Content anchor

Pierwszy klaps na planie filmu wg Stanisława Lema, "The Congress"

Kiedy: 
4lut'11
4 lutego 2011, w Los Angeles padł pierwszy klaps na planie nowego filmu Ari'ego Folmana, "The Congress".

Scenariusz filmu powstał na podstawie utworu Stanisława Lema - Kongres Futurologiczny. Główne role w filmie Ari'ego Folmana zagrają międzynarodowe gwiazdy: Robin Wright, Harvey Keitel , Paul Giamatti, Danny Huston, Sami Gayle, Kodi Smit-McPhee. Autorem zdjęć jest Polak, Michał Englert, który sfilmował m.in. 33 sceny z życia Małgorzaty Szumowskiej. Za scenografię i koncepcję plastyczną animacji odpowiada David Polonsky, który współpracował z Folmanem przy Walcu z Baszirem - film będzie połączeniem tradycyjnego materiału wideo i animacji (część rozgrywająca się w przyszłości).

Narratorem i bohaterem opowiadania Lema jest Ijon Tichy, postać łącząca cykl Dzienników gwiazdowych. Wydany w 1971 roku Kongres futurologiczny, przedstawia antyutopijną wizję społeczeństwa przyszłości. Futurologiczny koszmar ukazany został w obrazie świata, którego materialną i duchową nędzę maskują halucynacje wywołane działaniem środków chemicznych. Środki te, rozpylone w powietrzu, sprawiają, że postrzegana "rzeczywistość" jawi się mieszkańcom owego świata w postaci sielankowych projekcji ich marzeń i pragnień.

Film jest międzynarodową koprodukcją w której udział biorą Pandora Film z Niemiec , Bridgit Folman Film Gang z Izraela, Entre Chien et Loup z Belgii, Paul Thiltges Distribution z Luxembourga i ARP Selection z Francji. Koproducentem ze strony polskiej jest Opus Film Piotra Dzięcioła. Projekt został współfinansowany przez Polski Instytut Sztuki Filmowej.

Źródło: informacje nadesłane, www.stopklatka.pl


Facebook Twitter Reddit Share

Podobał Ci się nasz artykuł? English newsletter here

Zapisz się na newsletter

  • 0 subscribers
  • Zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. nr 101, poz.926)wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Instytut Adama Mickiewicza (IAM) z siedzibą w Warszawie (00-560), przy ul. Mokotowskiej 25. Podanie danych jest dobrowolne. Użytkownikom przysługuje prawo dostępu do swoich danych i ich poprawiania.

  • Email Marketingby GetResponse
Zobacz także:
Wojciech Nowicki, "Zofia Rydet. Zapis socjologiczny 1978-1990", okładka

Album "Zofia Rydet. Zapis socjologiczny 1978-1990" to efekt karkołomnej próby syntezy dwunastu lat pracy pierwszej damy polskiej fotografii dokumentalnej w jednym woluminie. Wojciech Nowicki, który podjął się tego zadania z ponad 20 tys. negatywów wybrał dwieście kadrów, ułożył je w określonym porządku i opatrzył wstępem. Czytaj dalej about: Wojciech Nowicki, "Zofia Rydet. Zapis socjologiczny 1978-1990"

Cenzura: Główny Urząd Kontroli Prasy, Publikacji i Widowisk. Zezwolenie na drukowanie. 1959. Reprodukcja: FoKa/FORUM

Nikogo chyba nie trzeba przekonywać, że obowiązująca w PRL cenzura była zaprzeczeniem przyrodzonej każdemu obywatelowi swobody wypowiedzi. W pierwszej linii walki z tą instytucją byli, oczywiście, ludzie kultury. Literaci, filmowcy, artyści teatru, plastycy podejmowali z nią swoistą grę. Czytaj dalej about: Gra twórców z cenzurą

"Wodiczko. Socjoestetyka" okładka, wyd. Krytyka Polityczna

"Wodiczko. Socjoestetyka" czyli wywiad - rzeka przeprowadzona przez Adama Ostolskiego jest dla Wodiczki okazją do opowiedzenia cudzych historii. Artysta używa tego medium, by "wświetlić" w nie historie emigrantów, ofiar wojen, wykluczonych, kobiet, wreszcie własne losy. Czytaj dalej about: Krzysztof Wodiczko, Adam Ostolski, "Wodiczko. Socjoestetyka"

Gramofon model Junior, Emil Berliner, 1903 (kolekcja Jerzego Gogacza, Warszawa), fot. Muzeum POLIN/mat. promocyjne

Żydowskie stulecie na szelaku i winylu, historia polskiej piosenki oraz pierwsze nowoczesne reinterpretacje tradycji klezmerskiej z Jarosławem Besterem. O tym przeczytacie na Culture.pl z okazji nowej wystawy czasowej w Muzeum POLIN, którą można oglądać do 29 maja. Czytaj dalej about: Polsko-żydowskie związki muzyczne (obok nowej wystawy w POLIN)

Jarosław Bester, fot. dzieki uprzejmości muzyka

Rozmowa z Jarosławem Besterem, założycielem Cracow Klezmer Band (od 2007 roku Bester Quartet) – jednego z zespołów, który zwiastował falę nowej muzyki żydowskiej w Polsce. Czytaj dalej about: Bester: Jak wyglądałaby muzyka klezmerska, gdyby nie było Zagłady? [WYWIAD]