Studio Polkadot zajmuje się opracowywaniem komunikacji wizualnych, identyfikacji, oraz materiałów wydawniczych. Tworzy logotypy i znaki graficzne, opracowuje książki, katalogi, plakaty i ulotki, projektuje opakowania. Aleksandra Woźniak i Hanna Niemierowicz jako swoją zaletę wymieniają to, że "trzymają rękę na pulsie" – śledzą nie tylko trendy graficzne i projektowe mody, ale obserwują też rynek materiałów i najnowszych rozwiązań poligraficznych, dzięki temu mogą proponować klientom projekty o bardzo zróżnicowanym charakterze.
Woźniak i Niemierowicz posługują się prostymi znakami, w przemyślany sposób używają też koloru. Gdy pracują dla promującego wielokulturowość festiwalu tworzą projekty kolorowe, dynamiczne, wyraziste; gdy opracowują znaki graficzne eleganckiej pracowni mody sięgają po formy stonowane i powściągliwe.
Polkadot chętnie pracuje dla instytucji kultury. Dla stołecznego Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w 2010 i w 2011 roku studio zaprojektowało układ graficzny „Raportów Rocznych”, w których za pomocą dynamicznie ze sobą skomponowanych zdjęć i krótkich tekstów placówka podsumowuje swoje dokonania. W 2010 roku dla Teatru im. Jaracza w Łodzi Polkadot stworzyła trójwymiarowe kartki świąteczne – utrzymane w tonacji bieli i czerwieni minimalistyczne kompozycje pokazywały to, co najsilniej kojarzy się z tematyką zamówienia: teatralną widownię i choinkę. W tym samym roku powstały dla Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi materiały promujące Centrum Promocji Mody. Okładki, koperty i foldery wykonano z szarej tektury, na której nadrukowane były znaki graficzne i teksty, wszystkie utrzymane w żółtej gamie kolorystycznej. Bogactwo kolorów pojawiło się natomiast w stworzonych w 2011 roku materiałach promujących festiwal Łódź Czterech Kultur – tu dynamiczne, wielobarwne, geometryczne plamy, stanowiące tło informacji katalogowych odzwierciedlały różnorodność wydarzeń, związanych z festiwalem. W 2012 roku graficzki opracowały projekt albumu z fotografiami z Bałkanów – zamiast tradycyjnej książki ze zdjęciami stworzyły eleganckie pudełko, w którym zamknęły starannie wydrukowane obrazy. Album był prezentowany podczas Sofia Design Week 2013. W 2014 przygotowały kompleksowy projekt oprawy wizualnej wystawy Polish Job, pokazywanej między innymi na Design Week w Mediolanie. Zagrały tutaj z jakże polską czerwienią i bielą, unikając jednak dosłowności i tworząc bardzo nowoczesny w wyrazie projekt.
Woźniak i Niemierowiczsą odpowiedzialne za system identyfikacji wizualnej pracowni coraz bardziej na świecie znanego projektanta mody Łukasza Jemioła. Dla kolekcji wiosna/lato 2015 przygotowały projekt zaproszenia. Białe pudełko ze złotymi literami wypisanym imieniem i nazwiskiem projektanta można otworzyć. W środku, wśród stokrotek, umieściły projektantki samo zaproszenie. Przeplatają w tym projekcie minimalizm tak jeśli chodzi o przekaz graficzny, zawężony tylko do typografii i delikatnej złotej pacyfki w tle , jak i samą treść, przekazującą najbardziej podstawowe informacje o miejscu i czasie planowanego wydarzenia. Podobny pomysł pudełka z ukrytym w nim zaproszeniem wykorzystały także do projektu dla jubileuszowego pokazu jesień zima 2015/2016. Na tę specjalną okazję zdecydowały się jednak użyć złota zestawionego z grafitem i czernią, tworząc tak elegancki, jak i niemal biżuteryjny w wyrazie projekt.
Autorki stworzyły logotypy dla sklepów meblowych i projektantów biżuterii, opracowały neon dla restauracji i sklepu z winami, realizują znaki graficzne akcji społecznych i konferencji, zaprojektowały plakat oraz folder dla potrzeb produkcji filmu "Syberiada Polska" Janusza Zaorskiego. W wybranych sklepach w całej Polsce można kupić kubki barowe z nadrukami wymyślonymi przez Polkadot (w ramach projektu Mamsam zaproszeni artyści opracowali projekty napisów i obrazków umieszczanych na kubkach).
Dla marki kosmetyków Grashka przygotowały projekt opakowań odważnie grający z kolorem. Żółć, turkus, fiolet i pudrowy róż zestawiają z motywami kwiatowymi rysowanymi delikatna białą kreską. Polkadot angażuje się również w różnorakie projekty gastronomiczne. Dla łódzkiej restauracji Piknik zaprojektowała identyfikację wizualną, poczawszy od menu, logotype a na T shitrach skończywszy. Projektantki poruszają się tutaj w sprawdzonej palecie bieli, czerni i czerwieni, stawiając na prostotę: ułożone w iks sylwetki noża i widelca to główny element zdobniczy całości. Dla kawiarni-bistra Tektura z kolei używają śmiałych kolorów: proste logo białej filiżanki umieszczają w różnych wersjach to na niebieskim, żółtym, bądź zielonym tle.
Autorka: Anna Cymer, wrzesień 2013. Aktualizacja AM, maj 2016.
Więcej na www.polkadot.com.pl