Content anchor

Pierwszy klaps na planie filmu wg Stanisława Lema, "The Congress"

Kiedy: 
4lut'11
4 lutego 2011, w Los Angeles padł pierwszy klaps na planie nowego filmu Ari'ego Folmana, "The Congress".

Scenariusz filmu powstał na podstawie utworu Stanisława Lema - Kongres Futurologiczny. Główne role w filmie Ari'ego Folmana zagrają międzynarodowe gwiazdy: Robin Wright, Harvey Keitel , Paul Giamatti, Danny Huston, Sami Gayle, Kodi Smit-McPhee. Autorem zdjęć jest Polak, Michał Englert, który sfilmował m.in. 33 sceny z życia Małgorzaty Szumowskiej. Za scenografię i koncepcję plastyczną animacji odpowiada David Polonsky, który współpracował z Folmanem przy Walcu z Baszirem - film będzie połączeniem tradycyjnego materiału wideo i animacji (część rozgrywająca się w przyszłości).

Narratorem i bohaterem opowiadania Lema jest Ijon Tichy, postać łącząca cykl Dzienników gwiazdowych. Wydany w 1971 roku Kongres futurologiczny, przedstawia antyutopijną wizję społeczeństwa przyszłości. Futurologiczny koszmar ukazany został w obrazie świata, którego materialną i duchową nędzę maskują halucynacje wywołane działaniem środków chemicznych. Środki te, rozpylone w powietrzu, sprawiają, że postrzegana "rzeczywistość" jawi się mieszkańcom owego świata w postaci sielankowych projekcji ich marzeń i pragnień.

Film jest międzynarodową koprodukcją w której udział biorą Pandora Film z Niemiec , Bridgit Folman Film Gang z Izraela, Entre Chien et Loup z Belgii, Paul Thiltges Distribution z Luxembourga i ARP Selection z Francji. Koproducentem ze strony polskiej jest Opus Film Piotra Dzięcioła. Projekt został współfinansowany przez Polski Instytut Sztuki Filmowej.

Źródło: informacje nadesłane, www.stopklatka.pl


Facebook Twitter Reddit Share

Podobał Ci się nasz artykuł? English newsletter here

Zapisz się na newsletter

  • 0 subscribers
  • Zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. nr 101, poz.926)wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Instytut Adama Mickiewicza (IAM) z siedzibą w Warszawie (00-560), przy ul. Mokotowskiej 25. Podanie danych jest dobrowolne. Użytkownikom przysługuje prawo dostępu do swoich danych i ich poprawiania.

  • Email Marketingby GetResponse
Zobacz także:
Kadr z filmu "Amok" w reżyserii Kasi Adamik, 2017. Na zdjęciu: Mateusz Kościukiewicz, fot. Witold Bączyk/Kino Świat

W filmie Kasi Adamik wszystko miesza się ze wszystkim, ale nic się z niczym nie zgadza. "Amok" to zbiór opowieści pozbawionych puenty, feeria przeszarżowanych scen i nierównych ról. Czytaj dalej about: "Amok"

Kadr z filmu "Hardkor Disko" w reżyserii Krzysztofa Skoniecznego, fot. Gutek Film

Snując historię o policjantach i mordercach, polscy filmowcy coraz częściej kierują swoją uwagę na tych drugich. Próbują ich zrozumieć, opisać, a nawet - usprawiedliwić. Z bardzo różnym artystycznym skutkiem. Czytaj dalej about: Rzeczpospolita mordercza

Kadr z filmu "Amok" w reżyserii Kasi Adamik, 2017. Na zdjęciu: Zofia Wichłacz i Mateusz Kościukiewicz, fot. Witold Bączyk/Kino Świat

Zanim jeszcze "Amok" Kasi Adamik trafił na kinowe ekrany, stał się przedmiotem sporu o granice artystycznej wolności i o to, jak szeroko można rozumieć ochronę dóbr osobistych. To kolejny przypadek, kiedy kino staje się przedmiotem prawnej batalii. Czytaj dalej about: Z afisza na wokandę – sądowe procesy filmowe

Jarosław Iwaszkiewicz z psem Tropkiem, 1963, Stawisko - fot. z archiwum Muzeum w Stawisku / Fotonova / East News

Celem projektu jest zwiększenie roli literatury w procesie porozumienia polsko-ukraińskiego. Dzięki temu migranci z Ukrainy potrafią lepiej zrozumieć Polskę, jej kulturę oraz odnaleźć własne miejsce w kraju. Polacy będą się dowiadywali o ukraińskiej literaturze, co spowoduje większe zainteresowanie życiem ich sąsiadów z Ukrainy. Czytaj dalej about: Integracja poprzez literaturę

SUPERHOT, fot. materiały promocyjne

Nowa technologia wiąże się z koniecznością stosowania nowych rozwiązań. Ich konsekwencje wykraczają poza kwestie techniczne – to, w jaki sposób oglądamy wirtualne światy za pomocą okularów VR, wpływa na ich estetykę i dramaturgię. Czytaj dalej about: Nowy język