Laureaci konkursu "Teraz Polska Promocja", fot. materiały prasowe
Nagrody zostały uroczyście wręczone 5 grudnia w budynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
Tematyka prac dotyczyła głównie kwestii promocji turystycznej Polski, jej regionów, miast i produktów turystycznych, wizerunku Polski w świecie i instrumentów jego poprawy, dobrych praktyk w promocji Polski, atrakcyjności inwestycyjnej miejsc, innowacyjności gospodarki Polski na tle Unii Europejskiej oraz niekonwencjonalnych sposobów finansowania przedsiębiorstw.
Tegoroczna edycja konkursu zebrała rekordową liczbę zgłoszeń – aż 124 prace magisterskie.
Zainteresowanie konkursem “Teraz Polska Promocja” pokazuje, że młodzi ludzie doskonale zdają sobie sprawę ze znaczenia działań promocyjnych dla wzmacniania pozycji Polski w różnych obszarach - mówi Krzysztof Przybył Prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”, współorganizator konkursu.
Zwycięska praca pod tytułem “Program promocyjny Polska! Year zrealizowany przez Instytut Adama Mickiewicza jako działanie w obszarze brandingu narodowego” przybliża zagadnienia związane z kreowaniem marki Polski i rolę kultury w brandingu narodowym i analizuje je na przykładzie działań Instytutu Adama Mickiewicza. Nagrodą jest udział nagrodzonego absolwenta w jednym z projektów realizowanych przez IAM w 2014 r. pod opieką menedżera projektu.
Gali rozdania nagród towarzyszyła konferencja „Polskie Puzzle. Warto być Made in Poland”, podczas której zaprezentowano najnowsze kampanie promocyjne naszego kraju w Polsce i za granicą, przygotowane przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Ministerstwo Gospodarki, Polską Organizację Turystyczną oraz Instytut Adama Mickiewicza.
- Młodzi patrzą na szansę budowy atrakcyjnego, nowoczesnego wizerunku Polski o wiele bardziej pozytywnie niż pokolenie, które już jako dorosłe wchodziło w epokę wolnego rynku. Klucz do sukcesów w promocji Polski i jej dorobku to dobra edukacja. Inwestowanie w naukę to dosłownie inwestowanie w rozwój kraju - w podsumowaniu VII edycji konkursu powiedział Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”.
Konkurs prac magisterskich został zorganizowany przez Fundację Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” przy współpracy z PAZIiIZ, PARP i POT oraz licznymi ministerstwami, Instytutem Adama Mickiewicza i Fundacją PZU. W ciągu siedmiu lat istnienia konkursu zgłoszono 423 prace i wyłoniono 73 laureatów.
Źródło: materiały prasowe, www.terazpolska.pl, opr. MG, 6.12.2013