W latach 1947-53 studiował teorię muzyki u Kazimierza Sikorskiego, Kazimierza Jurdzińskiego i Tomasza Kiesewettera. Jednocześnie, w latach 1948-51, studiował muzykologię na Uniwersytecie Łódzkim. W 1960 podjął studia kompozytorskie pod kierunkiem Tadeusza Szeligowskiego w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Warszawie. Po jego śmierci w 1963 kontynuował je w klasie Bolesława Woytowicza w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Katowicach, uzyskując w 1966 dyplom z wyróżnieniem. W 1967 wyjechał do Paryża, gdzie pogłębiał wiedzę z zakresu kompozycji pod kierunkiem Nadii Boulanger.
W latach 50-tych podjął współpracę z teatrami dramatycznymi (m.in. w Łodzi, Warszawie, Toruniu, Zabrzu, Katowicach, Poznaniu i Kaliszu), dla których pisał muzykę do sztuk. W latach 1979-81 piastował stanowisko dyrektora naczelnego Teatru Wielkiego w Łodzi.
Andrzej Hundziak zajmuje się też pracą pedagogiczną. W latach 1954-61 pełnił funkcję dyrektora Państwowej Szkoły Muzycznej I st. w Łodzi, w latach 1958-61 Społecznych Ognisk Muzycznych w Łodzi, od 1961 Państwowej Podstawowej Szkoły Muzycznej i Państwowego Liceum Muzycznego w Łodzi. Od 1974 nieprzerwanie pracuje w łódzkiej Akademii Muzycznej.
Działa również jako animator życia muzycznego. W latach 1956-71 był prezesem Łódzkiego Towarzystwa Muzycznego, w latach 1975-79 Federacji Stowarzyszeń Kulturalnych Województwa Miejskiego Łódzkiego. W 1978 zorganizował w Łodzi jedną z edycji Międzynarodowego Konkursu Akordeonowego. W 1977 powołał do życia Ogólnopolski Festiwal Współczesnej Twórczości Muzycznej dla Dzieci i Młodzieży "Do-Re-Mi", którego jest dyrektorem i kierownikiem artystycznym. Od lat zasiada także w jury Ogólnopolskiego Konkursu Chórów dla Dzieci i Młodzieży w Bydgoszczy. W latach 70. publikował artykuły o charakterze dydaktycznym i pedagogicznym, wydawane głównie w materiałach Centralnego Ośrodka Pedagogicznego Szkolnictwa Artystycznego. Jest członkiem rady artystycznej przy Ministerstwie Edukacji Narodowej.
Za twórczość dla dzieci i młodzieży, która stanowi blisko jedną trzecią jego dorobku, Andrzej Hundziak otrzymał wiele nagród, m.in. w 1977 I nagrodę na III Biennale Sztuki dla Dzieci w Poznaniu, w 1980 Nagrodę Prezesa Rady Ministrów, w 1982 III nagrodę na Konkursie Związku Kompozytorów Polskich. Ponadto w 1964 został odznaczony Złotym Krzyżem Zasługi, a w 1976 uhonorowany Odznaką „Zasłużony Działacz Kultury".
