Studiował teorię muzyki u Franciszka Wesołowskiego (dyplom w 1964) oraz kompozycję w klasie Tomasza Kiesewettera (dyplom w 1969) w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Łodzi. Studia kompozytorskie uzupełniał pod kierunkiem Bolesława Szabelskiego w Katowicach i Romana Haubenstocka-Ramatiego w Hochschule für Musik und darstellende Kunst w Wiedniu (1975-76). Od 1963 wykładał w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Łodzi, gdzie od 1987 sprawował funkcję profesora i kierownika Katedry Kompozycji.
Jego utwory były prezentowane na znaczących festiwalach muzyki współczesnej takich jak "Warszawska Jesień", Poznańska Wiosna Muzyczna, Musica Polonica Nova we Wrocławiu, Światowe Dni Muzyki w Tel-Awiwie, Musikprotokoll w Grazu, czy Paryska Trybuna Kompozytorów. Wykonywano je w Europie, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Meksyku, Brazylii, Japonii, Afryce Południowej i Nowej Zelandii.
Bronisław Kazimierz Przybylski był laureatem wielu konkursów kompozytorskich, m. in. na Konkursie im. Grzegorza Fitelberga w 1972 otrzymał III nagrodę za "In honorem Nicolai Copernici" na orkiestrę (1972) i ponownie w 1974 - II nagrodę za "Guernica - Pablo Picasso in memoriam" na orkiestrę (1974), na Konkursie Kompozytorskim Polskiego Radia i Telewizji w 1972 - II nagrodę za "Taniec" na orkiestrę smyczkową (1972) oraz w 1974 - III nagrodę za "Pieśń pasterską" na głos i orkiestrę kameralną (1974), w 1976 - wyróżnienie na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim im. Henryka Wieniawskiego za "Capriccio" na skrzypce solo (1976), w 1984 - wyróżnienie na Międzynarodowej Trybunie Kompozytorów UNESCO w Paryżu za "A Varsovie" na orkiestrę (1980). Ponadto otrzymał Nagrodę III stopnia Ministra Obrony Narodowej (1973), Srebrny Krzyż Zasługi (1975), Nagrodę I stopnia Ministra Kultury i Sztuki (1980), Nagrodę Prezesa Rady Ministrów (1981), Złoty Krzyż Zasługi (1983), Krzyż Kawalerski Orderu Odrodzenia Polski (1999) oraz Medal Komisji Edukacji Narodowej (2001).
Ważniejsze kompozycje:
- "Kwintet na instrumenty dęte" (1967)
- "Opowieść o życiu i śmierci Karola Waltera-Świerczewskiego" [wersja I] kantata na tenor solo, bas solo, głos recytujący, chór męski i wielką orkiestrę symfoniczną (1969)
- "Opowieść o życiu i śmierci Karola Waltera-Świerczewskiego" [wersja II] kantata na tenor solo, bas solo, głos recytujący, chór mieszany i wielką orkiestrę symfoniczną (1969)
- "Quattro studi" per orchestra (1970)
- "Suita tańców polskich" na orkiestrę (1971)
- "In honorem Nicolai Copernici" per orchestra (1972)
- "Concerto polacco" per fisarmonica e orchestra (1973)
- "Cztery nokturny kurpiowskie" na harfę (lub gitarę) i kameralną orkiestrę smyczkową (1973)
- "Scherzi musicali" na orkiestrę smyczkową (1973)
- "Memento" per orchestra (1973)
- "Północ" monodram na recytatora i zespół kameralny (1973)
- "Głosy" na 3 recytatorów i zespół kameralny (1974)
- "Guernica - Pablo Picasso in memoriam" per orchestra (1974)
- 'La follia" Old-fashioned variations and fugue on a Spanish-Portuguese folk melody from the 14th century for accordion (1974)
- "Sinfonia polacca" per orchestra (1974)
- "Radogoszcz" muzyka żałobna na orkiestrę kameralną (1975)
- "Requiem. In Memory of the Children - Martyrs of the War" for soprano solo, 2 reciters, boys' choir and orchestra (1976)
