Kompozytorka, urodzona 12 października 1977 w Oleśnicy.

Studiowała w Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie kompozycji Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil (dyplom z wyróżnieniem w 2001). W 2000 przebywała na rocznym stażu w Conservatoire National de Région de Strasbourg u Ivana Fedele. Jest również absolwentką Królewskiego Konserwatorium w Hadze w klasie Louisa Andriessena. Jest doktorantką w Sonic Arts Research przy Centre Queen's University w Belfaście, specjalizuje się w nowych systemach kompozycji.

Brała udział w międzynarodowych kursach kompozytorskich w Krakowie, Wiedniu, Radziejowicach, Brukseli, Apeldoorn (Holandia), Dartington (Anglia) i Avignonie (Francja), prowadzonych m.in. przez Louisa Andriessena, Jonathana Harveya, Hannę Kulenty, Zygmunta Krauzego, Tristana Muraila, Martijna Paddinga i Bogusława Schaeffera. W 1999 była stypendystką Komisji Europejskiej w Holandii, w 2000 - Deutscher Akademischer Austauschdienst. Korzystała również z grantu Williama Glocka na udział w Międzynarodowej Letniej Szkole w Dartington (2001). W latach 2002-2003 otrzymała stypendia Rządu Holenderskiego i Francuskiego. Obecne jest stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Utwory Katarzyny Głowickiej wykonywane były w kraju i za granicą, m. in. we Francji, Niemczech, Holandii, Wielkiej Brytanii, Austrii, Belgii i na Ukrainie, podczas festiwali, m.in.: Festiwalu im. Adama Didura w Sanoku, „Warszawskiej Jesieni", „Musica Electronica Nova" we Wrocławiu, Suite w Amsterdamie, Oproven w Den Bosch, Oerel na wyspie Terscheling, Yo! w Utrechcie, Wien Modern, Steve Reich Festival w Hadze, Gaudeamus w Amsterdamie, Beinnale di Venezia, International Women in New Music Festival w Kalifornii, International Computer Music Conference w Barcelonie, m.in. przez De Eereprijs, Ensemble Recherche, Holland Symfonia, Nederlands Vocaal Laboratorium, Jonathana Petera Kenny'ego (kontratenor), Ties Mellema (saksofonista) oraz transmitowane przez Polskie Radio, holenderskią telewizję VPRO i austriackie radio ORF. Jej projekt operowy – Grabarz Królów do libretta Jerzego Łukosza, został wybrany do realizacji w ramach projektu „The Genesis Prize for the Opera" w Londynie (2001), najnowszy – Quasi Rublev, zainspirowany filmem Andrieja Tarkowskiego, został zamówiony przez fundację Fonds Podium Kunsten w Holandii.

Katarzyna Głowicka jest laureatką Ogólnopolskiego Konkursu Kompozytorskiego im. Adama Didura (1998 - I nagroda, 2000 - III nagroda), Nagrody Polskiego Towarzystwa Muzyki Współczesnej na II Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim im. Andrzeja Panufnika (2000), Nagrody Specjalnej i drugiego miejsca na Ogólnopolskim Konkursie Instrumentacji i Kompozycji we Wrocławiu (2001) oraz II nagrody i Nagrody Prezydenta miasta Wrocławia na Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim z okazji 25-lecia pontyfikatu Jana Pawła II (2003).

Twórczość Katarzyny Głowickiej obejmuje szeroki zakres działań muzycznych. Współpracuje z reżyserami teatralnymi i filmowymi, choreografami, a przede wszystkim z muzykami i dyrygentami. Tworzy muzykę filmową, operową, baletową i symfoniczną. Jej dzieła wyróżniają się siłą ekspresji i specyficznym kolorytem. Autorka poszukuje unikalnych środków wyrazu i często wykorzystuje komputer zarówno jako instrument muzyczny, jak i narzędzie kompozycji.

Ważniejsze kompozycje:
  • Kołysanka na chór dziecięcy i kwartet smyczkowy (1994)
  • Pieśń Świętego Franciszka na chór mieszany (1995)
  • Sonatina na wiolonczelę i fortepian (1996)
  • Gindry na bas i orkiestrę smyczkową (1998)
  • Summer's day, trzy pieśni do słów Szekspira na kontratenor z towarzyszeniem kwartetu smyczkowego (2000)
  • Kwartet smyczkowy (2000)
  • Deliberately intrusive na zespół instrumentalny (2000)
  • Wild Women's Voices na taśmę (2000)
  • Jane-Plane Litany na zespół instrumentalny (2001)
  • Autumn Concerto na saksofon altowy i orkiestrę symfoniczną * (2001)
  • Cape Adare na akordeon i saksofon sopranowy (2002)
  • Summer's day. 2nd song, wersja na gitarę solo (2002)
  • Jego wybrał Pan, kantata na sopran, chór i orkiestrę symfoniczną (2002)
  • Microgalaxis na zespół wokalny (2003)
  • Marsyas for 3 baroque instruments (2003)
  • Mothball, the war dance, chamber song- dramatic piece (2003)
  • Surface Tension for ensemble (2003)
  • Le Voyage, muzyka do przedstawienia baletowego (2004)
  • Receiding Sands in Place of Time – Breath na orkiestrę (2004)
  • Lute of Aquarious for waterfone and electronics (2004)
  • Dust Point Red na klawesyn i komputer (2005)
  • Opalescence na 3 głosy żeńskie i komputer (2005)
  • Contre Bruit na kwartet saksofonowy i komputer (2005)
  • The King's Gravedigger, opera kameralna (2006)

Autor: Małgorzata Kosińska, Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Związek Kompozytorów Polskich, kwiecień 2003; aktualizacja: październik 2008.