KrystianAdam Krzeszowiak uończył Akademię Muzyczną we Wrocławiu w klasie prof. Bogdana Makala, studiował w mediolańskim Conservatorio G. Verdi u prof. Rity Orlandi-Malaspiny i Accademia Internazionale della Musica di Milano.
Występy
Występował w Carnegie Hall, Teatro alla Scala, Teatro La Fenice, Royal Opera House - Covent Garden, Philadelphia Opera Company, Peking Opera Company i innych. Współpracuje m.in z zespołami Concerto Italiano (dyr. Rinaldo Alessandrini), Accademia Bizantina (dyr. Ottavio Dantone), La Risonanza (dyr. Fabio Bonizzoni), Il Giardino Armonico (dyr. Giovanni Antonini), Europa Galante (dyr. Fabio Biondi), L’Arte del Mondo (dyr. Werner Ehrhardt), Collegium 1704 (dyr. Vàclav Luks), Capella Cracoviensis (dyr. Jan Tomasz Adamus).
Zadebiutował w operze ''Cyrulikiem Sewilskim'' Rossiniego (w roli hrabiego Almavivy) w Gliwickim Teatrze Muzycznym; następnie śpiewał główne role w ''Łaskawości Tytusa'' Wolfganga Amadeusza Mozarta i w ''Sekretnym Małżeństwie'' Domenico Cimarosy.
Na pytanie Magdaleny Jasińskiej z "Expressu Bydgoskiego", w jaki sposób podbił sceny świata operowego, opowiadał:
''Ja nawet nie wiem, jak to się stało. W życiu potrzeba trochę szczęścia, czasami ciężka praca nie wystarczy. Pojechałem do Wenecji na przesłuchania do teatru La Fenice, do jednego z lepszych dyrygentów świata sir Johna Gardinera. Na co ja liczyłem? Marzyłem, że jeżeli wygram te przesłuchania, to dostanę angaż za trzy-cztery lata, ponieważ jego kalendarz jest wypełniony po brzegi. I już po przesłuchaniu otrzymałem propozycję, by za kilka tygodni rozpocząć z nim współpracę. Wpadliśmy sobie w oko. Następnie otrzymałem zaproszenie na tournée po Stanach Zjednoczonych i właśnie tam odkryłem w sobie prawdziwego Orfeusza''.
W sezonie 2015/16 zaśpiewał ''La Pietra del paragone'' Rossiniego oraz "Il re pastore" Mozarta w Théâtre du Châtelet w Paryżu (dyr. J.C. Spinosi), "Wespry" Monteverdiego w Wersalu oraz na Salzburger Festspiele (dyr J.E. Gardiner), "Philemon und Baucis" Haydna w Operze w Monte Carlo (dyr. F. Biondi), "L'Olimpiade" Myslivečka w Theater an der Wien (dyr. V. Luks), "Giove in Argo" Händla na Händel Festspiele w Halle, u boku swojej żony jako Calisto (dyr. W. Ehrhardt), "Idomeneo" oraz ''Le Nozze di Figaro'' Mozarta w ROH Covent Garden (dyr. M. Minkowski i I. Bolton), "L'occasione fa il ladro" Rossiniego w Théâtre des Champs-Élysées (dyr. E. Mazzola), ''Combattimento di Tancredi e Clorinda'' Monteverdiego w Wigmore Hall i Wersalu (dyr. J.E. Gardiner), ''Idomeneo'' Mozarta w Teatro La Fenice (dyr. J. Tate). W kwietniu 2015 roku zaśpiewał tytułową rolę w ''Orfeuszu'' Monteverdiego pod dyrekcją Sir Johna E. Gardinera w Carnegie Hall. Sezon 2014/2015 zakończył "Orfeuszem" na BBC Proms w Royal Albert Hall w Londynie (dyr. J.E. Gardiner).
Recenzje
''Orfeusz'' Monteverdiego pod batutą sir Gardinera:
''Prawdziwą gwiazdą tej produkcji był tenor Krystian Adam'' - napisał o jego roli w ''Orfeuszu'' Monteverdiego James R. Oestreich na łamach "The New York Timesa". ''Krystian Adam zaśpiewał swoją rolę z delikatnością i wytwornością, artykuując tekst z niespotykaną wrażliwością, seraficznie tkając przepiękne falowania żalu w swoim wołaniu do Charona, 'Possente spirito''' - dodawał Rupert Christiansen w "The Telegraph".
''Wesele Figara'' Mozarta dyrygowane przez Ivora Boltana:
''Krystian Adam, tenor znany lepiej z repertuaru Monteverdiego niż Mozarta, uczynił rolę Basilo przyjemnie zniewieściałą'' - pisał Tim Ashley w "Guardianie".
''Uprowadzenie z seraju'' Mozarta, wykonanie prowadzone przez Corrado Rovarisa:
''Wyczucie komizmu polskiego tenora, Krystiana Adama w roli Pedrilla było czystą perfekcją. Jego śpiew - czysty i potężny'' pisał Gale Martin na portalu bachtrack.com.
Nagrania
Adam nagrywa dla wytwórni takich jak: Sony, Deutsche Grammophon, Passacaille, Dynamic, Glossa, Archiv. Do najważniejszych albumów w jego dyskografii trzeba zaliczyć: płytę ''Giovanni Battista Pergolesi: Dixit Dominus'' dyrygowane przez Claudio Abbado (Archiv, 2010); ''Antonio Salieri: Il Mondo alla Rovescia'' gdzie towarzyszy mu Orchestra dell'Arena di Verona pod batutą Federica Mario Sardelliego (Dynamic 2010); ''Baldassare Galuppi: Sacred Music'', na którym Krystian Adam Krzeszowiak spotkał się z Ghislieri Chior & Consort kierowanym przez Giulio Prandiego (Deutsche Harmonia Mundi, 2011); ''Wolfgang Amadeus Mozart: Le Nozze di Figaro'' pod batutą Teodora Currentzisa (Sony, 2014); ''Claudio Monteverdi: Vespro della Beata Vergine'', na którym The Monteverdi Choir i The English Baroque Soloists dyryguje sir Johna Eliot Gardiner.
Źródła: materiały prasowe