Urodziła się 21 maja 1961 roku w Żyrardowie. Studiowała teorię muzyki (od 1979) oraz kompozycję pod kierunkiem Mariana Borkowskiego (od 1982) w Akademii Muzycznej w Warszawie. W latach 1984-90 pracowała jako nauczycielka przedmiotów teoretycznych w Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia im. Fryderyka Chopina w Warszawie.
Jej kompozycje prezentowane były m.in. podczas Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej "Warszawska Jesień". Przedmiotem jej zainteresowania jest muzyka wokalna i wokalno-instrumentalna. Podejmuje temat duszy kobiecej i dziecięcej. Inspirują ja starożytne tradycje i odległe kultury. Pisze do tekstów od babilońskiego eposu Gilgamesz po ekspresjonistyczna poezję Georga Trakla.
Jest członkinią Grupy iFILMS, która od kilkunastu lat realizuje filmy dokumentalne, naukowe, popularno-naukowe, biograficzne, filozoficzne oraz video-art w Polsce, Norwegii i we Włoszech. W grupie iFILMS Dorota Dywańska realizuje montaż i muzykę.
Od 1993 roku należy do Związku Kompozytorów Polskich.
Kompozycje
- Kwintet dęty (1982)
- M'ironia na chór mieszany (1982)
- Symetriady na sekstet perkusyjny (1983)
- Vision and Prayer na baryton i fortepian (1983)
- Disperato na 3 klarnety, 2 puzony i 2 perkusje (1984)
- Odejście w tło na orkiestrę kameralną (1984)
- Protuberancje na oktet dęty (1984)
- Coś na taśmę (1985)
- Mylne wzruszenia na chór mieszany (1985)
- Koncert na klarnet i orkiestrę (1987)
- Kwartet smyczkowy (1987)
- JA-SZCZUR na zespół hard-rockowy (1988)
- Światłośnieg na perkusję solo (1988)
- Roz-Okrągłość na flet i harfę (1988-90)
- W-Z-Rost na dowolny instrument melodyczny i projekcję świetlną (1988-91)
- Dźwiękczynienie na wiolonczelę solo (1992)
- In der Irre na mezzosopran i harfę do słów Bei Dao (1992)
- Światłosen, 4 pieśni na sopran chłopięcy, kontratenor i orkiestrę kameralną do słów Dai Wangshu, Bei Dao i Doroty Dywańskiej (1992)
- Tristan befahl den Männern ihn an den steilen Felsen zu bringen und so lange die Sonne am Horizont stand, schaute er in die grenzenlose Weite des Meeres... na klarnet basowy, wiolonczelę i fortepian (1993)
- Paradiesvogel, kommst du aus dem Paradies oder gehst du dorthin? na klarnet basowy i harfę (1993)
- Wiara małych kwiatów na taśmę (1993)
- The Sun Brings Out the Flowers na perkusję, harfę i cymbały (1993)
- Breeding out the Lilacs from the Dead Land, 2 pieśni na Boże Narodzenie na mezzosopran, flet, klawesyn, harfę i wiolonczelę do słów Th. Hardy’ego i W. B. Yeatsa (1993-94)
- Das Buch der Heimkehr na chór mieszany i organy (1994)
- Powrót Odyseusza na orkiestrę smyczkową (1994)
- Jeruzalem, Jeruzalem, gdzie są dzieci twoje?, 3 lamentacje proroka Jeremiasza na sopran, alt, baryton i zespół kameralny (1994-95)
- I wzejdzie wam słońce sprawiedliwości, a zdrowie na skrzydłach jego, psalm 23 na mezzosopran, klarnet i organy (1995-96)
- Dzieci, kwiaty, słońce i gwiazdy na grupę śpiewających dzieci, flet, harfę, wibrafon i wiolonczelę (1996)
- And I remember Pescara brilliant in the Sun na orkiestrę (1997)
- Pieśni powracających dzieci na obój, marimbafon, wibrafon, fortepian i wiolonczelę (1997-98)
- Hymn do Afrodyty na mezzosopran, klarnet, waltornię, skrzypce i fortepian (1998)
- Drzewa Syjonu na kwartet smyczkowy (1999)
- Die Erdseele (Dusza Ziemi) na mezzosopran, klarnet, waltornię, skrzypce i fortepian (1999-2000)
- Co ty zrobisz, gdy ja umrę Panie? na mezzosopran, klarnet, waltornię, skrzypce i fortepian (1999-2000)
- Hymn na mezzosopran, klarnet, waltornię, skrzypce i fortepian (1999-2000)
- Jesień na mezzosopran, klarnet, waltornię, skrzypce i fortepian (1999-2000)
- Noc na mezzosopran, klarnet, waltornię, skrzypce i fortepian (1999-2000)
- Studnia na mezzosopran, klarnet, waltornię, skrzypce i fortepian (1999-2000)
- Zwiastowanie na mezzosopran, klarnet, waltornię, skrzypce i fortepian (1999-2000)
- Wschód tańczącego słońca na taśmę i wibrafon (2000)
- Mity, balet kameralny (2000-2003)
- Podróż do wnętrza Słońca na małą orkiestrę kameralną (2002)
- Missa Solaris na chór mieszany i zespół instrumentów dętych blaszanych do słów Abelarda (2002)
- Sebastian we śnie na kontralt, harfę i waltornię (2005)
- Hymn do Słońca ma sopran solo (2006)
- Kwiat ognia na klawesyn i flety proste (2007)
- Erat hora na sopran, waltornię i harfę do słow Ezry Pounda (2010)
- Erit hora miniatury na waltornię solo (2011)
- Ra na trąbkę solo (2012)
- Gilgamesz i Isztar na kwintet dęty (2012)
- Ptak Benu wersja na klarnet solo (2013)
- Ptak Benu wersja na wiolonczelę solo (2013)
- Wschód tańczącego słońca wersja na trąbkę i audio-video (2013)
- The Undying Question na chór dziecięcy do słów Gu Chenga (2013)
Autor: Małgorzata Kosińska, Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Związek Kompozytorów Polskich, listopad 2004, aktualizacja: sierpień 2016.