- "Sinfonia da requiem" per orchestra (1976)
- "The Four Seasons", 12 easy pieces for accordion (1976)
- "Arnold Schönberg in memoriam" for string quartet (1977)
- "Królewski turniej" na kwintet dęty (1977)
- "Asteroeides I-V" for accordion quintet (1978)
- "Jagdsagen" for reciter and wind quintet (1978)
- "Animato e festivo" per orchestra (1978)
- "Mazowsze" poemat na głos recytujący, 4 dowolne instrumenty melodyczne i perkusję (1979)
- "Miasto nadziei" kantata na bas, chór mieszany i dwie orkiestry symfoniczne (1979)
- "Quasi una sonata" [wersja I] na orkiestrę smyczkową (1980)
- "Quasi una sonata" [wersja II] na skrzypce i fortepian (1980)
- "Quasi una sonata" [wersja III] na akordeon (1980)
- "Quasi una sonata" [wersja IV] na kwintet akordeonowy (1980)
- "Quasi una sonata" [wersja V] na skrzypce, wiolonczelę i fortepian (1980)
- "Cottbuser Ouvertüre" for orchestra (1980)
- "A Varsovie" pour orchestre (1980)
- "Sinfonia corale" per orchestra (1981)
- "In memoriam", cztery pieśni na głos i zespół kameralny (1982)
- "Portret damy" na głosy i zespół kameralny (1982)
- "Program 'S'. Hommage á Karol Szymanowski" per pianoforte e archi (1982)
- "Sinfonia affresco" per orchestra (1982)
- "Baśnie" na głosy i zespół kameralny (1982)
- "Folklore", suite für Streichorchester (1983)
- "Concerto per clavicembalo e archi" (1983)
- "Sinfonia-Anniversario" per orchestra (1983-95)
- "Return" quasi-symphonic poem for orchestra (1984)
- "Midnight Echoes Music" for string orchestra (1985)
- "Metamorphosen" für Akkordeon und Streichquartett (1985)
- "Miriam. Mistero di morte", ballet music for orchestra (1985)
- "Dziwne przygody pana Zająca", baśń muzyczna na głosy i zespół kameralny (1985)
- "Concerto classico" [wersja I] na akordeon i orkiestrę symfoniczną (1986)
- "Concerto classico" [wersja II] na akordeon i orkiestrę smyczkową (1986)
- "Folklore II", suita na gitarę i klawesyn (1986)
- "Musica concertante" per organo e percussione (1986)
- "Bimodal Piece" for two accordion quintets (1986)
- "Modal Piece I" for accordion quintet (1986)
- "Modal Piece II" for accordion quintet (1986)
- "Trio na skrzypce, wiolonczelę i akordeon" (1986)
- "Smok wawelski" balet-pantomima (1987)
- "Double Play" for two accordions (1987)
- "A. B. Sonata" for accordion (1988)
- "Night Music" for flute, guitar and accordion (1988)
- "Spring Sonata" for accordion (1989)
- "Niech żyje słoń", baśń muzyczna na głosy i zespół kameralny (1989)
- "Scherzi" [wersja I] na skrzypce i orkiestrę kameralną (1990)
- "Scherzi" [wersja II] na skrzypce i zespół symfoniczny (1990)
- "Scherzi" [wersja III] na skrzypce i fortepian (1990)
- "Scherzi" [wersja IV] na flet i fortepian (1990)
- "Lacrimosa 2000" for string orchestra (1991)
- "Concerto della morte e della vita" per oboe (ossia saxofono), due chitarre (ossia: cembalo, spinet, due marimbafono, fisarmonica), violoncello (1991)
- "Scherzo-Trio (Luxemburg Version)" for violin, guitar and accordion (1992)
- "Scherzo-Trio (Danish Version)" for violin, cello and accordion (1992)
- "Scherzo-Trio (Polish Version)" for violin, cello and piano (1992)
- "A Sleeping Bear" for accordion (1995)
- "A Porcelain Dancer" for accordion (1995)
- "Cadenza" for accordion (1996)
- "Easy Pieces" for two cellos (1996)
- "Twenty Four Capriccios" for accordion (1996)
- "Twenty Four Little Studies" for accordion (1996)
