Łukasz Jemioł (ur. 1983 w Radomiu) jest absolwentem Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, studiował tam na kierunkach projektowanie ubioru i druk na tkaninie. W 2005 roku wygrał najważniejszy wówczas konkurs dla projektantów – "Złota Nitka", zwyciężył też w konkursie "Moda Folk".
W 2016 roku mówił w wywiadzie dla "Gali":
Pracowałem już w firmach, tworzyłem męskie kolekcje w zespole projektantów, robiłem projekty druków na tkaniny. Poznawałem biznesową stronę mody. Kiedy kończyłem ASP w Łodzi, wiedziałem, czego chcę i od czego zacząć. Czułem, że jestem na tyle silny, że mogę zaproponować coś od siebie.
Z marką sygnowaną nazwiskiem wystartował w 2007 roku, w 2008 roku zrobił pierwszy warszawski pokaz. Od tej pory robi kolekcje co sezon, od października 2012 roku – również linii Basic. W 2015 roku tłumaczył w wywiadzie dla portalu Fashionbiznes.pl:
Basic hołduje codzienności. To propozycja kontrolowanego luzu i wspólny mianownik dla dzieci i rodziców. Jest linią międzypokoleniową, po prostu dla każdego. Premium to z kolei wysublimowana i ekskluzywna odsłona Jemioła. Zależy mi, aby jakość nie ustępowała kolekcjom największych domów mody na świecie. W przypadku Premium najczęściej inspiracją są dla mnie dalekie podróże, odległe zakątki świata.
To właśnie w linii Basic powstały bluzy i koszulki z napisami "SEX is basic", "LOVE is basic", "AIR is basic", które przyniosły Łukaszowi Jemiołowi dużą popularność. Po nich była słynna kolekcja "First love second sex", ostatnie hasło przewodnie to "Hunted".
Projektant chętnie współpracuje z gwiazdami – w jego ubraniach pokazują się m.in. Hanna Lis, Małgorzata Socha, Katarzyna Sokołowska, Magdalena Cielecka czy Magdalena Frąckowiak. W rozmowie z "Galą" mówił:
Miałem wielkie szczęście, że od początku moje rzeczy polubiła Anja Rubik. Anja dała mi super start, młody projektant i top modelka. Można być zdolnym, ale jeśli nie masz na początku świetnego nośnika, to nie wystrzelisz. Moim była Anja i zawsze będę o tym pamiętał.
Najważniejsze w pracy projektanta jest według niego znalezienie własnego stylu. Jego to harmonia materiałów i form oraz wygoda. Ubrania z kolekcji Premium szyje z wysokogatunkowych tkanin, fasony osadza w aktualnych trendach, ale nie szaleje – wie, że jego klienci nie lubią w modzie przekombinowania.
Dwa razy do roku organizuje pokazy w Warszawie, wcześniej pokazywał kolekcje na łódzkim fashion weeku, dwa razy (w 2010 i 2014 roku) w Lizbonie, a również na targach Vision w Kopenhadze. W 2017 roku zdecydował się na współpracę z siecią Rossmann – jesienią w drogeriach pojawiły się (na krótko, bo było ich niewiele) akcesoria i ubrania "by Jemioł".
Projektant angażuje się w akcje charytatywne – na przykład zaprojektował koszulki na Dzień Różowej Wstążki, z których dochód wsparł walkę z rakiem piersi, oraz t-shirty z hasłem "Nurture t-shirt by Łukasz Jemioł" w ramach organizowanej przez PCK akcji dożywiania dzieci w szkołach. Wspierał też Unicef, Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy, Polską Akcję Humanitarną.
Od 2015 roku prowadzi stacjonarny sklep przy ul. Mokotowskiej w Warszawie, poza tym ma butik w łódzkiej Manufakturze, poznańskiej Posnanii i krakowskim Pasażu 13, sprzedaje też ubrania przez internet.
Pytany o plany na przyszłość, odpowiada: "Chciałbym, żeby mój styl był widoczny nie tylko w Polsce, ale też w świecie. Podbicie rynków zagranicznych – nad tym teraz pracuję".
Autorka: Aleksandra Boćkowska, grudzień 2017