Studiował w klasie śpiewu Romana Węgrzyna w warszawskiej Akademii Muzycznej, którą ukończył w 1991.
Jest laureatem wielu konkursów: w 1991 otrzymał wyróżnienie na Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu, w 1992 - III nagrodę na I Konkursie Wokalnym im. Stanisława Moniuszki w Warszawie, w 1995 został finalistą Międzynarodowego Konkursu Wokalnego "Belvedere" w Wiedniu, w 2004 zwyciężył w VI Wielkim Turnieju Tenorów w Szczecinie.
Brał udział w wielu festiwalach muzycznych: Festiwalu Mozartowskim w Zielonej Górze (1991), XXX Festiwalu Moniuszkowskim w Kudowie Zdroju (1991), X "Tygodniu Talentów" w Tarnowie (1992), XXX Międzynarodowym Festiwalu "Wratislavia Cantans" (1995), I i III Festiwalu Operowym w Bydgoszczy (1994, 1996), V Międzynarodowych Spotkaniach Muzycznych Wschód-Zachód w Zielonej Górze (1996), I i II Festiwalu Operowym w Krakowie (1997, 1998), Międzynarodowym Festiwalu Muzyki i Sztuki w Bejrucie (1999).
Adam Zdunikowski zadebiutował w 1990 na scenie kameralnej Teatru Wielkiego w Warszawie partią Clema w Małym kominiarczyku Benjamina Brittena. W tym samym roku podjął współpracę z Warszawską Operą Kameralną, która zaowocowała udziałem w Festiwalach Mozartowskich (1990, 1991, 1996, 1998). W 1991 został solistą Teatru Wielkiego w Warszawie. Od 2006 jest jednocześnie związany z Operą Krakowską.
Ma w swoim dorobku role w takich operach i operetkach, jak Fidelio Ludwiga van Beethovena, Norma Vincenzo Belliniego, Carmen Georgesa Bizeta, Eugeniusz Oniegin Piotra Czajkowskiego, Łucja z Lammermooru i Don Pasquale Gaetano Donizettiego, Faust Charlesa Gounoda, Straszny dwór Stanisława Moniuszki, Don Giovanni, Uprowadzenie z Seraju, Wesele Figara Wolfganga Amadeusa Mozarta, Opowieści Hoffmanna Jacquesa Offenbacha, Madama Butterfly i La rondine Giacomo Pucciniego, Cyrulik sewilski Gioacchino Rossiniego, Salome Richarda Straussa, Traviata, Aida, Falstaff i Otello Giuseppe Verdiego, Król Roger i Loteria na mężów, czyli Narzeczony nr 69 Karola Szymanowskiego, Curlew River Brittena, Iwona, księżniczka Burgunda Zygmunta Krauzego, Zabobon, czyli Krakowiacy i górale Karola Kurpińskiego, Magiczny Doremik Marty Ptaszyńskiej, Baron cygański Johanna Straussa, Diabły z Loudun Krzysztofa Pendereckiego, Cesarz Atlantydy Viktora Ullmanna.
Począwszy od 1992 współpracuje regularnie z teatrami operowymi w Bydgoszczy, Bytomiu, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku i Szczecinie. W 1996 nawiązał współpracę z hamburską Staatsoper, śpiewając partię Ferranda w Cosí fan tutte Mozarta. Z zespołem tym odbył tournée po Japonii (1996). W sezonie artystycznym 1998/1999 współpracował z Teatrem Narodowym w Pradze, gdzie występował w przedstawieniach Cyrulika sewilskiego i Czarodziejskiego fletu Mozarta.
Adam Zdunikowski ma również bogaty repertuar oratoryjno-kantatowy (około 30 tytułów), z którym występował m.in. w filharmoniach: Białostockiej, Koszalińskiej, Olsztyńskiej, Opolskiej, Rzeszowskiej, Szczecińskiej, Wrocławskiej, Zielonogórskiej i poza granicami kraju. Występował pod batutami takich artystów, jak Jerzy Semkow, Jan Krenz, Stanisław Skrowaczewski, Nello Santi, Jiří Bělohlávek, Jonas Kovacs, Kazimierz Kord, Antoni Wit, Gabriel Chmura, Jerzy Maksymiuk, Noam Sheriff, Krzysztof Penderecki.
Autor: Małgorzata Kosińska, Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Związek Kompozytorów Polskich, sierpień 2004, aktualizacja: październik 2009.