)
- 9702 (Recogtion, 2017)
- 123418 (Recognition, 2018)
- Bohdan Mazurek, Jacek Sienkiewicz - Drogi (Bôłt, 2018)
- BTWN (Recognition, 2019)
- IMOW (Recognition, 2019)
Single i EPki:
- Recognition EP (Recognition, 2000)
- Directions (Recognition, 2000)
- Meaning (Recognition, 2000)
- Item / Microfilm (De:Bug Hartwaren, 2000)
- The Real Link (Recognition, 2001)
- The Truth (Recognition, 2001)
- Pocket Control EP (Trapez, 2001)
- Slope EP (Klang Elektronik, 2002)
- Case Theory (WMF Records, 2002)
- The Evidence (Recognition, 2003)
- Narrative (Recognition, 2003)
- Dream Machine EP (Cocoon Recordings, 2004)
- Absolut Sienkiewicz (Absoluttracks.com, 2004)
- Time Starts Now (Recognition, 2005)
- Six Feet Above / Perpetual Motion (Recognition, 2005)
- Double Secret / Secret Life (Recognition, 2005)
- Jacek Sienkiewicz & Marek Raczkowski - Warsaw For Beginners (Recognition, 2006)
- Untitled (Recognition, 2006)
- Good Night And Good Luck (Cocoon Recordings, 2007)
- Living In Oblivion (Smallville Records, 2007)
- Forgot To Tell You (Recognition, 2007)
- Spirits Of Life (Recognition, 2007)
- Mirrors (Recognition, 2007)
- My Little Place 2 (Cocoon Recordings, 2008)
- Beacon (Recognition, 2008)
- Pier Bucci & Jacek Sienkiewicz - Eastern Promises (Recognition, 2009)
- Modern Dance EP (Recognition, 2009)
- Pier Bucci & Jacek Sienkiewicz - Eastern Promises Pt 2 (Maruca, 2009)
- Who Told You That? (Recognition, 2010)
- X Years Later (Recognition, 2010)
- Magic Mountain 3 (Numbolic, 2011)
- On The Road Again 2 (Cocoon Recordings, 2011)
- Atom™ & Jacek Sienkiewicz - Wagner - Zwei Abhandlungen (Recognition, 2013)
- Instynkt (Recognition, Bocian Records, 2015)
- Max Loderbauer, Jacek Sienkiewicz - Ridges (Recognition, 2015)
- Instynkt (Recognition, Bocian Records, 2015)
- Drifting (Recognition, 2015)
- Drigting Remixes (Recognition, 2015)
- SU17 / Mustang (Pets Recordings, 2018)
- On And On (International Day Off Records, 2018)
- Lightin (Recognition, 2019)