Content anchor

"Tato poszedł na ryby" Packa w Biarritz

Kiedy: 
23sty'12
29sty'12

Kadr z filmu 'Tata poszedł na ryby', reż. Grzegorz Pacek, fot. materiały prasoweKadr z filmu "Tata poszedł na ryby", reż. Grzegorz Pacek, fot. materiały prasowe

Najnowszy obraz Grzegorza Packa, reżysera filmów "Jestem zły" i "Środa, czwartek rano", zostanie pokazany w programie 25. festiwalu filmowego w Biarritz we Francji. "Tato poszedł na ryby" będzie miał tam swoją międzynarodową premierę.

Afrykaner Juan van Tonder, bon vivant z Cape Town, pod wpływem traumatycznego wydarzenia zakłada w Pomfret, małej południowoafrykańskiej wiosce, sierociniec dla czarnoskórych dzieci. Jednak przeszłość wciąż powraca w bolesnych wspomnieniach. Krok po kroku są odkrywane motywy, które doprowadziły Juana do Pomfret. Kim jest mężczyzna? Pedofilem? Życiowym rozbitkiem? Uciekinierem? Świętym? A może Juan przyjmując na siebie jak u Cotzee'ego hańbę apartheidu, próbuje jej zadośćuczynić?

Dokument "Tato poszedł na ryby" Grzegorza Packa w  jest jedyną polską produkcją w programie głównym jednego z najbardziej opiniotwórczych światowych festiwali promujących produkcje audiowizualne. Film zostanie pokazany w kategorii "Aspects of European Production" (sekcja pozakonkursowa).

Na festiwalu FIPA (Festival International des Programmes Audiovisuels) prezentowane są wszystkie gatunki twórczości audiowizualnej: seriale, opery mydlane, dokumenty, reportaże. Podczas 25. edycji odbywającej się w dniach 23-29 stycznia zostanie pokazanych ok. 60 produkcji z całego świata w programie głównym oraz ponad 100 produkcji w ramach targów . Na pokazach targowych Telewizja Polska zaprezentuje "Instynkt" Patryka Vegi (TVP2) oraz "Ludzi z bagien" Piotra Sadzińskiego (TVP2).

"Tato poszedł na ryby" jest koprodukcją Wytwórni Filmów, PISF, TVP Kultura, Bogumiła Godfrejów, Strefy Dźwięku, Braidmade Films, Handmade Pictures, JM Fidelity i Anny Wagner.

Więcej informacji o festiwalu FIPA: www.fipa.tm.fr.

Źródło: www.tvp.pl

Facebook Twitter Reddit Share

Podobał Ci się nasz artykuł? English newsletter here

Zapisz się na newsletter

  • 0 subscribers
  • Zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. nr 101, poz.926)wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Instytut Adama Mickiewicza (IAM) z siedzibą w Warszawie (00-560), przy ul. Mokotowskiej 25. Podanie danych jest dobrowolne. Użytkownikom przysługuje prawo dostępu do swoich danych i ich poprawiania.

  • Email Marketingby GetResponse
Zobacz także:
Budynek Liberty Corner na ul. Mysiej 2, na miejscu rozebranego budynku cenzury - Urzędu Kontroli Publikacji i Widowisk, fot. Wojciech Kryński/FORUM

"Prawo o cenzurze nie jest prawem, tylko środkiem policyjnym. I jest to zły środek policyjny, bo nie osiąga tego, co zamierzono, a osiąga to, czego nie zamierzono" [Karol Marks, 1842]. Wiek później nasze władze, z marksistowskim podglebiem, miały urząd, który równie "nieprawomyślnego" stwierdzenia nie dopuściłby do druku. Czytaj dalej about: Cenzura a kultura

Wojciech Nowicki, "Zofia Rydet. Zapis socjologiczny 1978-1990", okładka

Album "Zofia Rydet. Zapis socjologiczny 1978-1990" to efekt karkołomnej próby syntezy dwunastu lat pracy pierwszej damy polskiej fotografii dokumentalnej w jednym woluminie. Wojciech Nowicki, który podjął się tego zadania z ponad 20 tys. negatywów wybrał dwieście kadrów, ułożył je w określonym porządku i opatrzył wstępem. Czytaj dalej about: Wojciech Nowicki, "Zofia Rydet. Zapis socjologiczny 1978-1990"

Nikogo chyba nie trzeba przekonywać, że obowiązująca w PRL cenzura była zaprzeczeniem przyrodzonej każdemu obywatelowi swobody wypowiedzi. W pierwszej linii walki z tą instytucją byli, oczywiście, ludzie kultury. Literaci, filmowcy, artyści teatru, plastycy podejmowali z nią swoistą grę. Czytaj dalej about: Gra twórców z cenzurą