Urodził się 24 czerwca 1972 roku w Szczebrzeszynie. Studiował kompozycję w Perth i Brisbane pod kierunkiem Briana Howarda i Stephena Cronina. Uzyskał stopień doktorski w roku 2012 na University of Melbourne, gdzie jego promotorami byli Brenton Broadstock i Michael Christoforidis. W ramach doktoratu tworzył pod kierunkiem Chayi Czernowin na Universität für Musik und darstellende Kunst Wien (Austria) w latach 2006-07.
Pozycja Karskiego w Australii została potwierdzona poprzez nagrody: Albert H. Maggs Composition Award (The University of Melbourne) w 2003 roku oraz ABC Young Composers’ Award w 1998 roku za "Floating on the River of Time" na zespół instrumentalny.; jak również poprzez liczne wykonania przez czołowych muzyków australijskich: skrzypaczkę Elizabeth Sellars, perkusistów Petera Neville'a i Claire Edwardes, wiolonczelistę Geoffreya Gartnera, flecistkę Kathleen Gallagher, ELISION Ensemble, Libra Ensemble, i Ensemble Offspring.
Jego kompozycje były wykonywane w Europie, USA i Australii, m.in. kilkukrotnie podczas festiwalu Warszawskia Jesień, a także podczas festiwalu muzyki współczesnej w Huddersfield (Anglia). Ważnym wydarzeniem było wykonanie kompozycji "inward" przez Ensemble SurPlus w lipcu 2005 w ramach międzynarodowego kursu mistrzowskiego dla młodych kompozytorów w Akademie Schloss Solitude w Stuttgarcie. Ponadto, kompozytor uczestniczył w ISCM World New Music Days Trans-it 2004 w Szwajcarii, Gaudeamus Music Week w Amsterdamie w latach 2002 (wyróżnienie za "Glimmer" na flet altowy i basowy) i 2003, w Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim im. Andrzeja Panufnika w Krakowie (I nagroda), oraz w forach międzynarodowych organizowanych przez Le Nouvel Ensemble Moderne: FORUM 2000 (Australia/Kanada) i 2001 Rencontres de musique nouvelle (Kanada).
Muzyka Karskiego skupia się na poszukiwaniu nowych struktur brzmieniowych i muzycznych doznań poprzez eksploracje fizyczności wydobywania dźwięku. Jego podejście kompozytorskie jest ukierunkowane bezpośrednio na jakość brzmieniową poprzez skupienie się na relacji muzyk-instrument, jako pierwotnym źródle muzycznej substancji.
– Muzyka wiecznego przepływu – bez początku i końca, wciągająca słuchacza w wiry o różnej prędkości. Fizyczność źródeł dźwięku przykrywa nader emocjonalną narrację (...). Wszystko dzięki nałożeniu wielu warstw, organicznemu wzrostowi ziaren dźwięku, grze między stabilnością a turbulencją ("pre-seed" z 2009 na flet i zespół) lub pewnością a błądzeniem ("In Search of Certainty" z 2010 na kwartet smyczkowy). Słuchacz muzyki Dominika Karskiego staje przed zaiste fascynującym wyzwaniem, jak przed rwącą rzeką. Z brzegu niewiele widać, a próba przekroczenia może skończyć się porwaniem przez nurt. Tymczasem dalszy jego bieg jest trudny do przewidzenia – może prowadzić zarówno do groźnego wodospadu, jak i spokojnego jeziora. Podobnie jak górscy kajakarze lawirują między wirami i skałami, tak i miłośnik muzyki współczesnej musi tu uważać na zwodnicze meandry pamięci oraz głębiny wielowarstwowych nałożeń. Jednak gdy poczuje ten nurt Karskiego, już zawsze będzie chciał doń wracać. Nawet jeśli do tej samej rzeki nie można wejść dwa razy... – pisał o kompozytorze Jan Topolski dla portalu dwutygodnik.com.
