Maciej Wyrobek urodził się 13 października 1971 roku. Był synem piosenkarza z czasów wczesnego bigbitu Bogusława Wyrobka oraz wokalistki Hanny Rek.
Młody Wyrobek grał w Cytadeli, ale najbardziej znanym zespołem z początków jego kariery była założona w 1990 roku Paraphrenia. Zdobyła ona III nagrodę jury na festiwalu w Jarocinie w 1993 roku, ale wydany rok później album "Mantrykota" punkowy miał tylko rodowód, a oprócz otwartych głów muzyków ważna była w nim improwizacja. Zespół wykorzystywał elementy muzyki psychodelicznej, reggae, a nawet metalu, wplatał w utwory nagrania dźwięków ulicy. Wyrobek, główny kompozytor repertuaru, grał na gitarze basowej.
Gitarzystą był Bartłomiej Tyciński, a na płycie Papaphrenii słychać też – na razie tylko jako "chórek" – Starych Singers. Filarem właściwego zespołu Starzy Singers został właśnie Tyciński, który później razem z Maciem Morettim (również obecnym na "Mantrachkota") stworzył Mitch & Mitch.
Wyrobek poszedł w inną stronę. Już wcześniej dzięki rodzicom miał background jazzowy i soulowy, zaczął interesować się czarną muzyką: funkiem i hip-hopem, a także sprzętem didżejskim. Był pierwszym rezydentem najbardziej znanego polskiego klubu początku lat 90. – mieszczących się na warszawskiej Ochocie Filtrów, a w 1995 roku na kilka lat wyjechał do Nowego Jorku.
Po powrocie pisał w magazynach kulturalnych "Laif", "Machina", "Aktivist", "Fluid" i "Kmag". Miał audycje w Radiu Jazz, Roxy, a przede wszystkim w Radiostacji, spadkobierczyni Rozgłośni Harcerskiej – tytuł programu "Dziani wąsacze" służył mu jako jeden z wielu pseudonimów. Miał ogromną wiedzę o muzyce, a prezentowanie muzyki w radiu gładko łączył z prezentacjami na imprezach. Jego sety didżejskie poprzedzały występy 4 Hero, Jazzanovy, Afronaughta, Richarda Dorfmeistera, Gotan Project, US 3, Jona Cartera, Howiego B czy The Shrine Synchro System.
W 2002 roku razem z Envee założył zespół życia – kolektyw didżejski Niewinni Czarodzieje. Envee, kilka lat młodszy od Maceo Wyro, napisał całe albumy dla Fisza czy Natalii Przybysz. Niewinni Czarodzieje tworzyli elektroniczną muzykę taneczną mocno opartą na funkowym groovie, breakbeacie, jazzie, neo soulu, z jednej strony sąsiadującą z hip-hopem, z drugiej – z muzyką klubową. To nie była rzecz nastawiona na jedną stylistykę, prędzej na radość z odkrywania nowych trendów i mieszania gatunków ze sobą.
Nazwę wzięli z filmu Andrzeja Wajdy z 1960 r., w którym muzyka jazzowa była domeną młodych elegantów buntujących się przeciw szarej codzienności, oknem na świat, niechby i sposobem na podrywanie dziewczyn. Maceo Wyro i Envee używali syntezatorów i gramofonów, ale też żywych instrumentów, a ich piosenki śpiewali tak renomowani artyści jak Novika, Maria Sadowska, Marika, Sean Palmer czy Brodka. Grywali z nimi trębacz Tomasz Stańko, basista Wojtek Mazolewski, pianista Marcin Masecki. Niewinni Czarodzieje remiksowali utwory Sistars i Krzysztofa Komedy. Występowali w Wielkiej Brytanii, Austrii czy na Węgrzech – pod nazwą Innocent Sorcerers.
Już po powrocie ze Stanów Maceo Wyro został absolwentem londyńskiej Red Bull Music Academy. Od 2009 roku pod jej egidą organizował w Warszawie imprezy Warsoul Sessions. Później, znów razem z Enveem, założył kolektyw PiLi PaLiLi. Dzień przed śmiercią gościł z nim w audycji Agnieszki Szydłowskiej w radiowej Trójce.
Zmarł 14 maja 2014 roku, w wieku zaledwie 42 lat. Przyczyną było pęknięcie tętniaka i wylew krwi do mózgu. Kilka miesięcy później ukazała się płyta "U Know Warsoul" z ostatnim utworem Niewinnych Czarodziei, latem 2015 na festiwalu Tauron Nowa Muzyka w Katowicach w koncercie poświęconym Maceo Wyro wzięli udział Wojtek Mazolewski Quintet oraz Natalia Przybysz i pianista Marcin Wasilewski.
Dyskografia:
- 2002 – płyta "Envee & Niewinni Czarodzieje"
- 2003 – singiel "Believe & See"
- 2004 – singiel "Anthem"
- 2006 – singiel "One Dollar Race" / "The Score"
- 2014 – ostatni utwór "Sweet Slang" na epce "U Know Warsoul"