Historia Jerzego, wypalonego twórczo pisarza, który wraz z żoną Marią i 7-letnim synkiem Jaśkiem zamieszkał z dala od miasta. Długotrwały kryzys twórczy i związane z nim problemy finansowe, wpływają na oddalenie się małżonków i wygaśnięcia uczucia między nimi. Pewnego dnia rodzice dowiadują się, że ich synek jest chory i musi pojechać na operację do miasta. Dla chłopca jest to długo oczekiwany wyjazd do wymarzonego sklepu z samochodzikami, dla rodziców to czas niepokoju i rozłąki, która zmusza ich do ponownej refleksji nad istotą ich związku.
"W moim filmie chciałem pokazać człowieka pogrążonego w kryzysie. Istotę, która straciła dwie rzeczy - to, co kochała i to, w co wierzyła. Pisarza, który traci talent i jednocześnie męża, który nie odnajduje już w sobie miłości. Do zajęcia się tym tematem skłoniła mnie ciekawość takich stanów jak zamknięcie się w sobie, bezsilność, poczucie wstydu i braku wiary. Wszystkie obezwładniają mojego bohatera. Nie chcę go osądzać, chcę tylko obserwować, jakim jest człowiekiem, jak radzi sobie w kryzysowych sytuacjach i jak one na niego wpływają.
Jest to prosta historia, dlatego próbowałem znaleźć prostą i poetycką drogę opowiedzenia jej. Ten film to kompromis między małą ilością słów a sugestywnymi obrazami, których przezroczystość mogłaby przemówić bezpośrednio do uczuć odbiorców, do ich wyobraźni i wrażliwości. Nie chciałem jednoznacznie kończyć tej opowieści. Po prostu zostawiłem ją otwartą. W ten sposób, każdy widz znajdzie swoje niepowtarzalne zakończenie podyktowane własnymi emocjami." (Adam Guziński o filmie)
Inspiracją do powstania scenariusza filmu było opowiadanie norweskiego poety i pisarza Tarjeia Vesaasa Dziki jeździec.
"W opowiadaniu Vesaasa znalazłem pokrewną wrażliwość, poezję i głęboki, bardzo interesujący temat, czyli wszystko, co osobiście jest dla mnie najważniejsze w kinie. Nie miałem wątpliwości, że jest to najlepszy materiał na mój debiut fabularny." (Adam Guziński)
Adam Guziński, reżyser, scenarzysta, w 1997 roku ukończył Państwową Wyższą Szkołę Filmową, Telewizyjną i Teatralną im. Leona Schillera w Łodzi na Wydziale Reżyserii. Pracował jako asystent Mariusza Grzegorzka i Andrzeja Mellina. W swoim dorobku ma filmy nagradzane na międzynarodowych festiwalach filmowych. W 1996 roku zrealizował Pokuszenie, obraz, który w 1997 roku został wyróżniony Nagrodą Specjalną Jury festiwalu w Sienie. Za kolejny film krótkometrażowy - Jakub (1997) - otrzymał Główną Nagrodę Cinefondation na festiwalu w Cannes w 1998. Najwięcej wyróżnień, m.in. Grand Prix na Festiwalu Filmowym w Bilbao, Specjalne Wyróżnienie na Festiwalu Filmowym w Turynie, Nagrodę Studencką na Festiwalu Krótkiego Metrażu w Nicei oraz Nagrodę La Luna de Valencia de Plata festiwalu Cinema Jove w Walencji przyniósł mu film Antychryst z 2002 roku. Pełnometrażowy debiut Adama Guzińskiego Chłopiec na galopującym koniu (2006) pokazywany był w części pozakonkursowej Międzynarodowego Festiwalu w Cannes w 2006 roku.
- Chłopiec na galopującym koniu, Polska 2006. Reżyseria: Adam Guziński, scenariusz: Adam Guziński na podstawie opowiadania Tarjei Vesaas "Dziki jeździec", drugi reżyser: Peter Vogt, asystent reżysera: Maciej Migasz, zdjęcia: Jolanta Dylewska, dźwięk: Mirosław Makowski, scenografia: Anna Wunderlich, kostiumy: Aneta Flis, montaż: Jarosław Kamiński, casting: Krzysztof Rzączyński, kierownictwo produkcji: Jacek Gawryszczak. Występują: Piotr Bajor (Jerzy), Aleksandra Justa (Maria), Krzysztof Lis (Janek), Krzysztof Radkowski (Tomasz), Władysław Kowalski (ordynator), Anna Seniuk (starsza pielęgniarka), Teresa Sawicka (pielęgniarka z izby przyjęć), Małgorzata Hajewska-Krzysztofik (sprzedawczyni w cukierni), Marek Kasprzyk (portier), Bartłomiej Bobrowski (młody pisarz), Marta Kalmus (kobieta przy telefonach), Alicja Gąsior (dziewczyna w sklepie z zabawkami), Stanisław Penksyk (kierowca autobusu), Tadeusz Madeja (staruszek w autobusie). Producent: Piotr Dzięcioł, Łukasz Dzięcioł, produkcja: Opus Film (Łódź), Telewizja Polska. Czarno-biały. W kinach od 6 czerwca 2008.