Za jedno z najważniejszych artystycznych doświadczeń uznaje pracę ze słoweńską performerką, choreografką, badaczką i pisarką Malą Kline, ekspertką od śnienia. Kline założyła w Ljubljanie EMANAT – Instytut afirmacji tańca współczesnego, któego misją jest rozpowszechnianie pracy nad snami i wyobrażeniami w całej Unii Europejskiej. Nowicka brała też udział w podyplomowym programie Tomiego Janezica dla performerów, występowała gościnnnie w En-Knap Group. Współpracuje z Draganą Alfirević, uczestniczyła w projektach Przemysława Wasilkowskiego, improwizacji Willany Leo w Budapeszcie.
Nowicka w swoich artystycznych poszukiwaniach skupia się na relacji pomiędzy ciałem śniącym a tańczącym oraz perspektywach patrzenia i odkrywania wszelkich obrazów przez wykorzystanie różnych punktów widzenia.
Poza pracą artystyczną, intensywnie angażuje się w działalność pedagogiczną. W 2006 otrzymała ona tytuł dyplomowanego instruktora tańca współczesnego. W latach 2003-2005 była asystentką Anny Godowskiej w Studio Taneczno-Aktorskim i Centrum Działań Twórczych w Warszawie, następnie byłą nauczycielką tańca współczesnego w Studio Taneczno-Aktorskim Hanny Kamińskiej w Warszawie, nauczycielką jogi i tańca w ramach programy Do it! W SEAD. Prowadziła też liczne warsztaty tańca współczesnego i improwizacji, m.in.: w Atenach, Berlinie, Warszawie, Zagrzebiu i Lublanie.
źródło: ninateka.pl, taniecpolska.pl, Stary Browar, oprac. AL; aktualizacja kwiecień 2016 (ND), kwiecień 2019 (NS)