W 2018 roku nakładem Wydawnictwa Ossolineum ukazała się książkowa wersja jej pracy doktorskiej, pod tytułem "Od solidarycy do TypoPolo. Typografia a tożsamości zbiorowe w Polsce po roku 1989". Jest to historia najnowszych przemian społecznych, kulturowych i politycznych w Polsce widziana przez pryzmat liter i typografii.
Agata Szydłowska jest także współautorką (razem z Ewą Solarz i Agnieszką Kowalską) "Ilustrowanego Elementarza Polskiego Dizajnu" (wyd. Wytwórnia, Culture.pl), który za pomocą ilustracji i krótkich opisów opowiada najmłodszym czytelnikom historię rodzimego projektowania.
Popularyzuje wiedzę o designie m. in. na łamach czasopism "2+3D", "Monitor Magazine", "Progetto Grafico", "Slanted", "Notes na 6 Tygodni", "Kultura Współczesna", "Kultura Popularna", "Design and Culture" oraz w katalogach wystaw, antologiach i publikacjach zbiorowych.
W ramach działalności kuratorskiej Agata Szydłowska organizowała i współorganizowała wystawy dizajnu w kraju i zagranicą. W 2014 roku razem z Aleksandrą Ubukata i Aureliuszem Kowalczykiem opracowała wystawę polskiego projektowania graficznego, ilustracji i produktu "+48 Social Club" w ramach Tokyo Designers Week w Japonii (współorganizator: Culture.pl). Rok później, w ramach nowojorskiego festiwalu Wanted Design kuratorowała wystawę "Inside out. Polish graphic design and illustration in the making" (organizator: Culture.pl). W 2017 roku razem z Moniką Rosińską stworzyła wystawę "Zoepolis. Dizajn dla roślin i zwierząt" (galeria Dizajn BWA Wrocław), która poświęcona była refleksji nad dizajnem poza antropocentryzmem. Wystawa powstała w ramach grantu badawczego NPRH "Kartografie obcości, inności i w(y)kluczenia. Perspektywa filozofii i sztuki współczesnej".
Autor: materiały nadesłane, czerwiec 2018