Kapituła wyłoniła laureatów spośród nominacji zgłoszonych przez ekspertów Instytutu Adama Mickiewicza oraz redakcję portalu Culture.pl. O tym, kto zdobędzie nagrodę Culture.pl Superbrands decydowało grono dziennikarzy kulturalnych czasopism opinii: Bartek Chaciński ("Polityka"), Wiesław Chełminiak ("Do Rzeczy"), Krzysztof Kwiatkowski ("Wprost"), Jacek Lutomski ("Rzeczpospolita"), Piotr Mucharski ("Tygodnik Powszechny"), Przemysław Skrzydelski ("W sieci"), Jędrzej Słodkowski ("Gazeta Wyborcza") oraz Krzysztof Olendzki, dyrektor Instytutu Adama Mickiewicza i Nina Kowalewska, prezes Zarządu New Communications, wyłącznego przedstawiciela Superbrands w Polsce.
Nagroda Culture.pl Superbrands przyznawana jest od 2012 roku. Dotychczas otrzymali ją: Krzysztof Warlikowski i Grzegorz Jarzyna (2012), Tomasz Stańko (2013), Agnieszka Holland (2014), Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN (2015) oraz Mariusz Treliński i Boris Kudlička (2016).
W tym roku kapituła nagrody doceniła Muzeum Sztuki w Łodzi oraz Lecha Majewskiego. Wybór laureatów uzasadniał w laudacji Krzysztof Olendzki, dyrektor Instytutu Adama Mickiewicza.
"W tym roku kapituła nagrody doceniła Muzeum Sztuki w Łodzi za bardzo ciekawy program wystawienniczy i stworzenie miejsca, w którym publiczność może zaznajamiać się z najbardziej aktualnymi koncepcjami artystycznymi sztuki współczesnej. Muzeum doceniono również za podjęcie inicjatywy i organizację wydarzeń związanych z obchodami stulecia ruchu awangardowego w Polsce oraz ambitną, szeroką i skuteczną promocję dzieł Władysława Strzemińskiego i Katarzyny Kobro za granicą. Ponadto kapituła doceniła przywrócenie historycznego kształtu Sali Neoplastycznej zaprojektowanej przez Władysława Strzemińskiego"
Dalsza część laudacji dotyczyła wyróżnienia Lecha Majewskiego:
"Nazwisko Lecha Majewskiego to światowa marka. To prawdziwy człowiek renesansu: poeta, pisarz, malarz, scenarzysta, kompozytor, ale przede wszystkim znakomity filmowiec, którego niezwykle oryginalna i odważna twórczość zachwyca kinomanów i publiczność na całym świecie. Filmy Lecha Majewskiego zachwycały publiczność festiwali w Wenecji, Berlinie, Cannes, Rzymie i w Nowym Jorku, a jego wideoarty prezentowano w najbardziej prestiżowych muzeach i galeriach świata, na czele z nowojorskim Museum of Modern Art, które zorganizowało indywidualną wystawę retrospektywną artysty. Kino Lecha Majewskiego to rozmowa z największymi dziełami światowej kultury. Rozmowa, która pokazuje, że film może być nie tylko sztuką opowiadania historii, ale też materią poezji."
Nagroda wręczona została 17 maja 2017 w Warszawie podczas XI gali finałowej konkursu Superbrands Polska, na której spotkali się przedstawiciele świata biznesu, marketingu, kultury oraz show biznesu, by wspólnie uczcić sukces najsilniejszych marek obecnych na rodzimym rynku. Statuetkę Culture.pl Superbrands z rąk Krzysztofa Olendzkiego odebrali Lech Majewski oraz Jarosław Suchan, dyrektor nagrodzonego Muzeum Sztuki w Łodzi.
Wręczenie nagrody Culture.pl Superbrands poprzedził koncert zespołu VOŁOSI.
opr. MKD, 17.05.2017