The International Opera Awards to nagroda przyznawana przez Opera Magazine, czasopismo, które od lat 50. komentuje życie sal operowych całego świata. Statuetki rozdawane są w kilkunastu kategoriach, nagrodzeni zostają między innymi: dyrygent, reżyser, śpiewak i śpiewaczka, nowa produkcja i opera odkryta na nowo. Co roku przyznawana jest także nagroda publiczności, w tym roku nominowano do niej aż troje polskich śpiewaków. Beczała, Kurzak i Kwiecień od lat nie schodzą z operowych afiszów, co robili w 2014 roku i czym zasłużyli sobie na nagrodę publiczności?
Na nominowanych do ''operowych Oscarów'' można głosować na stronie internetowej Opera Awards 2015.
Piotr Beczała występował między innymi w Nowym Jorku (rola księcia w ''Rusałce'' Dvořáka), Salzburgu (''Stabat mater'' Rossiniego) i Wiedniu (w ''Rusałce'', ''Requiem'' Verdiego i ''Rigoletcie'' tego samego twórcy, także w roli księcia). Ze swoimi recitalami występował w Grazu, Wiedniu, Salzburgu, Budapeszcie, Katowicach, Amsterdamie (razem z sopranistką Dianą Damaru i jej mężem Nicolasem Testé śpiewającym bas-barytonem) i Paryżu (wraz z bułgarską sopranistką Sonią Yonchewą).
''Słuchanie występów Piotra Beczały jest doświadczeniem po prostu niezapomnianym - pisał Nicolas Nguyen w recenzji koncertu, który odbył się w Amsterdamie - Polski tenor jest wyjątkowo intensywnym wykonawcą, jego głos jest doszczętnie uwodzicielski: bogaty i treściwy, mocny i jasny, świetliście rozbrzmiewający na wysokich dźwiękach''. ''Jako Książe Beczała był wyśmienity, jego tenor jest elegancki i namiętny'' pisał Zachary Woolfe w New York Timesie komentując wykonanie ''Rusałki'' w Metropolitan Orchestra.
Aleksandrę Kurzak publiczność mogła podziwiać w La Scali (''Le comte Ory'' Rossiniego w roli Hrabiny), londyńskim Covent Garden - Royal Opera House (śpiewała rolę Gildy w ''Rigoletcie'' Verdiego), Teatro Real w Madrycie (występowała jako Maria w operze komicznej ''Córka pułku'' Donizettiego) i w nowojorskiej Metropolitan Opera (grała Gretel w ''Hänsel und Gretel'', czyli w Jasiu i Małgosi Engelberta Humperdincka). Można ją było także usłyszeć na wydanej przez Deutsche Grammophon płycie ''Ma vie est un opéra'', gdzie towarzyszyła francuskiemu śpiewakowi Roberto Alaganowi.
''Debiut Aleksandry Kurzak w roli Gildy był nadzwyczajny - relacjonował premierę ''Rigoletta'' w MET Michael Church na łamach The Independet - dotychczas znaliśmy tę polską sopranistką jako wytrawną komediantkę, ale to było prawdziwe objawienie. Każdy gest i każda nuta były przekonujące, w jej koloraturze nie usłyszeliśmy żadnej próżności, tylko najbardziej delikatne piękne; jej ekstatyczna zaduma w ''Caro nome'' to zapierający dech w piersi ideał''.
Przygotowujący się do roli Króla Rogera w londyńskim Royal Opera House Mariusz Kwiecień poświęcił się w zeszłym roku Mozartowi. Śpiewał w ''Don Giovannim'' (w Chicago i w Londynie) i ''Weselu Figara'' (w Nowym Jorku).
''Fascynuje mnie jego nieprzewidywalność - opowiadał w rozmowie z Jackiem Hawrylukiem o swojej ulubionej operowej roli, czyli o Don Giovannim - To nie tylko perfekcyjny kochanek. W operze widzimy schyłek jego życia. Z jego siły i energii zostało nie tak wiele. Każda próba podboju kończy się fiaskiem. Zmęczony i znudzony życiem, szukając ekscytacji oddaje się w ramiona śmierci''.
W jury nagrody znajdują się między innymi John Allison (redaktor czasopisma ''Opera'' i krytyk ''The Sunday Telegraph''), Hugh Canning (współpracownik ''The Sunday Times ''), Sir Peter Jonas (dyrektor artystyczny Bavarian State Opera) i Fiona Maddocks (krytyczka zajmująca się muzyką klasyczną w ''The Observer''). Rozdanie nagród odbędzie się 26 kwietnia 2015 roku w londyńskim hotelu i teatrze The Savoy.