Content anchor

Polish Sacred Music Gaude Mater 2011

Kiedy: 
10lis'11
King’s Singers, fot. materiały prasowe

Polskiej muzyki sakralnej – od renesansu do współczesności, będzie można posłuchać w londyńskim St. James' Church.

Projekt "Polish Sacred Music Gaude Mater 2011”, to cykl czterch koncertów w europejskich stolicach. Ich celem jest promocja twórczości sakralnej polskich kompozytorów współczesnych oraz prezentacja najbardziej wartościowych kompozycji religijnych zachowanych w archiwach Klasztoru na Jasnej Górze.

W Londynie wystapi King’s Singers w składzie: David Hurley – kontratenor, Timothy, Wayne-Wright – kontratenor, Paul Phoenix – tenor, Philip Lawson – baryton, Christopher Gabbitas – baryton
Jonathan Howard – bas.

Muzycy należą do najbardziej cenionych, zarówno przez melomanów jak i krytyków, zespołów wokalnych na świecie. Gramophone Magazine określa King’s Singers jako zespół o „idealnej harmonii głosów, stanowiącej niezwykłą ucztę dla ducha od pierwszej do ostatniej nuty”.
Ich kalendarz koncertowy obejmuje ponad 120 koncertów rocznie. Śpiewają w najsłynniejszych salach na świecie. Od chwili powstania w roku 1968 przy King’s College w Cambridge, zespół występował w tak odległych krajach jak: Australia, Nowa Zelandia, Afryka Południowa, śpiewał dla swoich wielbicieli w Libanie, Tel Awiwie, na Azorach i Bermudach, w Japonii, na Tajwanie, w Korei, Hong Kongu, w Kuala Lumpur, a ostatnio w Chinach – w Pekinie i Szanghaju.

Wokaliści są otwarci na wszelkie style i gatunki muzyczne, chętnie nawiązują współpracę z innymi muzykami, czego efekty można odnaleźć w nagraniach radiowych i telewizyjnych oraz na płytach CD i DVD, które zdobywają liczne nagrody i wyróżnienia.
Obecnie King’s Singers nagrywają dla wytwórni Signum Classics wykonując muzykę od renesansowej po współczesną, folk, spiritual i pop; album studyjny „Simple Gifts”, którego wydanie zbiegło się z 40-tą rocznicą powstania zespołu, osiągnął pierwsze miejsce w notowaniach iTunes i zdobył nagrodę Grammy w roku 2009.

Dla King’s Singers powstało ponad 200 utworów czołowych kompozytorów współczesnych Dla zespołu pisali m.in.: György Ligeti, Richard Rodney Bennett, Luciano Berio, Peter Maxwell Davies, Steve Martland, Gian Carlo Menotti, Krzysztof Penderecki, Ned Rorem, John Rutter, Eric Whitacre, Toru Takemitsu oraz John Tavener.

W programie londyńskiego koncertu m.in. Bartłomiej Pękiel, Mikołaj Zieleński,  Krzysztof Penderecki.

Koncert pod honorowym patronatem Bogdana Zdrojewskiego, Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Czas: 10 listopada 2011. godz. 20:00.

Miejsce: St. James' Church, Londyn.

Organizator: Ośrodek Promocji Kultury "Gaude Mater".

Projekt dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
 

Facebook Twitter Reddit Share

Podobał Ci się nasz artykuł? English newsletter here

Zapisz się na newsletter

  • 0 subscribers
  • Zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. nr 101, poz.926)wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Instytut Adama Mickiewicza (IAM) z siedzibą w Warszawie (00-560), przy ul. Mokotowskiej 25. Podanie danych jest dobrowolne. Użytkownikom przysługuje prawo dostępu do swoich danych i ich poprawiania.

  • Email Marketingby GetResponse
Zobacz także:
Wojciech Nowicki, "Zofia Rydet. Zapis socjologiczny 1978-1990", okładka

Album "Zofia Rydet. Zapis socjologiczny 1978-1990" to efekt karkołomnej próby syntezy dwunastu lat pracy pierwszej damy polskiej fotografii dokumentalnej w jednym woluminie. Wojciech Nowicki, który podjął się tego zadania z ponad 20 tys. negatywów wybrał dwieście kadrów, ułożył je w określonym porządku i opatrzył wstępem. Czytaj dalej about: Wojciech Nowicki, "Zofia Rydet. Zapis socjologiczny 1978-1990"

Cenzura: Główny Urząd Kontroli Prasy, Publikacji i Widowisk. Zezwolenie na drukowanie. 1959. Reprodukcja: FoKa/FORUM

Nikogo chyba nie trzeba przekonywać, że obowiązująca w PRL cenzura była zaprzeczeniem przyrodzonej każdemu obywatelowi swobody wypowiedzi. W pierwszej linii walki z tą instytucją byli, oczywiście, ludzie kultury. Literaci, filmowcy, artyści teatru, plastycy podejmowali z nią swoistą grę. Czytaj dalej about: Gra twórców z cenzurą

"Wodiczko. Socjoestetyka" okładka, wyd. Krytyka Polityczna

"Wodiczko. Socjoestetyka" czyli wywiad - rzeka przeprowadzona przez Adama Ostolskiego jest dla Wodiczki okazją do opowiedzenia cudzych historii. Artysta używa tego medium, by "wświetlić" w nie historie emigrantów, ofiar wojen, wykluczonych, kobiet, wreszcie własne losy. Czytaj dalej about: Krzysztof Wodiczko, Adam Ostolski, "Wodiczko. Socjoestetyka"

Gramofon model Junior, Emil Berliner, 1903 (kolekcja Jerzego Gogacza, Warszawa), fot. Muzeum POLIN/mat. promocyjne

Żydowskie stulecie na szelaku i winylu, historia polskiej piosenki oraz pierwsze nowoczesne reinterpretacje tradycji klezmerskiej z Jarosławem Besterem. O tym przeczytacie na Culture.pl z okazji nowej wystawy czasowej w Muzeum POLIN, którą można oglądać do 29 maja. Czytaj dalej about: Polsko-żydowskie związki muzyczne (obok nowej wystawy w POLIN)