- "Słuchając szumu fal" na chór mieszany (1996)
- "Modus" for clarinet and accordion (1997)
- "Inscription au pére-lachaise" na fortepian (1998)
- "Metal-construction" na zespół perkusyjny (1998)
- "Flashbacks" na zespół kameralny (1998)
- "Missa Papae Joannis Pauli Secundi" na sopran solo, chór mieszany i orkiestrę symfoniczną (1998)
- "Blaue Hortensie" na bas-baryton, saksofon altowy i 5 musette (1998)
- "Atma-Multiplay" na melodyczny instrument solowy i kameralną orkiestrę smyczkową (1998)
- "Re-construction" [wersja I] na akordeon i orkiestrę (1999)
- "From Overseas", obrazki baletowe na orkiestrę kameralną (1999)
- "Sept voeux" według obrazów Tadeusza Makowskiego z kolekcji Wojciecha Fibaka na obój, fagot i fortepian (2000)
- "Déjà vu quintette 2000" na fortepian (lub akordeon / harfa) i kwartet smyczkowy (2000)
- "Memory of K. N." [wersja I] na flet, obój, skrzypce, wiolonczelę i klawesyn (2000)
- "Memory of K. N." [wersja II] na obój, fagot i fortepian (2000)
- "Memory of K. N." [wersja III] na big-band (2000)
- "From the Life", tryptyk na akordeon i kwartet smyczkowy (2000)
- "Diary Piece" na fortepian (2001)
- "Am Spreeufer" na skrzypce, wiolonczelę i fortepian (2001)
- "Vier Stücke" na puzon i akordeon (2001)
- "Progress" na akordeon (2001)
- "Il Tempo - Groteske", suita na akordeon i dwie perkusje (2001)
- "Supernowa" na akordeon (2001)
- "Imaginary Dances" [wersja I] na fortepian (2001)
- "Imaginary Dances" [wersja II] na akordeon (2001)
- "Am Morgen - Szenen aus dem Familienleben" na flet, skrzypce i akordeon (2001)
- "The Young Spinner - Musical Joke after St. M." na kwartet smyczkowy (2002)
- "Rubinstein Metamorphoses" na kwartet smyczkowy (2002)
- "Epiphaneia" for accordion (2002)
- "Rhythm Studies", 24 utwory na fortepian (2002)
- "Heilige Nacht", suita na orkiestrę akordeonową (2002)
- "Re-construction" [wersja II] na akordeon koncertowy i orkiestrę (2002)
- "La niut etoilee" na fortepian (2002)
- "Triptychon" na skrzypce solo (lub z taśmą magnetofonową) (2002)
- "Seigle vert" na fortepian (2002)
- "Biblische Szenen" ("Sceny Biblijne") na wiolonczelę i fortepian (2003)
- "Logo" na zespół akordeonów standardowych – minimum 4 instrumenty (2002)
- "Sings" na gitarę i akordeon (2003)
- "Complesso", 6 utworów kameralnych na zmienne instrumentarium (2003)
- "Combi", 6 utworów kameralnych na zmienne instrumentarium (2003)
- "Integrazioni", 6 utworów kameralnych na zmienne instrumentarium (2003)
- "Reminiscences" na skrzypce i fortepian (2003)
- "Wybrzeża pełne ciszy" na sopran, wibrafon, 3 tam-tamy i kwartet smyczkowy do słów Karola Wojtyły (2003)
- "North-West" na akordeon koncertowy i perkusję (2003)
- "Autumn Multiplay" na flet, obój, skrzypce, wiolonczelę, klawesyn (fortepian), akordeon koncertowy (zmienne wersje obsadowe: od 1 do 6 wykonawców (2003)
- "Flashbacks" [wersja I] na skrzypce, marimbę i akordeon koncertowy (2003)
- "Flashbacks" [wersja II] na skrzypce, gitarę i akordeon koncertowy (2003)
- "Flashbacks" [wersja III] na 2 akordeony koncertowe, marimbę, skrzypce i wiolonczelę (2003)
- "Spring Sonata" na akordeon (2003)
- "Quattro studi" per orchestra (2003)
- "Sinfonia-cantata 'Myśląc Ojczyzna'" na mezzosopran, bas, chór i orkiestrę (2004)
- "Movement I" na klarnet basowy i akordeon (2004)
- "Concerto classico" [wersja I] na 2 fortepiany (2004)
