To najważniejsze i największe wydarzenie tego typu w Europie, a zarazem najlepsza na świecie okazja do spotkania się profesjonalistów związanych z muzyką tradycyjną, etniczną i folk. Co roku odbywają się tam koncerty, konferencje i pokazy filmów dokumentalnych. Zeszłoroczna edycja targów zgromadziła ponad 3000 delegatów i ponad 2000 firm i instytucji z branży.
Przy pracy nad projektem postanowiono połączyć siły zespołów muzyki aktualnej i designu. Efektem jest stoisko wystawiennicze zaprojektowane przez grupę "Gdyby" z Gdańska. Ideą stoiska było zaprezentowanie Polski jako kraju o niezwykle bogatej i różnorodnej tradycji muzycznej, otwartego na nowoczesność, gościnnego i stawiającego na młodych artystów i projektantów a także wyróżniającego się dobrym wzornictwem.
Na stoisku "Don’t Panic We’re From Poland" dystrybuowana będzie składanka CD wyprodukowana przez Culture.pl we współpracy ze Stowarzyszeniem Transetnika, Festiwalem Wszystkie Mazurki Świata oraz Programem 2 Polskiego Radia. Kompilacja zawiera 2 płyty – "Nu Folk" oraz "Living Tradition". Kuratorem pierwszej z nich był Mateusz Dobrowolski ze Stowarzyszenia Transetnika, drugiej Janusz Prusinowski – artysta i promotor muzyki ludowej. Składanka "Nu Folk / Living Tradition" to unikatowe połączenie wielu nurtów na polskiej scenie folk, world music oraz tradycji i źródeł.
Celem obecności na Womex jest promocja marki "Don’t Panic! We’re From Poland" jako głównego źródła wiedzy i kontaktu do muzyki aktualnej z Polski. Jest to pierwsza inicjatywa pod tym szyldem mająca charakter zarówno prezentacyjny jak i informacyjny. Do tej pory "Don’t Panic! We’re From Poland" słynęło głównie z organizacji showcase’ów, działań o charakterze networkingowym oraz edukacji przedstawicieli polskiej branży muzycznej.