Content anchor

Polskie dźwięki na Tokyo Jazz Festival

Kiedy: 
6wrz'13
8wrz'13
Marcin Masecki, fot. Tomasz Dubiel
Marcin Masecki, fot. Tomasz Dubiel

Marcin Masecki, Maciej Obara, Piotr Damasiewicz i Gerard Lebik zagrają na jednej z najważniejszych imprez jazzowych w Azji. Pobyt polskich muzyków w Japonii organizuje Instytut Adama Mickiewicza we współpracy z festiwalem Jazztopad.

Na scenie tokijskiego Cotton Club wystąpią trzy rodzime zespoły: Marcin Masecki (solo i z orkiestrą dętą), Maciej Obara International Quartet oraz veNN circles, czyli duet Piotr Damasiewicz i Gerard Lebik. Udział polskich jazzmanów w imprezie ma charakter wymiany pomiędzy wrocławskim Jazztopad a Tokyo Jazz Festival. W listopadzie tego roku, w ramach drugiego etapu współpracy, do Polski przyjadą zespoły japońskie.

Marcin Masecki to wielokrotnie nagradzany (m.in. pierwsza nagroda na Moscow International Jazz Piano Competition 2005) pianista i kompozytor. Prowadzi zespół Profesjonalizm, jest także dyrektorem pierwszej edycji WOR (Warszawskiej Orkiestry Rozrywkowej) oraz członkiem międzynarodowego zespołu Paristetris. Komponował muzykę do sztuk teatralnych ("Solaris" Teatru Rozmaitości i "Pasażerka" w Teatrze Współczesnym). Podczas Tokyo Jazz Festival Masecki wystąpi z projektem Polonezy w składzi: Jerzy Andrzej Rogiewicz (perkusja), Maurycy Idzikowski (trąbka), Filip Mazur (trąbka), Michał Wit Górczyński (klarnet). Piotr Mróz (klarnet), Bartosz Wacław Smoragiewicz (saksofon), Michał Bronisław Fetler (saksofon), Piotr Wróbel (puzon), Michał Tomaszczyk (puzon).

Maciej Obara International Quartet to projekt w polsko-norweskim składzie: Macieja Obara (saksofon), Dominik Wania (piano) oraz Ole Morten Vaagana (kontrabas) i Gard Nilssena (perkusja). Zadebiutowali na Jazzart Festival w Katowicach w kwietniu 2012 roku. Obara International Quartet prezentuje nowe podejście do jazzu, łącząc go z etnicznymi motywami ze Skandynawii i Polski.

Piotr Damasiewicz (trąbka) to założyciel Power of the Horns i Hadronów. Podczas Tokyo Jazz Festival trębaczowi towarzyszyć będzie Gerard Lebik - saksofonista znany m.in. z kwartetu Foton. Wspólnie zaprezentują projekt improwizacji jazzowych do animacji autorstwa Stefana Schabenbecka"veNN circles Schabenbeck- Polish Animation – Reinterpretations". W ramach koncertu na Tokyo Jazz Festival zostaną pokazane animacje polskiego filmowca: "Wszystko jest liczbą" (1966), "Schody" (1968), "Susza" (1969), "Wiatr" (1969), "Inwazja" (1970).

Projekt "Jazztopad Festival presents: POLAND" realizowany jest przez Instytut Adama Mickiewicza we współpracy z festiwalem Jazztopad.

Strona festiwalu: tokyo-jazz.com

Strona festiwalu Jazztopad: jazztopad.pl

Źródła: materiały własne, oprac. JN, 16.08.2013

Facebook Twitter Reddit Share

Podobał Ci się nasz artykuł? English newsletter here

Zapisz się na newsletter

  • 0 subscribers
  • Zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. nr 101, poz.926)wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Instytut Adama Mickiewicza (IAM) z siedzibą w Warszawie (00-560), przy ul. Mokotowskiej 25. Podanie danych jest dobrowolne. Użytkownikom przysługuje prawo dostępu do swoich danych i ich poprawiania.

  • Email Marketingby GetResponse
Zobacz także:
Budynek Liberty Corner na ul. Mysiej 2, na miejscu rozebranego budynku cenzury - Urzędu Kontroli Publikacji i Widowisk, fot. Wojciech Kryński/FORUM

"Prawo o cenzurze nie jest prawem, tylko środkiem policyjnym. I jest to zły środek policyjny, bo nie osiąga tego, co zamierzono, a osiąga to, czego nie zamierzono" [Karol Marks, 1842]. Wiek później nasze władze, z marksistowskim podglebiem, miały urząd, który równie "nieprawomyślnego" stwierdzenia nie dopuściłby do druku. Czytaj dalej about: Cenzura a kultura

Wojciech Nowicki, "Zofia Rydet. Zapis socjologiczny 1978-1990", okładka

Album "Zofia Rydet. Zapis socjologiczny 1978-1990" to efekt karkołomnej próby syntezy dwunastu lat pracy pierwszej damy polskiej fotografii dokumentalnej w jednym woluminie. Wojciech Nowicki, który podjął się tego zadania z ponad 20 tys. negatywów wybrał dwieście kadrów, ułożył je w określonym porządku i opatrzył wstępem. Czytaj dalej about: Wojciech Nowicki, "Zofia Rydet. Zapis socjologiczny 1978-1990"

Nikogo chyba nie trzeba przekonywać, że obowiązująca w PRL cenzura była zaprzeczeniem przyrodzonej każdemu obywatelowi swobody wypowiedzi. W pierwszej linii walki z tą instytucją byli, oczywiście, ludzie kultury. Literaci, filmowcy, artyści teatru, plastycy podejmowali z nią swoistą grę. Czytaj dalej about: Gra twórców z cenzurą

"Wodiczko. Socjoestetyka" okładka, wyd. Krytyka Polityczna

"Wodiczko. Socjoestetyka" czyli wywiad - rzeka przeprowadzona przez Adama Ostolskiego jest dla Wodiczki okazją do opowiedzenia cudzych historii. Artysta używa tego medium, by "wświetlić" w nie historie emigrantów, ofiar wojen, wykluczonych, kobiet, wreszcie własne losy. Czytaj dalej about: Krzysztof Wodiczko, Adam Ostolski, "Wodiczko. Socjoestetyka"