- "Concerto classico" [wersja II] na fortepian i orkiestrę symfoniczną (2004)
- "Concerto classico" [wersja III] na fortepian i orkiestrę smyczkową (2004)
- "Movement II" na klarnet i akordeon koncertowy (2004)
- "On the Way" na kwartet smyczkowy (2004)
- "A Little Concerto" [wersja I] na akordeon i smyczki (2005)
- "A Little Concerto" [wersja II] na fortepian i smyczki (2005)
- "The Very Young Spinner" na kwartet saksofonowy (2005)
- "Sequenza quasi una fantasia" na organy (2005)
- "Concerto della morte e della vita" [wersja I] na obój, 2 gitary i wiolonczelę (2005)
- "Concerto della morte e della vita" [wersja II] na obój, fagot i klawesyn (fortepian) (2005)
- "Concerto della morte e della vita" [wersja III] na obój, wiolonczelę i klawesyn (fortepian) (2005)
- "Concerto della morte e della vita" [wersja IV] na obój, wiolonczelę i akordeon (2005)
- "A-Na-Capri" na kwintet akordeonowy (2005)
- "Con-Tact" na flet, skrzypce i organy (2005)
- "Scherzo-Trio" [wersja I] na skrzypce, wiolonczelę i fortepian (2005)
- "Scherzo-Trio" [wersja II] na skrzypce, wiolonczelę i akordeon (2005)
- "Scherzo-Trio" [wersja III] na skrzypce, gitarę i akordeon (2005)
- "Scherzo-Trio" [wersja IV] na flet, gitarę i akordeon (2005)
- "Scherzo-Trio" [wersja V] na flet, wiolonczelę i akordeon (2005)
- "Scherzo-Trio" [wersja VI] na flet, wiolonczelę i fortepian (2005)
- "Scherzo-Trio" [wersja VII] na obój, fagot i fortepian (2005)
- "Scherzo-Trio" [wersja VIII] na obój, wiolonczelę i fortepian (2005)
- "Scherzo-Trio" [wersja IX] na saksofon, gitarę i akordeon (2005)
- "Scherzo-Trio" [wersja X] na saksofon, wiolonczelę i fortepian (2005)
- "Scherzo-Trio" [wersja XI] na klarnet, wiolonczelę i fortepian (2005)
- "Scherzo-Trio" [wersja XII] na klarnet, gitarę i akordeon (2005)
- "Scherzo-Trio" [wersja XIII] na klarnet, wiolonczelę i akordeon (2005)
- "Scherzo-Trio" [wersja XIV] na klarnet, klarnet basowy i fortepian (2005)
- "Scherzo-Trio" [wersja XV] na klarnet, klarnet basowy i akordeon (2005)
- "Scherzo-Trio" [wersja XVI] na skrzypce, wiolonczelę i marimbę (2005)
- "Scherzo-Trio" [wersja XVII] na flet, wiolonczelę i marimbę (2005)
- "Scherzo-Trio" [wersja XVIII] na klarnet, klarnet basowy i marimbę (2005)
- "Scherzo-Trio" [wersja XIX] na saksofon, klarnet basowy i marimbę (2005)
- "Scherzo-Trio" [wersja XX] na saksofon, wiolonczelę i marimbę (2005)
- "Scherzo-Trio" [wersja XXI] na skrzypce, klarnet basowy i marimbę (2005)
- "Scherzo-Trio" [wersja XXII] na saksofon, wiolonczelę i akordeon (2005)
- "Scherzo-Trio" [wersja XXIII] na saksofon, wibrafon i akordeon (2005)
- "Scherzo-Trio" [wersja XXIV] na klarnet, wibrafon i akordeon (2005)
- "The Life of Horse-Flies" ("Życie bąków") na 4 kontrabasy (2005)
- "The Life of Snakes" ("Życie węży") na 4 klarnety B (2005)
- "The Life of Tigers" ("Życie tygrysów") na 4 rogi (2005)
- "The Life of Elephants" ("Życie słoni") na 4 puzony (2005)
- "The Life of Monkeys" ("Życie małp") na 4 trąbki B (2005)
- "The Life of May-Bugs" ("Życie chrabąszczy") na 4 akordeony melodyczne (2005)
- "The Life of Bumble-Bees" ("Życie trzmieli") na 4 fagoty (2005)
- "The Life of Hornets" ("Życie szerszeni") na 4 wiolonczele (2005)
- "The Life of Wasps" ("Życie os") na 4 oboje (2005)
- "The Life of Bees" ("Życie pszczół") na 4 skrzypiec (2005)
- "The Life of Butterflies" ("Życie motyli") na 4 flety (2005)
