Content anchor

Wręczono Teatralne Nagrody Muzyczne im. Jana Kiepury

Kiedy: 
16maj'12
Scena z przedstawienia "Don Carlos" w reżyserii Waldemara Zawodzińskiego, fot.Tomasz Zakrzewski / Opera Śląska
 
Marta Eggerth i Jadwiga Romańska-Gabryś znalazły się wśród laureatów szóstej edycji Teatralnych Nagród Muzycznych im. Jana Kiepury. Ceremonia wręczenia nagród odbyła się w środę, 16 maja w siedzibie zespołu "Mazowsze" w podwarszawskich Otrębusach.

Jury Teatralnych Nagród Muzycznych im. Jana Kiepury pod przewodnictwem Włodzimierza Izbana przyznało w tym roku dwie statuetki za całokształt pracy artystycznej:

Pierwsza z nich przypadła śpiewaczce prof. Jadwidze Romańskiej-Gabryś, która przez 35 lat była primadonną Opery Krakowskiej, gdzie wykreowała i zaśpiewała pierwszoplanowe partie w 37 premierach. Artystka wykonywała utwory wszystkich epok, zdobyła renomę wybitnej interpretatorki pieśni Karola Szymanowskiego.

Drugą nagrodę za całokształt twórczości przyznano Marcie Eggerth - śpiewaczce operetkowej, międzynarodowej gwieździe filmów musicalowych oraz scen muzycznych w Europie i USA.  W tym roku Marta Eggerth obchodzi 100. rocznicę urodzin.

Pozostali laueraci:

  • W kategorii "Najlepsza śpiewaczka" przyznano trzy równorzędne nagrody, które otrzymały: Olga Pasiecznik, Katarzyna Oleś-Blacha oraz Katarzyna Hołysz.
  • Nagrodę w kategorii scenograficznej otrzymał Paweł Dobrzycki.
  • W kategorii choreograficznej nagrodzono Roberta Bondara.
     
  • W kategorii "Najlepsza tancerka" nagrodzono Karolinę Wiśniewską.
     
  • Nagrodę w kategorii "Najlepszy spektakl" otrzymała inscenizacja "Don Carlosa" Opery Śląskiej w Bytomiu.

Teatralne Nagrody Muzyczne im. Jana Kiepury przyznawane są od 2007 roku przez Mazowiecki Teatr Muzyczny im. Jana Kiepury artystom polskich scen muzycznych. Laureaci otrzymują dyplom oraz statuetkę przedstawiającą Jana Kiepurę.

źródło: PAP

Facebook Twitter Reddit Share

Podobał Ci się nasz artykuł? English newsletter here

Zapisz się na newsletter

  • 0 subscribers
  • Zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. nr 101, poz.926)wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Instytut Adama Mickiewicza (IAM) z siedzibą w Warszawie (00-560), przy ul. Mokotowskiej 25. Podanie danych jest dobrowolne. Użytkownikom przysługuje prawo dostępu do swoich danych i ich poprawiania.

  • Email Marketingby GetResponse
Zobacz także:
Okładka – Waldemar Żyszkiewicz, "Taki lajf. Tejk 7.0"

Tom poetycki "Taki lajf. Tejk 7.0" Waldemara Żyszkiewicza jest w jego dorobku siódmy, podobnie jak i dekada życia, w którą twórca wkracza. Autor ma wykształcenie politechniczne i filozoficzne, co odnajdujemy w zdyscyplinowanej formie i narracji jego wierszy. Czytaj dalej about: Waldemar Żyszkiewicz, "Taki lajf. Tejk 7.0"

Karol Beyer, "Członkowie Delegacji Miejskiej z 1861 roku", własność: Polska Akademia Umiejętności, Zbiory Specjalne, Biblioteka Naukowa PAU i PAN w Krakowie

Wizerunek członków Delegacji Miejskiej z 1861 roku, wykonany przez warszawskiego fotografa Karola Beyera, to najprawdopodobniej pierwszy polski fotomontaż. Czytaj dalej about: Karol Beyer, "Członkowie Delegacji Miejskiej z 1861 roku”

Wanda Telakowska podczas otwarcia wystawy "Próby  włączania samorodnej twórczości ludowej do wzornictwa przemysłowego", 1953 , fot. IWP

Niewielu ma świadomość, że posiadamy bogatą tradycję wzorzystych tkanin, może nie na miarę angielskiego ruchu Arts&Crafts, ale wystarczającą, by móc z niej czerpać inspirację dla współczesnego wzornictwa – bez konieczności nieustannego eksploatowania łowickiej wycinanki czy podhalańskich róż. Czytaj dalej about: Wzorowa rewolucja

Adam Chmielowski (św. Brat Albert), "Cmentarz włoski", 1880, olej na płótnie. 79 x 143 cm, Muzeum Narodowe, Kraków

"Cmentarz włoski o zmroku" to jeden z obrazów, który powstał w kulminacyjnym momencie twórczości Adama Chmielowskiego (św.Brata Alberta), tuż przed jego decyzją o porzuceniu kariery malarskiej. Z perspektywy czasu dzieło to okazało się prekursorskie dla polskiego symbolizmu. Czytaj dalej about: Adam Chmielowski (św. Brat Albert), "Cmentarz włoski o zmroku”

Edward Czerny, fot. Fundacja im. Edwarda Eberharda Czernego

Filharmonia Śląska w Katowicach zainauguruje tegoroczne obchody 100. rocznicy urodzin kompozytora Edwarda Czernego noworocznym koncertem. 4. stycznia jego najsłynniejsze utwory wykonają śląscy filharmonicy z towarzyszeniem góralskich instrumentalistów. Czytaj dalej about: Koncert noworoczny na 100-lecie urodzin Edwarda Czernego