Od początku lat dziewięćdziesiątych Kramarz zajmuje się fotografią dokumentalną i fotoreportażem. Publikuje w prasie, prezentuje swe prace w galeriach. Popularność przyniosły mu cykle wykonane w szpitalach (Klinika, 2002) i na ukraińskich plażach (Morze Czarne, 2004). Kramarz fotografował też stoiska na targach staroci, nie tyle starając się ująć charakteru miejsca, co sam fenomen stłoczenia martwych przedmiotów. Jak pisał o cyklu Rzeczy (2007) Kuba Dąbrowski, Kramarz:
"skutecznie unika nostalgicznego kontekstu miejsca, w którym fotografuje. (...) Oglądamy po prostu setki rzeczy. Rzeczy potraktowanych z szacunkiem. Rzeczy, na które możemy patrzeć i o których możemy myśleć. Rzeczy, które ktoś kiedyś posiadał i z których korzystał. Galaktyki przedmiotów".
Podobnie chłodny, dokumentalny charakter ma projekt Dom, który Kramarz realizuje wspólnie z fotografką Weroniką Łodzińską od 2003 roku. Fotografie to swoiste portrety mieszkańców, których postacie nigdy nie występują na samych zdjęciach. Te czasami uzupełniane są o krótkie teksty. Odbiciem i wizerunkiem bohaterów mają być miejsca, w których mieszkają, naznaczone ich osobowościami, charakterem i zwyczajami. Poszczególne cykle przypominać mogą podejście antropologiczne, doszukiwać się w nich można podobieństwa z badaniami materialnych uwarunkowań zachowań społecznych czy stylów życia.
Pierwsza seria projektu Dom wykonana została w schronisku dla bezdomnych w Nowej Hucie i nosiła tytuł 1,62 m2 Domu (2003). Tytuł ten odnosił się do powierzchni łóżek (przywołujących skojarzenia z celą czy szpitalem), którymi dysponowali podopieczni schroniska. Niektórzy próbowali stworzyć w nich chociaż namiastkę przestrzeni prywatnej. Poszczególne fotografie opatrzone zostały krótkimi tekstami na temat osób, do których należały fotografowane łóżka, jednak jak zauważył Wojciech Wilczyk,
"Nawet bez tych dodatkowych informacji, fotografie te przemawiając czysto wizualnym językiem, są w stanie przekazać widzowi sporą część treści, zawartych w słownym opisie".
Podobny charakter namiastki domu czy prywatności miały fotografowane przez Łodzińską i Kramarza kabiny tirów, zaadaptowane na tymczasowy dom przez kierowców (Tiry, 2005). Tematem innych cykli stały się wozy trup cyrkowych czy mieszkania Hobbistów (2005-2007), całkowicie podporządkowane ich pasjom, zapełnione w przytłaczającym horror vacui akwariami czy trofeami myśliwskimi. Na francuskim osiedlu Haud du Lièvre duet fotografował różnorodne podejście do zajmowane przestrzeni przez imigrantów i uchodźców oczekujących na przyznanie im azylu. Jedni przenosili do Francji zwyczaje ze swych ojczystych krajów, inni traktowali swe mieszkania jako tymczasowe, ograniczając ilość posiadanych sprzętów. Na Podhalu artystów zainteresowały z kolei Białe izby (2003-2004), pomieszczenia w domach góralskich, nie wykorzystywane na co dzień, spełniające jedynie funkcje symboliczne i reprezentacyjne. Swe fotograficzno-antropologiczne badania rozszerzają także o inne kultury, a część serii wykonują podczas zagranicznych podróży (Kashi Mumukshu, Bhawan Sabh, 2007). Kramarz samodzielnie uzupełnił projekt Dom o cykl Cele mnisie (2005-2007), ukazujący, jak współcześnie żyją zakonnicy różnych wyznań.
