Pan tu nie stał to przedsięwzięcie łódzkie i ta przynależność lokalna bardzo silnie podkreślana jest tak w ich projektach, częstokroć inspirowanych miastem, jak i sposobem powstawania ich ubrań, produkowanych w łódzkich zakładach. Sama inspiracja designem polskim z lat 60-80, z jego charakterystyczną estetyką również narodziła się u Lebiedowicza w Łodzi. Częste wycieczki na sławny łódzki rynek bałucki, z jego zapomnianymi skarbami, rozbudziły w nim pasję zbieracza starych etykiet, których zdjęcia początkowo umieszczał na swoim blogu. Pomysł na sklep wyrósł na kanwie tej pasji. Pierwsze koszulki wytwarzane były przez samego Lebiedowicza metodą chałupnicza, sitodruku, zaś pierwszy firmowy stacjonarny sklep powstał w 2009 roku w Łodzi. Dziś istnieją trzy, jeden w Łodzi z nową siedzibą w pofabrycznych budynkach OFFu, drugi w Warszawie na Koszykowej, a trzeci w Krakowie w Hotelu Forum. Mimo tych oczywistych komercyjnych sukcesów Lebiedowicz nadal widzi firmę głównie jako realizację marzeń i pasji, daleki jest od przygotowywania rocznych planów i rozliczania procentu ich wykonania. Tłumaczy:
Oczywiście, nie jesteśmy też przepoważną firmą – nie mamy kwartalnych planów, celów rocznych czy innych tego typu rzeczy. Jest lepiej lub gorzej, my chcemy tworzyć rzeczy, które ludzie chcą nosić i które mają w sobie jakiś pierwiastek ponadczasowości. Zawsze pytamy się, czy wzór, który mamy, nie będzie dla nas powodem do wstydu. Jak widzimy, że coś nam kompletnie nie wyszło, to nawet nie wpuszczamy tego na rynek – nie chcemy tworzyć tandety ani jej sprzedawać.
Ich nieustanną inspiracją, jak przyznają, jest język polski. Stąd na ich koszulkach goszczą intrygujące słowa: dziadostwo, absztyfikant czy lowelas sprytnie podzielone na sylaby tworzą tak gry słowne, jak i estetyczne. Tę fascyncję językiem z retoryką wyjętą niby z turnusu sanatorium, widać w najmniejszym detalu ich produktów: nawet metki i opakowania opatrzone są sloganami typu "Dla zdrowych i chorych".
Choć zaczynali od koszulek i w nich nadal się specjalizują, to jednak Pan tu nie stał powiększył swój asortyment. Obok dodatków jak skarpetki, bielizna czy paski, oferują również linię papierniczą z notesami oraz linię stołową z charakterystycznymi w kształcie kubkami, przywołującymi na myśl te społemowskie. Równie trafione są ich projekty książkowe. Siała baba mak, w opracowaniu graficznym Katarzyny Boguckiej, utrzymana w prostej palecie czerni, bieli i czerwieni, zdobyła tytuł Must Have na festiwalu Dizajnu w Łodzi. Dwa lata później to samo wyróżnienie przyznano ich etykietom na przetwory, serii naklejek, z napisami "Pyszne ogórki" czy "Grzybki z lasu", które użytkownik nalepić może na własnoręcznie wykonane weki.
Lebiedowicz komentuje:
Mimo że wprowadzamy nowe linie, które zbierają wiele pochlebnych opinii na portalach społecznościowych, nadal największym powodzeniem cieszą się klasyki, czyli T-shirty z napisami: "Dziadostwo", "Miss Turnusu", "Zołza", "Mięso drób wędliny", i to najlepiej w wersji szarej lub czarnej.
Wybrane wystawy i nagrody:
- 2015/2016 - Druga Ogólnopolska Wystawa Znaków Graficznych , Gdynia, Warszawa, Wrocław, Cieszyn, Polska
- 2016 - Pole Position . Best Brands from Poland podczas Wanted Design, Nowy Jork, Stany Zjednoczone
- 2016 - Places of Orgin. Polish Graphic Design in Context. DesignMarch, Reykjavik, Islandia
- 2014 - Best Shop Concept 2014
- 2014 - Typopolo , Warszawa, Polska
- 2014 - Design September, Bruksela, Belgia
- 2013 - Must Have Lodzdesign 2013 za "etykiety na przetwory"
- 2012 – European Design Festival – Brąz w kategorii Brand Implementation
- 2012 – must have Łódź design 2012 za projekty koszulek
- 2012 – must have, Łódź Design Festival, Łódź, Polska
- 2012 – must have, Łódź Design Festival, Mediolan, Włochy
- 2012 – Dizajn dla wolności, Sztokholm, Szwecja
- 2011 –Dizajn dla wolności, Berlin, Niemcy
- 2011 – must have, Łódź Design Festival, Łódź, Polska
- 2011 – Dizajn dla wolności, Tokio , Japonia
- 2011 – Projekt Roku – Polski Konkurs Graficzny w kategorii Etyka
- 2011 – Ikona kreatywności 2011 w konkursie "Pokaż się – Biznes dla Łodzi" za video Łódzki Przemysł Bawełniany
- 2011 – must have Łódź design 2011 za książeczkę "Siała baba mak"
- 2010 – Punkt dla Łodzi w kategorii Twórcze szaleństwo
Autorka: Agata Morka, marzec 2017