Computer Music Currents 11. Alejandro Vinao: "Toccata del Maga", Stanisław Krupowicz: "Wariacje pożegnalne na temat Mozarta", Charles Dodge: "Any Resemblance Is Purely Coincidental", Douglas Foulton: "Bowling for Blood", Paul Lansky: "as it grew dark". Anthony de Mare - fortepian, Kwartet Wilanów. WERGO 1992 - WER 203 1-2, DDD 70'46''.
Seria sygnowana nazwą "Computer Music Currents" obejmuje w sumie 13 płyt kompaktowych, na których zarejestrowano ponad 50 utworów, pochodzących głównie z późnych lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych. Wszystkie kompozycje wykorzystują technologię cyfrową. Na jedenastym krążku serii znalazły się kompozycje twórców z obu Ameryk i z Polski.
TOCCATA DEL MAGA Vinao'a to elektroniczne studium rytmu. W ANY RESEMBLANCE IS PURELY COINCIDENTAL Dodge wykorzystał materiał z historycznego nagrania arii "Vesti la giubba" z PAJACÓW Ruggiero Leoncavalla w wykonaniu Enrico Caruso i stworzył niezwykle ciekawą kompozycję, w której zestawione zostały głos operowy oraz akompaniament orkiestry i fortepianu z dźwiękami komputerowymi. Lansky w utworze AS IT GREW DARK "opracował" muzycznie jedną ze scen opisanych w noweli Charlotte Bronte Jane Eyre. Natomiast kompozycja polskiego twórcy Stanisława Krupowicza - WARIACJE POŻEGNALNE NA TEMAT MOZARTA - powstała pod wpływem twórczości tytułowego klasyka. Jest to, jak sam Krupowicz komentuje w opisie dołączonym do płyty, "niedoskonały hołd dla genialnego kompozytora, który potrafił widzieć rzeczy, jakimi są: ani śmieszne, ani tragiczne, czy [...] śmieszne i tragiczne zarazem".
Computer Music Currents 11. Alejandro Vieao: "Toccata del Maga", Stanisław Krupowicz: "Wariacje pożegnalne na temat Mozarta", Charles Dodge: "Any Resemblance Is Purely Coincidental", Douglas Foulton: "Bowling for Blood", Paul Lansky: "as it grew dark". Anthony de Mare - fortepian, Kwartet Wilanów. WERGO 1992 - WER 203 1-2, DDD 70'46''.
Polskie Centrum Informacji Muzycznej Związek Kompozytorów Polskich marzec 2002 | |