Autor: Karol Sienkiewicz, grudzień 2008; edycja kwiecień 2015 - Tomasz Sałaciński
Wybrane wystawy indywidualne:
- 1995 - "Droga nie wybrana" - Centrum Kultury Żydowskiej, Kraków
- 1998 - "Audio Art" - Galeria Krzysztofory, Kraków
- 2002
- "Klinika" - Centrum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha, Kraków
- Stara Galeria, ZPAF, Warszawa
- "Nieskończoność Poznania" - Galeria im. Władysława Hasiora, Zakopane
- Galeria Stotrzynaście, Białystok - 2003 - "1,62 m2 domu" - Galeria Camelot
- 2004
- Centrum Kultury Żydowskiej, Kraków
- "Morze Czarne" - Dom Pracy Twórczej w Wigrach
- Galeria Rząsy, Zakopane
- Galeria Camelot, Kraków - 2005 - "1,62 m2 domu", Transphotographiques Festival, Lille, Francja
- 2006
- "Dom" - Yours Gallery, Warszawa
- "1, 62 M2 domu" - Galeria Opera, Ostrawa, Czechy - 2007 - "Dornov" - Prague House of Photography, Praga, Czechy
- 2008
- "Dom" - Geni Tzami, Saloniki
- "Rzeczy" - Galeria ZPAF i S-kA, Kraków - 2009
- -"Dom" - Muzeum Etnograficzne w Krakowie
- -"Kawałek ziemi" - Galeria Camelot w Krakowie
- 2011
- -"Pętle" - Galeria Refleksy w Warszawie
- -"Pętle" - Kea'au Art Fine Center/ Galeria idspace, USA
- 2013
- -"Dom" - Sofia. Bułgaria
- 2014
- -"Praying in the Desert" - Galeria Ratusz, Zamość
- -"Kawałek ziemi" - Maui Arts and Cultural Center, USA
- 2015
- -"Dom" - Musée de la Vie wallonne, Liège, Belgium
Wybrane wystawy zbiorowe:
- 1997 - "Fotografia 1997" - Pałac Sztuki, Kraków
- 2002 - "Powiększenie. fotografia w czasach zgiełku" - Pałac Kultury i Nauki, Warszawa
- 2003 - "Czarne na białym" - Galeria pf, Poznań
- 2004
- "Ex Oriente Lux" - Galeria Arsenał, Białystok
- "Foto festiwal" - Łódź
- "Month of Photo" - Hotel de Ville, Paryż
- "Fifteen" - House of Photography, Praga, Czechy
- "Interfoto" - Moskwa - 2005 - "Trnsphotographiques Festival" - Lille, Francja
- 2006
- "Poland Now" - Miesiąc Fotografii, Kraków
- "Nowi dokumentaliści" - Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa - 2007 -"Małopolska. Fotografie. Nieklarowne." - Cork, Irlandia, Erfurt, Niemcy.
- -"Prawdziwe życie" - Festiwal Sztuki Wola, Warszawa
- 2008
- -"Poland Now. Upgrade" - Miesiąc fotograficzny w Krakowie
- 2009 -"Najprawdziwsze historie miłosne. Alegorie miłości w polskiej sztuce współczenej" - Muzeum Leona Wyczółkowskiego, Bydgoszcz
- 2010 -"Domestic" - Espai Cultural Caja Madrid, Barcelona
- 2011
- -"Margines of Landscape" - 7 edycja Bienalle fotograficznego w Poznaniu
- 2012
- -Missing Documents" - Centrum Sztuki Współczesnej, Zamek Ujazdowski, Warszawa
Wybrane granty i nagrody:
2009 - Stypendium Ninistra Kultur i Dziedzictwa Narodowego RP
2008 - Nagroda Banku Europejskiego
2007 - Photopoland, Instytut Adama Mickiewicza
2005 - Nagroda sztuk fotograficznych EPSON
Wybrane ksiązki:
Photo Proxima, Muzeum Etnograficzne w Krakowie, 2012
Brutal, Michał Łuczak, 2012
Stand BY, Sputnik Photos, 2012
One, Two Buckle My Shoe, Sputnik Photos 2011
IS(not), Sputnik Photos, 2010
Stefania Gurdowa. Negatywy mają być przechowywane, Imago Mundi, 2008
Fotografie w kolekcjach:
Muzeum w Gliwicach
Muzeum Historii Fotografii w Krakowie
Kolekcje prywatne