Tym razem na festiwalu zagrali tacy muzycy z Polski jak Cosovel, Hatti Vatti, Lass, Mateusz Franczak, Manoid, Night Marks Electric Trio, Pola Rise i Rosa Vertov. Oprócz polskich artystów i menadżerów zaproszenie na Zandari Festa otrzymali także organizatorzy Spring Break Festival – Tomasz Waśko i Łukasz Minta z Go Ahead, którzy kontynuowali współpracę pomiędzy polskimi i koreańskimi profesjonalistami z branży muzycznej. Night Marks Electric Trio zagrało na otwarciu festiwalu w dniu 30 września o godzinie 20:00 w MUV Hall.
Zapoczątkowany w 2012 roku Zandari Festa szybko stał się największym showcase'owym festiwalem muzycznym w Korei Południowej. Ta doroczna impreza odbywa się w dzielnicy Hongdae w Seulu, centrum kultury młodzieżowej i niezależnej sceny muzycznej w Republice Korei. Każdej jesieni Zandari Festa gromadzi artystów i specjalistów z branży muzycznej z całego świata na koncertach i konferencjach odbywających się w wielu miejscach w dzielnicy Hongdae. Jedna opaska daje festiwalowym bywalcom wstęp na wszystkie wydarzenia w ramach Zandari Festa.
Jednocześnie z prezentowaniem uznanych artystów i obiecujących debiutantów z rozrastającej się koreańskiej sceny muzyki niezależnej, z każdym rokiem Zandari Festa kładzie większy nacisk na to, by stawać się prawdziwie globalnym wydarzeniem. Podczas inauguracyjnej edycji festiwalu w 2012 roku w Seulu wystąpili artyści z dwóch krajów poza Koreą. W 2016 roku wydarzenie gościło artystów z 18 różnych krajów. Odbyły się również dwa specjalne showcase'y: noc brytyjska pod hasłem "Sound City Takeover at Zandari Festa" oraz francuska, zatytułowana "Esprit Français", podczas których zaprezentowały się największe wschodzące talenty muzyczne z obu krajów. Poprzez pozyskiwanie większej liczby zagranicznych artystów, Zandari Festa ma możliwość zaprezentowania swojej publiczności coraz szerszej gamy muzycznych talentów, a także tworzenia platformy pozwalającej na lepszą komunikację, współpracę i wzajemną wymianę wiedzy pomiędzy koreańskimi i zagranicznymi artystami, firmami muzycznymi i festiwalami.
Cosovel
Muzyka, którą gra Cosovel, jest określana jako alternatywny pop, elektronika i indie-folk. Jej teksty są przekładami na język angielski i polski wierszy Srečko Kosovela – modernistycznego słoweńskiego poety, ekspresjonisty i dadaisty z początku XX wieku. Cechy awangardy i konstruktywizmu, które można odnaleźć w poezji Kosovela, znajdują odbicie w sposobie pracy artystki – tłumaczenia nie są dosłowne, a inspiracja twórczością słoweńskiego poety znajduje wyraz także w jej pseudonimie, który może być czytany jako skrót wyrażenia "Cooperation with Kosovel". Cosovel zagrała także 8 października na muzycznej konferencji MU:Con w SangSang Madang o godzinie 20:00.
Hatti Vatti
Single winylowe, wydawane od 2009 roku dla angielskich, irlandzkich i polskich labeli, ugruntowały pozycję tego polskiego producenta na światowej scenie napędzanej basem muzyki elektronicznej. Album "Worship Nothing" (2014) jest kulminacją jego artystycznej wędrówki, składającej się w jedną spójna wizję – wizję, która jest jednocześnie rozległa i głęboko intymna. Hatti Vatti promował swój ostatni album solowy podczas występów w Polsce, Niemczech, na Litwie, Łotwie, w Czechach, na Białorusi, w Belgii, Grenlandii i dwukrotnie w Japonii. Artysta współpracuje z uznanymi polskimi muzykami w ramach innych projektów: "WN / Noon", "Nanook of the North" i "FFRANCIS".
