World Stage Design, która odbyła się w tym roku po raz czwarty, to najważniejsza, obok Quadriennale Scenografii w Pradze, wystawa poświęcona scenografii teatralnej. Wśród około 180 najlepszych prac z całego świata wybranych przez międzynarodowe jury znalazły się scenografie Agaty Skwarczyńskiej do spektakli w reżyserii Wojciecha Farugi "Trędowata. Melodramat" Teatru Polskiego w Bydgoszczy oraz "Antoniusz i Kleopatra" Teatru im. Stefana Jaracza w Łodzi. Projekty polskiej scenografki były nominowane w kategorii scenografii, kostiumów i reżyserii świateł. Główną nagrodę wystawy – Gold Award – zdobyła scenografia do spektaklu "Trędowata. Melodramat". Na zaproszenie organizatorów wystawy 9 lipca 2017 roku Agata Skwarczyńska wygłosiła ponadto wykład na temat współczesnej polskiej scenografii.
Agata Skwarczyńska jest scenografką, kostiumolożką, reżyserką światła, zajmuje się również tkaniną artystyczną. Stworzyła scenografię do licznych spektakli teatralnych na wielu scenach Polski i Europy. Od 2008 roku współpracuje z Wojciechem Farugą – była autorką scenografii, kostiumów oraz reżyserii światła do jego spektakli "Wszyscy Święci" (2012), "Trędowata. Melodramat" (2014, Teatr Polski w Bydgoszczy), "Betlejem" (2013), "Balladyna. Kwiaty ciebie nie obronią" (2015, Teatr Dramatyczny w Wałbrzychu), "W środku słońca gromadzi się popiół" (2014, Stary Teatr w Krakowie), "Królowa Margot. Wojna skończy się kiedyś" (2014, Teatr Polski w Bielsku-Białej), "Lalka. Najlepsze przed nami" (2015, Teatr Powszechny w Warszawie), "Antoniusz i Kleopatra" (2016, Teatr im. Stefana Jaracza w Łodzi), "Mewa" (2017, Teatr Powszechny w Warszawie). Współpracowała również z Pawłem Wodzińskim (kostiumy, reżyseria świateł) przy realizacji spektakli w Teatrze Polskim w Bydgoszczy: "Krasiński. Nie-Boska Komedia. Instalacja teatralna" (2008); "Słowacki. 5 dramatów. Rekonstrukcja historyczna" (2010), "Mickiewicz. Dziady. Performance" (2011), "Ślub" (2012), "Thermidor" (2015) oraz "Ifigenia" (2014) w Teatrze Polskim w Bielsku-Białej. Stworzyła scenografię i kostiumy do spektakli Kuby Kowalskiego "Zachodnie wybrzeże" (2016, Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach), "Diabeł i tabliczka czekolady" (2017, Teatr im. Juliusza Osterwy w Lublinie). Ponadto współpracowała z Remigiuszem Brzykiem, Łukaszem Chotkowskim, Bartoszem Frąckowiakiem, Igą Gańczarczyk, Agnieszką Olsten, Justyną Sobczyk, Nilsem Torpusem, Pawłem Szkotakiem, Pawłem Łysakiem. Od 2007 roku współpracuje z Teatrem 21.
Wraz z Ewą Machnio była kuratorką polskiego pawilonu podczas Quadriennale – Performance and Space Design w Pradze (2011). W 2015 roku otrzymała indywidualną nagrodę Złotą Maskę za scenografię do przedstawienia "Królowa Margot. Wojna skończy się kiedyś" w Teatrze Polskim w Bielsku-Białej. W 2016 roku wygrała zaproszenie na rezydencje artystyczną w Craft Village, New Delhi, Indie.
Źródła: e-teatr.pl, agataskwarczynska.pl, wsd2017.com, opr. AW, 06.07.2017