Jan Klata to kolejna gwiazda współczesnego polskiego teatru, z którą zapoznali się chińscy widzowie. Jego "Król Lear", nagrodzony w 2015 roku Złotym Yorickiem za najlepszą polską inscenizację szekspirowską, osadzony jest w realiach Watykanu, gdzie na tle monumentalnej scenografii rozgrywa się ta klasyczna opowieść o władzy i obłędzie. Od lutego 2016 spektakl prezentowany jest w zmienionej formie artystycznej, w której postać tytułowego bohatera, w następstwie śmierci aktora Jerzego Grałka, zastąpiona jest nagraniami.
Jan Klata w swojej oryginalnej interpretacji "Króla Leara" postawił fundamentalne pytania o źródła ludzkiej władzy na ziemi, możliwość abdykacji władcy, który sprawuje swój urząd z boskiego nadania, oraz duchowy wymiar śmierci króla, który w spektaklu jest papieżem. Jurorzy docenili spójną koncepcję estetyczną spektaklu, jego klarowną kompozycję oraz warsztat artystów zaangażowanych w realizację wizji reżysera.
– Jacek Kopciński, przewodniczący jury 19. Festiwalu Szekspirowskiego
Beijing People's Art Theatre to jedna z najbardziej szanowanych scen w Pekinie. Latem 2015 roku pokazano na niej "Dziady, część I, II i IV" w reżyserii Michała Zadary. Sukces spektakli zadecydował o kontynuacji współpracy z polskimi artystami.
Źródła: materiały promocyjne, Culture.pl, opr. AW, 14.10.2016