W 1994 ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Katowicach, gdzie studiowała grę na fortepianie w klasie Andrzeja Jasińskiego. W tym samym roku, po dojściu do połfinału konkursu Gézy Anda w Zurychu, otrzymała prywatne stypendium i kontynuowała naukę w Musikhochschule w Zurychu u Homero Francescha (1994-96) oraz w Musik-Akademie der Stadt Basel pod kierunkiem Krystiana Zimermana (1996-98). Swoje umiejętności doskonaliła również na kursach mistrzowskich u Wiktora Mierżanowa, Leona Fleishera oraz w dziedzinie kameralistyki u członków Kwartetu Amadeus.
Od najmłodszych lat zdobywała najwyższe laury na konkursach krajowych i międzynarodowych. W 1992 uzyskała II nagrodę (I nie przyznano) na III Międzynarodowym Konkursie im. Karola Szymanowskiego w Łodzi. Otrzymała na nim również nagrodę za najlepsze wykonanie utworów Karola Szymanowskiego. Zdobyta na XIII Międzynarodowym Konkursie im. Fryderyka Chopina w Warszawie w 1995 VI nagroda otworzyła artystce drzwi do prestiżowych sal koncertowych świata. Występowała w Szwajcarii (m.in. sala Stadt-Casino w Bazylei), na Słowacji, Białorusi, we Włoszech, Francji, w Rumunii, Bułgarii, Mołdawii, Czechach (m.in. sala Rudolfinum w Pradze), Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Japonii (m.in. Hitomi Memorial Hall w Tokio), na Tajwanie oraz w Polsce (sale filharmoniczne, akademickie, towarzystw muzycznych). Gra regularnie recitale, wykonuje koncerty z orkiestrami i zespołami kameralnymi. Uczestniczyła w festiwalach chopinowskich w Dusznikach-Zdroju, Antoninie, Nohant-La Châtre, Mariańskich Łaźniach, Genewie oraz w Miami na Florydzie, jak również w Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku, festiwalach muzyki współczesnej (Śląskie Dni Muzyki Współczesnej w Katowicach, Dni Muzyki Kompozytorów Krakowskich, Festiwal "Laboratorium" w Warszawie, Festiwal "Warszawska Jesień", "Ars Cameralis Silesiae Superioris" w Katowicach, "Pianissimo" w Sofii), na których dokonała wielu prawykonań, m.in. utworów Ryszarda Gabrysia, Bogusława Schaeffera, Anny Ignatowicz-Glińskiej, Anny Marii Przydworskiej, Artura Cieślaka, Grażyny-Pstrokońskiej-Nawratil, Zbigniewa Kozuba, Macieja Małeckiego.
Magdalena Lisak w swoim repertuarze ma kompozycje m.in. Fryderyka Chopina, Ferenca Liszta, Franza Schuberta, Maurice'a Ravela, Karola Szymanowskiego, Claude Debussy'ego, Pierre'a Bouleza, a także kompozytorek polskich - Marii Szymanowskiej, Tekli Bądarzewskiej, Jadwigi Sarneckiej, Haliny Krzyżanowskiej, Heleny Łopuskiej. Ważną jego częścią są dzieła Béli Bartóka i György Ligetiego. W 2000 grała dla Ligetiego jego Etiudy; to wykonanie spotkało się z wysoką oceną kompozytora.
Jej interpretacje zostały utrwalone przez Deutsche Rundfunk, Radio Suisse Romande, Polskie Radio, Telewizję Polską oraz firmę płytową DUX i wydawnictwo fonograficzne Polskiego Radia Katowice.
Jest stypendystką Fundacji Reginy Smendzianki oraz Towarzystwa im. Fryderyka Chopina w Warszawie (1988, 1990, 1995). Realizuje projekty artystyczne pod egidą Śląskiego Towarzystwa Muzycznego, którego jest założycielką i prezesem.
Magdalena Lisak od 2008 jest adiunktem w klasie fortepianu Akademii Muzycznej w Katowicach.
Autor: Małgorzata Kosińska, Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Związek Kompozytorów Polskich, sierpień 2003, aktualizacja: listopad 2009.