Ważniejsze kompozycje:
- Independence na tenor i orkiestrę symfoniczną (1960)
- Wariacje na fortepian (1960)
- Wariacje na trąbkę i fortepian (1961)
- Suita na orkiestrę smyczkową (1961)
- Trzy preludia na fortepian (1961)
- Szumi deszcz w drzewach na chór mieszany (1962)
- Dwa chorały na akordeon (1962)
- Wariacje chorałowe na fortepian (1962)
- Taniec na instrumenty smyczkowe (1962)
- Aria na instrumenty smyczkowe (1962)
- Suita sędziejowicka na akordeon (1962)
- Mała fuga na akordeon (1962)
- Liryki na sopran i 10 instrumentów (1963)
- Ojczyzny dumna twarz na chór mieszany, 3 trąbki i perkusję (1963)
- Nadzieja [wersja I] pieśń na baryton, chór mieszany i fortepian (1963)
- Śpiewy i rytmy, 6 miniatur na akordeon (1963)
- Suita pieśni z Warmii i Mazur na 3 głosy równe i orkiestrę smyczkową (1963)
- Kraju zboża i wierszy na 3-głosowy chór dziecięcy (1963)
- Linie na trio stroikowe (1964)
- Wstęp do miłości, cykl 9 pieśni na sopran i fortepian (1964)
- Nieskończoność, rozprawa symfoniczna na tenor solo, głos recytujący, chór i orkiestrę symfoniczną (1964)
- Miniatury kameralne na flet, 2 klarnety i fortepian (1964)
- Cyrk, miniatury dla dzieci na fortepian (1965)
- Tableau musicaux na klarnet solo oraz orkiestrę instrumentów dętych i perkusyjnych (1965)
- Nadzieja [wersja II] na chór żeński (1965)
- Za 20 lat pracy na chór mieszany (1965)
- Fraszki staropolskie na chór męski i talerz (1966)
- 3 x tempo na małą orkiestrę symfoniczną (1966)
- Sonatina na fortepian (1966)
- Mały książę, opera dla dzieci (1966)
- Suita uroczysta na 4 skrzypiec i wiolonczelę (1966)
- Od Gniezna na 4 skrzypiec i wiolonczelę (1966)
- Marchołt, suita na motywach polskich z XVI – XVII w. na chór dziecięcy (lub chór żeński), 2 flety, trąbkę, orkiestrę smyczkową i perkusję (1966-67)
- Dialogi na skrzypce solo i orkiestrę (1966-68)
- Trio na skrzypce, klarnet i fortepian (1967)
- Dwie pieśni chóralne na chór mieszany (1967)
- Maksymy na głosy solowe, recytatora, kwintet smyczkowy i perkusję (1968)
- Kocham krajobraz polski na chór żeński (1968)
- Canti e recitativi na fortepian i orkiestrę symfoniczną (1969)
- Cantabille per tre na obój (lub rożek angielski), klarnet i fagot (1969)
- Fantazja z wokalizą na sopran solo i kwintet akordeonowy (1969)
- Dziś do ciebie przyjść nie mogę, widowisko muzyczne (1969)
- Pieśń o żołnierzach z Westerplatte na głos recytujący, chór męski (lub żeński) i fortepian (1969)
- Mouvement du temps na klarnet i fortepian (1969)
- Ojczyzna, poemat na chór mieszany i orkiestrę (1970)
- Sinfonietta na orkiestrę akordeonową (1970)
- Pastele na flet i perkusję (1970-71)
- Kariera Nikodema Dyzmy, musical (1971)
- Siedem miniatur przestrzennych na 4 puzony (1971)
- Solo koncertowe na akordeon (1971)
- Concertino na fortepian, na trzygłosowy chór dziecięcy (lub chór żeński) i dziecięce instrumenty perkusyjne (1971)
- Nokturn na bas solo i 4 puzony (1971)
- Koncert na głos, orkiestrę smyczkową i 3 grupy perkusji (1972)
- Nokturny na bas solo i zespół kameralny (1972)
- Myśli, teatr instrumentalny (1972)
- Płomień wysoki ojczyzna na 4-głosowy chór i zespół instrumentów dętych (1972)
- Chlebowy polonez na 4 głosy równe (1972)
- Rytmy w szesnastkach, etiuda na fortepian (1972)
- Obrona światła na bas solo, 3 wiolonczele i perkusję (1972-78)
- Piosenki z "haczykiem" na głos (lub chór dziecięcy), fortepian i dziecięce instrumenty perkusyjne (1973-74)
- Idę sobie od Poznania na baryton i zespół instrumentalny (1974)
- Barbara Radziwiłłówna, musical (1974)
- Etiudy na fortepian (1975)
