Opowiadając historię jednego z najbardziej wszechstronnych artystów polskiego kina, Mikurda też stawia na różnorodność form i stylów. W jego dokumencie wypowiedzi bohaterów przeplatają się z archiwalnymi obrazami sprzed lat, fragmentami filmów i materiałów zza kulis, a także – animowanymi elementami, które Mikurda wplata w strukturę swej opowieści, czyniąc z nich żartobliwy, często ironiczny kontrapunkt. Z ironią traktowani są także niektórzy rozmówcy – zwłaszcza Slavoj Žižek, którego charakterystyczny sposób mówienia i gestykulacji zostaje podkreślony przez filmowy montaż.
Mikurda nie boi się zaznaczać swojej obecności jako reżysera, a w "Love…" widać jego artystyczny zamysł i formalny klucz, dzięki któremu udaje się otworzyć drzwi do świata bohatera.
"Love Express" jest przy tym owocem wielkiej kinofilskiej miłości. Mikurda, filmoznawca, wykładowca łódzkiej Filmówki, autor, redaktor i tłumacz książek filmowych, w tym książki o psychoanalizie lacanowskiej w zastosowaniu do kina, wykonał gigantyczną pracę, przeszukując filmowe archiwa i biblioteki. Dziesiątki recenzji, wzmianek prasowych i archiwalnych filmów budują świat Borowczyka i pozwalają widzowi na chwilę przenieść się w jego rzeczywistość i zrozumieć jego filmowy świat.
I jeśli czegoś w tym filmowym portrecie brakuje, to Borowczyka prywatnego. U Mikurdy autor "Goto" jest przede wszystkim artystą zmagającym się z ograniczeniami epoki i własnymi pokusami, zaś o jego prywatności dowiadujemy się niewiele. Może prócz tego, że przez 20 lat współpracy z Noëlem Vérym Borowczyk tylko raz zjadł z nim lunch. Być może właśnie dlatego o jego prywatności nie sposób dziś uczciwie opowiedzieć.
Podczas 15. Festiwalu Filmowego Millennium Docs Against Gravity w 2018 roku, film zdobył ex aequo z "Księciem i dybukiem" nagrodę dla najlepszego filmu o muzyce i sztuce.
- "Love Express. Przypadek Waleriana Borowczyka". Reżyseria: Kuba Mikurda. Scenariusz: Kuba Mikurda, Marcin Kubawski. Zdjęcia:Piotr Stasik, Radosław Ładczuk. Muzyka: Stefan Wesołowski. Montaż: Marek Kralovsky. Produkcja: Danuta Krasnohorska, Katarzyna Siniarska.