Ważnym projektem ukończonym przez kompozytora w ostatnich latach jest utwór na flecistę i zespół zatytułowany "pre-seed" napisany na zamówienie Richarda Craiga w ramach stypendium twórczego MKiDN (2009), również utwór solowy zatytułowany "Superb Imposition" na kontrabasowy flet prosty (tzw. Paetzold) na zamówienie Anny Petrini przy wsparciu grantu przyznanego przez Kulturkontakt Nord (Szwecja); utwór ten miał swoją premierę w wykonaniu Anny Petrini na wrocławskim festiwalu Musica Electronica Nova w roku 2011 i został wydany na płycie przez dB Productions w Szwecji we wrześniu 2012; płyta otrzymała nagrodę "Nutida Sound" Best Contemporary Music CD of 2012. W roku 2013 Dominik Karski był stypendystą MKiDN, w ramach którego zrealizował kompozycją na skrzypce solo "Certainty’s Flux" przeznaczoną dla szwedzkiej skrzypaczki Karin Hellqvist.
Kompozycje
- Les éruptions du rêve (1999/2000, na 15 wykonawców)
- Beginnings To No End (1999, na marimbę i 2 bongosy)
- Matter of Perspective (2000, for flet piccolo offstage/amplifikowany flet basowy, klarnet basowy, fortepian, skrzypce i wiolonczelę)
- Threads of Fate (2001, na skrzypce, wiolonczelę i fortepian)
- Streams of Consciousness (2000, na altówkę i wiolonczelę)
- Glimmer (2002, na flet altowy i flet basowy)
- Inner Stream II (2002, na wibrafon i fortepian)
- Streams Within (2003, na 14 wykonawcow)
- Streamforms (2003, na amplifikowany flet basowy)
- Open Cluster M45 (2003, na amplifikowany flet basowy)
- motion+form (2003, na perkusję, harfę i kontrabas)
- Streamforms II (2004, na amplifikowaną wiolonczelę)
- Inward (2004, na flet piccolo, klarnet basowy, i fortepian)
- The Impulse Within (2004, na perkusję i kwartet smyczkowy)
- (e)motion of forms (na skrzypce, 2005)
- To Remain in Change (2005, na flet piccolo/flet/ flet altowy /flet basowy i wiolonczelę)
- OverFlow (2006, na obój, trąbkę/trąbkę piccolo, puzon i perkusję)
- RiverBed (2006, na flet, gitarę, harfę i skrzypce)
- The Source Within (2006, na fortepian i trzy grupy instrumentalne)
- The Outward Impulse (2007, na klarnet kontrabasowy z tam-tamem)
- entangled (2007, na puzon i wiolonczelę)
- Gates of the Irrational (2007, na bas-baryton i fortepian)
- fragile (2008, for dwa klarnety)
- Oscillations of Presence (2008, na klarnet basowy i klarnet kontrabasowy)
- pre-seed (2009, na flecistę i zespół)
- 112 Iphigenia (2009, na flet amplifikowany)
- Superb Imposition (2010, na amplifikowany kontrabasowy flet prosty Paetzold)
- In Search of Certainty (2010, na kwartet smyczkowy)
- Certainty’s Extent (2011/2013, na wiolonczelę)
- Veiled Voice (2012, na flet piccolo/flet/flet altowy i flet/flet altowy/flet basowy)
- Certainty’s Flux (2013, na skrzypce)
- Veiled Words (2013, na dwa flety altowe i dwa tam-tamy) – muzyka do interdyscplinarnego utworu Między nimi a wiecznością nie było więcej niż minuta i pół
- Streampulses (2014, na klawesyn)
- The Unsearchable (2014, na flet piccolo lub flet, perkusję i klawesyn)
- wherewhowhen (2015, na flet basowy, perkusję i klawesyn)
- Streamforms III (2015, na flet, flet altowy i harfę)
Autor: Małgorzata Kosińska, Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Związek Kompozytorów Polskich, styczeń 2005; aktualizacja: sierpień 2016, AG.