W 1913 rozpoczął naukę gry na organach w klasie Mieczysława Surzyńskiego w Konserwatorium Muzycznym w Warszawie. Dyplom uzyskał w 1914.
W latach 1914-21 przebywał w Rosji, internowany jako syn obywatela pruskiego. Osiedlił się w Kazaniu, gdzie udzielał m.in. prywatnych lekcji gry na fortepianie i prowadził chór. Od 1917 dorywczo dojeżdżał do Moskwy na studia kompozytorskie i kontrapunktu staroklasycznego u Michaiła Ippolitowa-Iwanowa oraz gry na fortepianie pod kierunkiem Aleksandra Goldenweisera. Po powrocie do kraju w 1921 kształcił się ponownie w Konserwatorium Muzycznym w Warszawie – studia z zakresu kompozycji u Romana Statkowskiego, gry na fortepianie pod kierunkiem Henryka Melcera. Dyplom z kompozycji uzyskał w 1932 w klasie Karola Szymanowskiego.
W latach 1926-39 dyrygował chórem Lutnia i innymi chórami warszawskimi, w latach 1932-34 był nauczycielem solfeżu, zasad muzyki i kierownikiem chóru w Warszawskim Studium Operowym, od 1934 do 1939 uczył gry na fortepianie i organach w Szkole Muzycznej im. Fryderyka Chopina.
Okres II wojny światowej spędził w Warszawie, gdzie udzielał prywatnych lekcji myzyki i pełnił obowiązki organisty kościoła OO. Pallotynów. W 1945 zamieszkał w Łodzi i zaangażował się w organizację Państwowej Wyższej Szkoły Muzycznej. Od 1946 był wykładowcą przedmiotów teoretycznych i uczył gry na organach w łódzkiej uczelni, piastując też – do 1949 – funkcję dziekana Wydziału Kompozycji i Teorii Muzyki, a od 1957 kierownika Katedry Teorii Muzyki. W 1958 otrzymał tytuł profesora. Od 1948 pracował jednocześnie w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej w Łodzi. Od 1955 współpracował z Państwową Wyższą Szkołą Muzyczną w Warszawie.
Kazimierz Jurdziński był laureatem Nagrody Muzycznej miasta Łodzi za 1956.
Ważniejsze kompozycje:
- "Salve Regina" na chór męski (1914)
- "Ave Maria" na chór mieszany (1914)
- "Ballada" na skrzypce i fortepian (1915)
- "Poemat" na skrzypce i fortepian (1915)
- "Nocturne" na fortepian (1916)
- "Trois impromptus" na fortepian (1916-21)
- "Dlaczegóż teraz" na głos z fortepianem (1917)
- "Valse fantaisie" na fortepian (1918)
- "Prosti" na głos z fortepianem (1918)
- "Niszczij" na głos z fortepianem (1918)
- "Elegia" na skrzypce i fortepian (1921)
- "Tajemnica" na głos z fortepianem (1921)
- "Fuga C-dur" na organy (1922)
- "Ave Maria" na chór mieszany (1922)
- "Komar" na chór mieszany (1922)
- "O słodkie usta" na głos z fortepianem (1922)
- "Sonata na organy" (1927)
- "O głosie w martwej puszczy" na głos z fortepianem (1927-28)
- "O Jerusalem" na głos z fortepianem (1927-28)
- "Chorał organowy nr 1" (1928)
- "Cztery szkice" na kwartet smyczkowy (1930)
- "Allegro symfoniczne" (1931)
- "Fuga podwójna" na orkiestrę (1931)
- "Białe róże" na chór mieszany (1931)
- "Sześć pieśni kurpiowskich" na chór mieszany (1931)
- "Św. Katarzyna Genueńska" na dwa głosy solowe, chór i orkiestrę (1932)
- "Pieśń tułacza" na chór męski (1932)
- "Dziesięć pieśni mazowieckich" na chór mieszany (1932)
- "Pieśń strzelców" na chór męski (1934)
- "Hymn strzelców" na chór męski (1934)
- "Pięć pieśni śląskich" na chór mieszany (1934)
- "Chorał organowy nr 2" (1935)
- "Pięć pieśni ludowych białoruskich" na fortepian (1935)
- "Sześć motetów i psalm" na chór męski (1935)
- "Ojczyzno" na chór męski (1935)
- "Sonata na fortepian nr 2" (1936)
- "Modlitwa" na głos i organy (1936)
- "Trzy pieśni kujawskie" na chór mieszany (1937)
- "Msza ku czci św. Andrzeja Boboli" na chór męski i organy (1938)
- "Passacaglia" na organy solo (1939)
- "Sześć utworów na organy opartych na motywach pieśni przygodnych" (1939)
- "Legenda" na organy (1940)
- "Wariacje" na organy bez pedału (1940)
- "Chorał organowy nr 3" (1942)
- "Berceuse i Prélude" na organy (1943)
- "Elegia" na organy (1943)
- "Błogosławiony mąż", psalm na dwa głosy solowe, chór i orkiestrę (1943)
- "Trzy tria" na organy (1943-45)
- "Intermezzo" na skrzypce, organy i fortepian (1945)
- "Offertorium" na skrzypce, organy i fortepian (1945)
- "Trzy utwory" na skrzypce i organy (1945)
- "Poemat" na skrzypce i fortepian (1945)
- "Medytacje" na organy (1945)
- "Preludium" na organy (1945)
- "Nokturn" na altówkę i fortepian (1946)
- "Tryptyk" na altówkę i fortepian (1946)
- "Wariacje" na organy (1946)
- "Toccata" na organy (1947)
- "Tryptyk kurpiowskii" na fortepian (1948)
- "Koncert organowy" (1949)
- "Melodia" na skrzypce i fortepian (1950)
- "Sześć preludiów" na fortepian (1951)
- "Dwie etiudy" na fortepian (1951)
- "Kwartet smyczkowy nr 2" (1952)
- "Dwie etiudy" na fortepian (1952)
- "Nokturn" na głos z fortepianem (1952)
- "Gość" na głos z fortepianem (1952)
- "Chwila" na głos z fortepianem (1952)
- "Trącam o ciebie struno" na głos z fortepianem (1952)
- "Zdrada" na głos z fortepianem (1952)
- "Marsz młodych" na chór i orkiestrę (1953)
- "Suita pieśni" na trzy głosy solowe, chór i orkiestrę (1954)
- "Cztery pieśni kurpiowskie" na chór mieszany (1954)
- "Sonata na klarnet i fortepian" (1955)
- "Kłócili się hrabia z popem" na chór mieszany (1956)
- "Divertimento" na dwa klarnety i fagot (1957)
- "Suita tatarska" na fortepian (1957-58)
- "Sonata na dwa fortepiany" (1958)
- "Koncert na sopran i orkiestrę" (1958)
- "Sonata per viola e pianoforte" (1959)
- "Trzy pieśni" na głos z fortepianem do słów Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego (1959)
- "Pięć pieśni" na sopran, alt i fortepian (1959)
Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Związek Kompozytorów Polskich, styczeń 2006 r.