Festiwale i wyróżnienia
Utwory Artura Zagajewskiego prezentowane były podczas festiwali: ''Dźwiękowe perspektywy ekranu. Muzyczne laboratorium sztuk: film – elektroakustyka – intermedia'' (Akademia Muzyczna w Bydgoszczy), Fokus Łódź Biennale, Kolory Polski (Filharmonia Łódzka), Muzyka w Starym Klasztorze (Łódź), XI Międzynarodowy Festiwal Muzyki Akustycznej, Elektronicznej oraz Projekcji Multimedialnych w Brnie, Sound Screen Festival (Bydgoszcz), Łódzkie Spotkania Baletowe (współpraca z Pauliną Wycichowską), a także w ramach sesji Musica Moderna (Akademia Muzyczna w Łodzi), podczas cyklu contem. ucha w Filharmonii Łódzkiej i wielokrotnie na Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień. W latach 2005–08 Zagajewski współpracował z artystą wideo Michałem Brzezińskim; ich prace pokazywane były w galeriach w Poznaniu, Warszawie, Szczecinie, Krakowie, Gdańsku i Wrocławiu. Od 2010 roku współpracuje z wiolonczelistą Dominikiem Połońskim.
Jest laureatem Międzynarodowego Konkursu Kompozytorskiego „850 Jahre Cottbus – Musikalische Bilder einer Stadt” (wyróżnienie, 2006), dwóch edycji konkursu BMW Crash! organizowanego przez Stowarzyszenie Zachęta Sztuki Współczesnej w Szczecinie (wyróżnienie w 2006 oraz nagroda główna w 2007), Konkursu Młodych Kompozytorów im. Tadeusza Bairda (dwukrotnie II nagroda: w 2007 oraz 2009), V Konkursu Kompozytorskiego im. Krzysztofa Komedy w Słupsku (wyróżnienie, 2007), konkursu kompozytorskiego organizowanego w ramach Festiwalu Współczesnej Muzyki Dziecięcej i Młodzieżowej „Srebrna Szybka” w Krakowie (wyróżnienie, 2009), III Międzynarodowego Konkursu Kompozytorskiego im. Grażyny Bacewicz w Łodzi (I nagroda, 2009) oraz konkursu in-OUT-side organizowanego w ramach Sound Screen Festival w Bydgoszczy (nagroda główna, 2009). W roku 2010 został uhonorowany statuetką Łódzkie Eureka. W 2014 jego "Stabat Mater" zostało nominowane do Wrocławskiej Nagrody Polonica Nova.
Ważniejsze utwory:
- TR13 na taśmę i wideo (2005)
- Secession Club na saksofon altowy i taśmę (2005)
- Lichtspiele in der Oberkirche na akordeon i orkiestrę smyczkową (2006)
- Re-cykl I–IV (...a jej duszę poszarpaną...) na alt i taśmę (2007)
- See me na perkusistę i taśmę (2007)
- Glassmusic-motet na cztery instrumenty i taśmę (2007)
- 1540. Light na flety proste i taśmę (2007)
- Birds na zespół kameralny (w różnych wersjach) i taśmę (2008)
- Fuzz G.B. na taśmę i wideo (2008)
- Liście na zespół kameralny (2008)
- unhum na orkiestrę symfoniczną (2009)
- mixes na taśmę i radiomagnetofon (2009)
- Orgadronum na chór kameralny (2009)
- Song of Nature na głos żeński, rurę PCV, fortepian preparowany, bęben i komputer (2010)
- Płatki żółtej róży na wiolonczelę i taśmę (2010)
- Sceny chronofotograficzne, balet (2011)
- Oratorium na orkiestrę i chór mieszkańców Warszawy, koncert/performance we współpracy z Zorką Wollny i Anną Szwajgier (2011)
- Stabat Mater na cztery chóry mieszane i orkiestrę (2012)
- cantona 16 muzyków (2012)
- EC 14 na 4 tuby PCV (2012)
- Nature Morte na 24 tuby PCV (2013)
- Traktion Einsna wiolonczelę solo (2013)
- brut na wiolonczelę i zespół (2014)
- Słuchodrzewisko, instalacja dźwiękowa na flet, klarnet, obój, trąbkę i dwa puzony (2014),
-
Posłuchaj utworów Artura Zagajewskiego w Ninatece: ''Oratorium na orkiestrę i chór mieszkańców Warszawy'' (2011, razem z Zorką Wolny i Anną Szwajgier), ''canto'' (2012), ''Nautre Mortem'' (2013). Napisany przez Artura Zagajewskiego artykuł ''O eksperymentach i concept albumach, czyli wspomnienie o Pink Floyd'' można przeczytać w dostępnym online numerze 5-6 (2005) Magazynu Glissando.
Strona artysty:http://arturzagajewski.com/
Źródła: materiały prasowe, opr. fl