- "The Life of Flies" ("Życie much") na 4 saksofony (2005)
- "Masurian Lakes" ("Mazurskie jeziora") [wersja I] na kwintet akordeonowy (2005)
- "Masurian Lakes" ("Mazurskie jeziora") [wersja II] na kwintet smyczkowy (2005)
- "Deja vu quintette" na fortepian i 4 wiolonczele (2005)
- "Children concerto" na fortepian i orkiestrę smyczkową (2005)
- "The Sonic Con-Tact" na thereminvox, kwartet smyczkowy i organy (2006)
- "The Way" na kwartet saksofonowy (2006)
- "The New Con-Tact" na thereminvox i organy (2006)
- "The Second Con-Tact" na thereminvox i kwartet smyczkowy (2006)
- "Feelings" na zespół kameralny (2006)
- "Astral Con-Tact" na theremin i kwintet akordeonowy (2006)
- "Atma-Multiplay" na obój, fortepian i kameralną orkiestrę smyczkową (2006)
- "Atma-Multiplay 2" na fortepian i kameralną orkiestrę smyczkową (2006)
- "Atma-Multiplay 3" na obój i kameralną orkiestrę smyczkową (2006)
- "Atma-Multiplay 4" na obój, fortepian i kwartet smyczkowy (2006)
- "Atma-Multiplay 5" na fortepian i kwartet smyczkowy (2006)
- "Atma-Multiplay 6" na obój i kwartet smyczkowy (2006)
- "Atma-Multiplay 7" na obój i fortepian (2006)
- "Atma-Multiplay 8" na obój i akordeon koncertowy (2006)
- "Sunrise" na kwartet saksofonowy (2006)
- "Sunset" na 4 kontrabasy (2006)
- "Atlantic" na kwartet saksofonowy i 4 kontrabasy (2006)
- "Atlantic AC" na 4 akordeony i 4 kontrabasy (2006)
- "Sunrise AC" na 4 akordeony (2006)
- "Mysterium fidei" na perkusję i kwartet smyczkowy (2007)
- "Postludium" na organy (2007)
- "Tańce dworskie" [wersja I] na flet, gitarę i akordeon (2007)
- "Tańce dworskie" [wersja II] na skrzypce, gitarę i akordeon (2007)
- "Tańce dworskie" [wersja III] na flet, marimbę i akordeon (2007)
- "Tańce dworskie" [wersja IV] na skrzypce, marimbę i akordeon (2007)
- "Tańce dworskie" [wersja V] na obój, gitarę i akordeon (2007)
- "Tańce dworskie" [wersja VI] na ksylofon, gitarę i akordeon (2007)
- "Tańce dworskie" [wersja VII] na obój, marimbę i akordeon (2007)
- "Program 'S'" na fortepian orkiestrę smyczkową (2007)
- "Verwandlung" na saksofon i dwa kwartety smyczkowe (2007)
- "Verwandlung 70" na saksofon i dwa kwartety akordeonowe (2007)
- "The New Astral Con-tact" na flet i kwintet akordeonowy (2007)
- "Night Birds" na zmienne obsady instrumentalne (2007)
- "Musica Concertante" na organy i perkusję (2007)
- "Concert Music" na 3 akordeony i perkusję (2007)
- "The Night Flight" na orkiestrę smyczkowa (akordeonową) (2008)
- "Sun Plays" na zmienne obsady instrumentalne (2008)
- "Four Color of the Sky" na zmienne obsady instrumentalne (2008)
- "Interval Games" na zmienne obsady instrumentalne (2008)
- "Morning in the Garden" na zmienne obsady instrumentalne (2008)
- "Six Autumn Songs" na zmienne obsady instrumentalne (2008)
- "The Sleep of Reason" na zespół kameralny (2008)
- "24 Spring Preludes" na zmienne obsady instrumentalne (2008)
- "Chromatica" na zmienne obsady instrumentalne (2009)
- "Chronos" na zmienne obsady instrumentalne (2009)
- "Grotesques" na zmienne obsady instrumentalne (2009)
- "The Short Con-tact" na klarnet, gitarę elektryczną i fortepian (2009)
- "Południe" na zespół instrumentalny (2010)
- "Kwiaty pustyni" na zespół instrumentalny (2010)
Autor: Małgorzata Kosińska, Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Związek Kompozytorów Polskich, marzec 2003; aktualizacja: grudzień 2011.