Charakterystyczne dla ich działalności artystycznej jest przenikanie się różnych gatunków sztuki i harmonijne ich łączenie. W 2011 roku razem otrzymali nominację do nagrody "Spojrzenia" Fundacji Deutsche Bank.
Pierwszą wspólną wystawą Witkowskich był pokaz "To wszystko mi się wydaje" w słupskiej Baszcie Czarownic (2005). Wystawa miała formę opowieści o nich samych, o środowisku domowym, o tym, co im sprawia przyjemność, jak patrzą na świat. Anna wykonała m.in. wielobarwną zasłonę ze znalezionych nakrętek, a Adam przygotował fotografie, na których sopockie latarnie przypominały księżyc w pełni.
Artyści przyznają, że zwykle punktem wyjścia ich prac jest człowiek i jego najbliższe otoczenie.
W 2005 roku Witkowscy wzięli udział w wystawie "Strażnicy doków" zorganizowanej przez gdański Instytut Sztuki Wyspa. Anna zaprojektowała koszulki ze słowem "Przeszłość" pisanym czcionką naśladującą słynną "solidarycę". Artyści pokazali też wspólny film pod tytułem "Przeszłość" o postępującym procesie entropii byłej Stoczni. Z tego samego roku pochodzi fotograficzna praca Anny Witkowskiej "Trudno mi ustać" - autoironiczny wizerunek autorki.
Rezultatem pobytu rezydencjonalnego w bytomskiej Galerii Kronika był zrealizowany w 2006 roku film Witkowskich "Pierwszy, jedyny, najlepszy", opowiadający o Wojewódzkim Parku Kultury i Wypoczynku w Chorzowie. Tekst użyty w filmie pochodził z wydanej w latach 60. książki o historii chorzowskiego parku. Inny wspólny film artystów, "Remote Viewer", dotyka problemu alienacji miasta.
Kolejną wystawą artystycznego duetu była "Sense of Dread" (Galeria Szara w Cieszynie, 2008). Ekspozycji towarzyszył występ zespołu Samorządowcy, w którym na gitarze gra Adam Witkowski, a na perkusji córka Witkowskich - Maja.
W 2010 roku w Galerii Miejskiej w Gdańsku na wystawie "Sleep-walk" artyści pokazali m.in. współczesne wersje portretów trumiennych i film o dziewczynie uwięzionej wśród topiących się lodowców. Prezentacja naznaczona była klimatem inspirowanym tradycją dadaistyczną, dużą dawką absurdu i irracjonalności.
Inny charakter nadali Witkowscy wspólnej wystawie "Domownicy", zorganizowanej w 2011 roku w Projekcie Kordegarda. Tu do głosu doszła tzw. metafizyka codzienności, manifestująca się już wcześniej w wielu pracach obojga artystów, i rodzinne działania na polu sztuki.
Na wystawie indywidualne realizacje prowadziły ze sobą w dialog, uzupełniały się lub negocjowały. Adam Witkowski do domowników zaliczył pająki, które przedstawił na serii zdjęć "Pająki z Wajdeloty", zaś Anna Witkowska komputerowy spam. Jej "Lista nazwisk - trybut dla Douglasa Gordona" to dziesiątki równo wyklejonych na ścianach nazwisk najczęściej pojawiających się w śmieciowych mailach. Inną pracą Anny była umieszczona na dolnym poziomie galerii rzeźba "Zeitgeist", wykonana z plątaniny kuchennych rur. Obok można było obejrzeć pracę Adama "3 miski białe": zarejestrowany na filmie wideo i przetworzony komputerowo "koncert" autora grającego na miskach z Ikei. Spośród innych artefaktów wyróżniał się gigantyczny patchwork z wycieraczek i zmultiplikowane, miniaturowe modele kamienicy, w której mieszkają Witkowscy.
Autor: Ewa Gorządek, kwiecień 2011
Wybrane wspólne wystawy:
- 2005 - "To wszystko mi się wydaje", Baszta Czarownic, Słupsk
- 2006 - "Pierwszy, jedyny, najlepszy", Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa; "Wystawa jest próbą", Galeria Kronika, Bytom; "Remote Viewer", Galeria DLA, Toruń; "Widoki", Galeria Pies, Poznań
- 2008 - "Seans of Dread", Galeria Szara, Cieszyn; "New Age", Instytut Sztuki Wyspa, Gdańsk
- 2009 - "Let's Dance", BWA, Zielona Góra; "Streetwaves", Gdańsk
- 2010 - "10Hz", Bęc Zmiana, Warszawa; "Sleep-walk", Gdańska Galeria Miejska, Gdańsk
- 2011 - "Domownicy", Projekt Kordegarda, Warszawa; "Close to Home", Lukas Feichtner Gallery, Vienna Art Fair, Wiedeń