Lass
Lass to pseudonim Kasi Klimczyk – Polki, która komponuje, śpiewa, produkuje i pisze teksty. Wyróżnia ją autentyczność, różnorodność oraz niezłomna konsekwencja w realizacji swojej wizji. Lass zagrała kilkadziesiąt koncertów w Nowym Jorku, Polsce i na Litwie. Jej koncertom towarzyszy szczególny hipnotyczny rytuał, w którym mocno wyczuwalna jest jej enigmatyczna energia, którą dobrze jest poczuć, a ciężko zdefiniować i zaszufladkować. Oprócz zmysłowej uczty sythpopowych dźwięków, ważną rolę odgrywają aspekty wizualne. Wszystkie te elementy sprzyjają obserwowaniu jej oryginalnej, wrażliwej i intrygującej, choć niedającej się do końca określić osobowości.
Mateusz Franczak
Multiinstrumentalista, improwizator, absolwent kulturoznawstwa. Współtwórca i uczestnik wielu interdyscyplinarnych projektów artystycznych (muzyka, film, praktyki słowne) i warsztatów (między innymi SIM – The School for Improvisational Music w Nowym Jorku). Występował na wielu ważnych festiwalach, w tym na JazzFest Berlin, c/o pop Festival, Tzadik Festival Poznań, Festiwal Narracje, Festiwal Polskiego Radia Nowa Tradycja, Off Festival czy Open'er Festival – by wymienić tylko kilka.
Manoid
Manoid jest producentem, który "przenosi brzmienie natury na dźwięki syntetyczne, zamienia emocje w fale sinusoidalne". Występował na takich festiwalach jak Soundrive Festival, Karklė Live Music Beach, SWINE DAYS 2016, Chłodna25, Freedom, Loftas, Asymmetry Festival.
Night Marks Electric Trio
Night Marks Electric Trio to oryginalny tercet zacierający granice pomiędzy hip-hopem, soulem, jazzem i najświeższymi brzmieniami muzyki elektronicznej. W ciągu trzech lat absolwenci wydziału Jazzu w Katowicach Marek Pędziwiatr (klawisze, wokal) i Adam Kabaciński (bas, klawisze), wspomagani przez producenta Spisek Jednego (Piotr Skorupski), swoją niepowtarzalną muzyką zdobyli uznanie fanów. Utalentowane trio zaprezentowało swoje imponujące umiejętności gry na żywo podczas kilku występów telewizyjnych i na największych polskich festiwalach, w tym na Weekenderze i Open'erze. Night Marks Electric Trio prezentowali w swoich audycjach Gilles Peterson i Lefto – ich muzyka nie zna granic...
Pola Rise
Pola Rise jest artystką poruszającą się w obszarze muzyki elektronicznej. Na scenie towarzyszy jej Manoid. Delikatny głos wokalistki doskonale komponuje się z brzmieniami, jakie wytwarza Manoid, z każdą nutą zabierając słuchaczy w fascynującą podróż. Pomimo różnicy charakterów, artyści wspólnie stworzyli wyrafinowaną kombinację dwóch przeciwstawnych elementów. Manoida i Polę Rise łączą wzajemne inspiracje i fascynacje.
Rosa Vertov
Cztery dziewczyny z Warszawy, które jednak nie liczą na taryfę ulgową dla girlsbandów. Mimo krótkiego stażu na scenie zaskakują charakterem i oryginalną wizją. Łatwo to sprawdzić, zanurzając się w proste, ale niepokojące dźwięki z ich debiutanckiej epki, wydanej we wrześniu 2015 roku, i singlu "Obssesive Thinking" z kwietnia 2016 roku. Pierwszy album długogrający Rosy Vertov jest spodziewany lada chwila.