Wiele prac Królak adresowanych jest do dzieci. Książka "Robimisie", ponownie wydana z Dwiema Siostrami to historia pokazująca różne zawody, ilustrowane przez postacie misiów opatrzonych opdpowiednio atrybutami pozwalającymi na zidentyfikowanie wykonywanych przez nich profesji. "Wytwórnik" - książka/zeszyt dla dzieci to kolejny projekt autorki adresowany do młodego odbiorcy. Tutaj Królak pozostawia czytelnikowi duże pole do podejmowania własnych decyzji i wyborów, zapraszając do urządzenia poszczególnych pomieszczeń domu i jego okolic. Syntetyczne ilustracje sugerują jedynie przestrzenie i kształty, budując zarys świata opartego na nieskrępowanej wyobraźni, obrysowanego fantazyjną kreską i cieszącego oko feerią barw.
Królak pracuje również nad ilustracjami do tekstów cudzego autorstwa. Jej ilustracje zdobią strony popularnych czasopism, ukazywały się tak w Zwierciadle, Chimerze, Charakterach, Menażerii, jak i w Zwykłym Życiu. Do niepublikowanego tekstu Mateusza Wysockiego "Gbury tucholskie" stworzyła całościową oprawę wizualną, tym razem odchodząc od właściwych jej kolorów. Operując czernią i bielą wykreowała dowcipne tło dla niezwykłej historii hipochondrycznego arystokraty.
Typowo graficzne prace autorki dopełniają jej wizualizacje do muzyki. Pod pseudonimem VJ Hertzshmertz Królak przygotowywała oprawę wizualną do różnych typów muzyki, eksplorując związki między rytmem, linią melodyczną a obrazem. Metafory muzycznej używa także mówiąc o innym aspekcie swojego portfolio: tworzeniu plakatów:
"Chyba lubię sobie myśleć, że moje plakaty są trochę jak muzyka z Abletona – opowiada – mam kilka ścieżek, które tnę, przeplatam, powielam, moduluję – taki jakby wizualny remiks." [www.robmydobrze.pl]
Ta wizualna "didżejka" przekłada się na zapadające w pamięć kompozycje, z charakterystycznym dla Królak liternictwem, przypominającym odręczne zapiski. Często zestawiane ze starymi zdjęciami i niemalże naiwnymi dziecięcymi rysunkami tworzą fantazyjny, surrealistyczny język wizualny, atrakcyjny tak dla najmłodszych, jak i dorosłych.
W portfolio Królak znaleźć również można liczne plakaty. Dla Prismland przygotowała serię plakatów edukacyjnych dla dzieci. Projektuje również okładki płyt. W tych dla Starego Radyjka z łatwością rozpoznać można charakterystyczny język graficzny Królak: rozproszone elementy, brak perspektywy i odważną kolorystykę. Pierwsza z okładek: Stare Radyjko pośród morskich fal przedstawia podmorski świat i jego mieszkańców wplecionych w głęboko zielone tło, znaczone mocnymi pociągnięciami pędzla. Stare Radyjko kołysze do snu natomiast to utrzymany w niebieskościach i różach portret rozgwieżdżonego nieba.
Wśród jej ostatnich poczynań znaleźć można również naszywki na ubrania. Królak sięga po popularne w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku ozdoby przyszywane do koszulek czy plecaków. Królak nadaje im nowoczesnego, charakteru, tworząc naszywki przedstawiające na przykład komputer z czarnym ekranem z napisem BORED. Charakterystyczne dla projektantki poczucie humoru przejawia się zatem i w tych maleńkich projektach.
W 2016 jej plakat znalazł się w kolekcji jesień/zima 2016 dla the Land of Nod. Kolekcja to zbiór plakatów przygotowany przez The Jealous Curator, projekt prowadzony przez Danielle Krysa. Plakat Królak przedstawiał słoiki pełne grzybów liści, czy wreszcie wypełnione po prostu kolorowymi kropkami.
W 2016 jej projekt kartek okolicznościowych dla Pieskota zdobył prestiżowe wyróżnienie MUSTHAVE na łódzkim Festiwalu Designu. Kartki te przeznaczone są na najróżniejsze okazje, od ślubu, po Boze Narodzenie czy narodziny dziecka.
Na pytanie o artystów, których podziwia, Agata Królak odpowiada:
Ohhhh… jest ich sporo, ze współczesnych np. Misaki Kawai, Charlotte Mei, Yeyi Yun. Z klasyków Henri Matisse, Henryk Tomaszewski, Hans Arp, Ray Eames, Paul Rand, Themersonowie… (http://ladnebebe.pl/morze-jest-we-mnie/)
O swoim środowisku pracy opowiada:
Duży drewniany blat, który sprzątam codziennie wieczorem i zaśmiecam codziennie rano – stertami kartek, ścinków i obierków. Dookoła dużo kolorowych przedmiotów, na ścianie plakaty, obrazki, zdjęcia, wycinki z magazynów, na półkach słoiki z kredkami i mazakami, książki, kwiaty w doniczkach. Dużo dużo kolorowego… badziewia, które uwielbiam i które pobudza mnie do pracy. (http://ladnebebe.pl/morze-jest-we-mnie/)
Autor: Agata Morka, sierpień 2014. Aktualizacja, wrzesień 2016, AM.
Wybrane wystawy i nagrody:
2016
MUST HAVE za kartki dla Pieskot, Lodz Design Festival
"Tu czy tam? Współczesna polska ilustracja dla dzieci", Galeria Narodowa Zachęta, Warszawa
2015 "Inside Out. Polish Graphic Design and Illustration in the Making", WantedDesign, Nowy Jork
2014
"Designing Polska – Design in Poland", London Design Festival
24 Biennale Ilustracji, Bratysława
Chimery, Gdańsk
2013
COW International Design Festival
23 Biennale Plakatu, Wilanów