Początkiem inicjatywy Otwarte, dziś Centrum Otwartego, była toczona w 2011 roku z inicjatywy ówczesnego radnego, dziś wiceprezydenta Poznania Mariusza Wiśniewskiego debata na temat odnowy centrum miasta. To wtedy okazało się, jak cenne i potrzebne są szerokie dyskusje o mieście – uznaliśmy, że szkoda by było zmarnować potencjał, który się wytworzył przy okazji tamtych spotkań. We czwórkę – razem z Mariuszem Wiśniewskim, Piotrem Libickim, który później został plastykiem miejskim, i wciągniętym na końcu do tego przedsięwzięcia, początkującym wtedy aktywistą Frankiem Starczewskim (dziś posłem) – w dziesięciu miejscach w mieście zorganizowaliśmy dziesięć debat na temat przyszłości tych przestrzeni. Ważne było, aby spotkania odbywały się właśnie w tych miejscach, o których była mowa – żeby "na żywo" odkrywać ich potencjał. Od tego zaczęło się Otwarte. Z czasem panowie odeszli do nowych obowiązków, a do Centrum Otwartego dołączyła Andżelika Jabłońska z Poznań Design Festiwal.
Dziś Centrum Otwarte kontynuuje, ale i poszerza pole działań rozpoczęte prawie dekadę temu wspomnianymi debatami o mieście. Nadal organizujemy dyskusje, spacery, warsztaty, a także działania badawcze, mające na celu pogłębione analizy zapomnianych i zaniedbanych terenów Poznania. Od niedawna zajmujemy się także współtworzeniem regulaminów konkursów architektonicznych na nowe inwestycje w Poznaniu. I nie chodzi tylko o zapisy regulaminu – wykonujemy analizy przed napisaniem warunków konkursowych, badamy potencjał terenu czy obiektu, który ma być przeznaczony pod inwestycję. Dobrym przykładem pokazującym sens takich działań był konkurs na przebudowę dziedzińca przed Zamkiem Cesarskim. Zarządzające terenem Centrum Kultury Zamek chciało działający w tym miejscu parking zamienić w miejsce do organizacji dużych imprez plenerowych. Zorganizowaliśmy wtedy wspólnie warsztaty – z mieszkańcami, aktywistami, architektami, ale i pracownikami CK Zamek – i okazało się, że tę koncepcję warto jednak zmienić. Zamiast ożywającego kilka razy do roku placu Zamek poszedł w stronę całorocznej przestrzeni publicznej, w której da się zorganizować plenerowy spektakl czy koncert, oferując jednak miastu znacznie więcej. Dopiero na podstawie tych działań spisaliśmy wytyczne do konkursu architektonicznego, który został rozstrzygnięty jesienią 2019 roku. Podobne warsztaty prowadziłem przed konkursem na przebudowę ulicy Święty Marcin w 2015 roku. Jestem przekonany, że proces analizy, badania, rozmów, warsztatów, przybliżania się do tego, co tak naprawdę chcemy zbudować, zanim jeszcze się rozpisze konkurs, jest niezmiernie ważny. Bo często inwestor, zwykle w dobrej wierze, chce "zrobić rewitalizację", ale nie myśli chociażby o tym, komu i jak długo ma ona służyć. My mu w tym pomagamy.
Od trzech lat współorganizujemy z poznańskim oddziałem SARP festiwal Nowy Plan, który dotyczy modernizmu. My go jednak rozumiemy szeroko – każdą edycję festiwalu chcemy poświęcać innemu zagadnieniu, związanemu z modernistyczną architekturą, urbanistyką, planowaniem przestrzeni, sztuką. Zajmowaliśmy się już pojęciem luksusu, wspominaliśmy największe poznańskie przedsięwzięcie wystawiennicze, czyli Powszechną Wystawę Krajową, tzw. PeWuKę, odbywającą się w 1929 roku. W październiku 2020 festiwal Nowy Plan, w dużym stopniu przeniesiony do internetu, zajmował się tematem domu i zamieszkania.