- Andante na wiolonczelę, perkusję i 6 skrzypiec (1975)
- Bajki, śpiewane piosenki atonalne na głos i fortepian (1975)
- Musica di camera I na trąbkę, kontrabas i perkusję (1975)
- O nas zakochanych, widowisko muzyczne (1975)
- Romanza na skrzypce solo i orkiestrę smyczkową (1975)
- To już 30 lat na chór mieszany (1975)
- Igranie z ogniem na sopran, męski głos recytujący i zespół instrumentalny (1976)
- Etiuda na wielką orkiestrę symfoniczną (1976)
- Kłopoty z Izoldą, musical (1976)
- Auera Mediocritas na 4 wykonawców (1976)
- Miniatury dla dzieci na skrzypce i fortepian (1977)
- Trzy sonatiny na fortepian (1977)
- Odmienić świat na chór mieszany i fortepian (1977)
- Grób nieznanego żołnierza na chór trzech głosów równych, fortepian i werbel (1977)
- Zabawy dziecięce na dziecięcą orkiestrę perkusyjną (1977)
- Suita w starym stylu na trzy flety proste i instrumenty perkusji dziecięcej (1977)
- O jasne jutro świata na męski głos recytujący, chór mieszany i orkiestrę (1978)
- Protestsong na baryton solo, chór mieszany, instrumenty dęte blaszane, perkusję i 2 fortepiany (1978)
- Piegus [wersja I] na głos i fortepian (1978)
- Piegus [wersja II] na głos i orkiestrę (1978)
- Do-re-mi, piosenki na głos (chór dziecięcy) lub flety proste, fortepian i dziecięce instrumenty perkusyjne (1978)
- Gdyby razem wszystkie dzieci [wersja I] na głos i fortepian (1978)
- Gdyby razem wszystkie dzieci [wersja II] na głos i orkiestrę (1978)
- O królewnie, co spać nie chciała [wersja I], baśń estradowa dla dzieci (1979)
- Piosenki dla dzieci na głos i fortepian (1979)
- Znajomi z telewizyjnego okienka, miniatury fortepianowe dla dzieci (1981)
- Żart na chór mieszany (1981)
- Tęskno mi Panie na 2 chóry mieszane (1981)
- Wyzwolenie Warszawy na 3-głosowy chór głosów równych (1981)
- Sonatina na 2 fortepiany i perkusję (1981)
- Bajki na dobranoc na głosy solowe, narratora, aktorów, chór męski (lub chór dziecięcy) i zespół instrumentalny (1981)
- Wyliczanki [wersja I] na chór żeński (1982)
- Trzy arabeski in B na fortepian (1982-87)
- Płynie Łyna na trzygłosowy chór dziecięcy a cappella (1983)
- Żabio-ptasia piosenka na trzygłosowy chór dziecięcy a cappella (1983)
- 3 + 1, miniatura na 3 klarnety i fagot (1984)
- Concertino ritmo na fortepian, 3 trąbki, perkusję i smyczki (1984)
- Człowiek na chór mieszany a cappella (1984)
- Pory dnia na chór mieszany a cappella (1984)
- Wyliczanki [wersja II] na trzygłosowy chór dziecięcy (1984)
- Bunt olbrzymów, opera dla dzieci (1985)
- Sprawa nie jest taka prosta, widowisko dla nastolatków (1985)
- Obywatelska straż na 3 głosy równe (1985)
- Suita kujawska na 3 chóry (1985)
- Wojenna kołysanka na chór żeński (lub dziecięcy) (1985)
- Dwie pieśni do tekstów Czesława Miłosza na baryton i fortepian (1986)
- Siedem medytacji nad epigrafami na trio stroikowe (1986)
- Koncert na chór żeński (1986)
- Nokturn na róg i fortepian (1986)
- Raz, dwa, trzy na chór dziecięcy (lub chór żeński) (1986)
- Kuma na 2-głosowy chór dziecięcy (1986)
- Miniatura taneczna na cztery wiolonczele (1987)
- Mistrz Manole, opera-oratorium (1987-88)
- Largo apassionato na skrzypce i fortepian (1988)
- Daktyle na chór dziecięcy i perkusję (1988)
- Kotki, miniatury dla dzieci na fortepian (1988)
- Modlitwa żałobna na 4-głosowy chór mieszany (1988)
- Wesołe ptaki na 2-głosowy chór dziecięcy (1988)
- Wszystko przed nami na 4-głosowy chór męski (lub 4-głosowy chór mieszany) (1988)
- Kołysanka kota na 3-głosowy chór żeński (1988)
- Taka sobie muzyczka na chór mieszany (1988)
- La Marcelina na 4-głosowy chór męski (1988)
- Tryptyk pamięci poległych obrońców Ojczyzny na chór mieszany i perkusję (1989)
- Pater noster na chór mieszany (1989)
- Triptic for mixed choir (1989)
- Aria e vivo na skrzypce i 3 perkusje (1989)
- Hymn do miłości ojczyzny na 4-głosowy chór mieszany (lub 3-głosowy chór żeński) (1989)
- Roztańczona wiosna w lesie na 4-głosowy chór mieszany (1989)
- Kołysanka na 4-głosowy chór mieszany (1990)
- Zielone nutki na 3-głosowy chór dziecięcy (1990)
- Bądź pochwalona [wersja I] na 4-głosowy chór mieszany (1990)
- Nad zieloną łąką na 2 głosy równe (1990)
- Mój wiosenny strój na bas, fortepian i 3 bongosy (1991)
- Litania na mezzosopran i fortepian (1991)
- O królewnie, co spać nie chciała [wersja II], baśń estradowa dla dzieci (1991)
- Piosenki dla małej Agaty na głos, chór dziecięcy, gitarę, perkusję i smyczki (1992)
- Trzy preludia na chór żeński (1993)
- Sounds 1 na fortepian (1993)
- Sounds 2 na fortepian (1993)
- Litania do Maryi Panny na 3-głosowy chór żeński (1993)
- Preludio e scherzo na akordeon (1993)
- Kwintet smyczkowy (1994)
- Trzy humoreski [wersja I] na 4-głosowy chór mieszany, zespół kameralny i głosy solowe (1994)
- Trzy humoreski [wersja II] na chór mieszany (1994)
- Nocna kłótnia na 3-głosowy chór żeński (lub dziecięcy) (1994)
- Obłoki na 4-głosowy chór mieszany (1994)
- Trzy miniatury na perkusję solo (1995)
- Alla pollaca, suita na chór żeński (lub dziecięcy) (1995)
- Kolędnicy na 3 głosy równe (1995)
- Kołysanka na 3 głosy równe (1995)
- Nasza mowa na 4-głosowy chór mieszany (1995)
- Kaszebska Królewa na 4-głosowy chór żeński (1995)
- Kaprys na alt solo (1996)
- Przyjaźń na chór mieszany (1996)
- Bądź pochwalona [wersja II] na chór żeński (1996)
- Piosenka szalonego jakiegoś przybłędy na chór mieszany (1996)
- Sonata na fortepian (1997)
- Symphonic Story na orkiestrę symfoniczną (1997)
- Patrząc na gwiazdy na 3-głosowy chór żeński (1997)
- Radio w deszczu na 3-głosowy chór żeński (1997)
- Kołysanka na skrzypce, obój i gitarę (1997)
- Prognoza pogody, cykl miniatur fortepianowych dla dzieci (1998)
- Hejże ino na chór mieszany (1998)
- Fantazja dla dziewięciu solistów, utwór dla młodzieży (1998)
- Kwartet smyczkowy (1998)
- Gawot gramatyczny na 3 głosy równe (1998)
- Giocoso e cantabile na fagot i fortepian (1999)
- Miniatury z wierszykiem na fortepian (1999)
- Myśli na chór mieszany (2000)
- Polifonia dla dzieci, miniatury na fortepian (2000)
- Rozmowy, miniatury na fortepian na 4 ręce (2000)
- Mały tryptyk na skrzypce i fortepian (2001)
- Fluktuacje na flet i fortepian (2001)
- Śpiewki opolskie na chór mieszany (2001)
- Trio na sopran, skrzypce i fortepian (2002)
- Kwartet klarnetowy (2002)
- Wakacyjne przygody na chór dziecięcy (2002)
- Legoludki, miniatury na fortepian (2003)
- Recitativ i aria na obój i fortepian (2003)
- Kot w butach, widowisko muzyczne na solistów, chór mieszany i orkiestrę (2003)
- Czarownice na chór dziecięcy (2003)
- Piosenka warszawska na chór dziecięcy (2003)
- Trzy wokalizy na chór dziecięcy (2003)
- Miniatura kameralna na 2 klarnety i fortepian na 4 ręce (2003)
- Dwa tańce na orkiestrę smyczkową (2004)
- Emocje na chór żeński i orkiestrę symfoniczną (2004)
- Sonata na fortepian nr 2 (2004)
- Bądź przy mnie blisko, pieśń na sopran z fortepianem (2005)
- Koniugacje, pieśń na sopran z fortepianem (2005)
- Trzy pieśni na sopran i fortepian (2005)
- Kontrowersje na wielką orkiestrę symfoniczną (2006)
- Sonata nr 2 na fortepian (2006)
Autor: Małgorzata Kosińska, Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Związek Kompozytorów Polskich, grudzień 2004, aktualizacja: grudzień 2008.