Studiowała w Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie kompozycji Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil (dyplom z wyróżnieniem w 2001). W 2000 roku przebywała na rocznym stażu w Conservatoire National de Région de Strasbourg u Ivana Fedele. Jest również absolwentką Królewskiego Konserwatorium w Hadze w klasie Louisa Andriessena. Podczas pisania doktoratu w Sonic Arts Research przy Centre Queen's University w Belfaście specjalizowała się w nowych systemach kompozycji.
Brała udział w międzynarodowych kursach kompozytorskich w Krakowie, Wiedniu, Radziejowicach, Brukseli, Apeldoorn (Holandia), Dartington (Anglia) i Avignonie (Francja), prowadzonych m.in. przez Louisa Andriessena, Jonathana Harveya, Hannę Kulenty, Zygmunta Krauzego, Tristana Muraila, Martijna Paddinga i Bogusława Schaeffera. W 1999 była stypendystką Komisji Europejskiej w Holandii, w 2000 - Deutscher Akademischer Austauschdienst. Korzystała również z grantu Williama Glocka na udział w Międzynarodowej Letniej Szkole w Dartington (2001). W latach 2002-2003 otrzymała stypendia Rządu Holenderskiego i Francuskiego. Obecne jest stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Utwory Katarzyny Głowickiej wykonywane były w kraju i za granicą, m. in. we Francji, Niemczech, Holandii, Wielkiej Brytanii, Austrii, Belgii i na Ukrainie, podczas festiwali, m.in.: Festiwalu im. Adama Didura w Sanoku, „Warszawskiej Jesieni", „Musica Electronica Nova" we Wrocławiu, Suite w Amsterdamie, Oproven w Den Bosch, Oerel na wyspie Terscheling, Yo! w Utrechcie, Wien Modern, Steve Reich Festival w Hadze, Gaudeamus w Amsterdamie, Beinnale di Venezia, International Women in New Music Festival w Kalifornii, International Computer Music Conference w Barcelonie, m.in. przez De Eereprijs, Ensemble Recherche, Holland Symfonia, Nederlands Vocaal Laboratorium, Jonathana Petera Kenny'ego (kontratenor), Ties Mellema (saksofonista) oraz transmitowane przez Polskie Radio, holenderskią telewizję VPRO i austriackie radio ORF. Jej projekt operowy – "Grabarz Królów" do libretta Jerzego Łukosza został wybrany do realizacji w ramach projektu „The Genesis Prize for the Opera" w Londynie (2001), kolejny – "Quasi Rublev", zainspirowany filmem Andrieja Tarkowskiego, został zamówiony przez fundację Fonds Podium Kunsten w Holandii.
Katarzyna Głowicka jest laureatką Ogólnopolskiego Konkursu Kompozytorskiego im. Adama Didura (1998 - I nagroda, 2000 - III nagroda), Nagrody Polskiego Towarzystwa Muzyki Współczesnej na II Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim im. Andrzeja Panufnika (2000), Nagrody Specjalnej i drugiego miejsca na Ogólnopolskim Konkursie Instrumentacji i Kompozycji we Wrocławiu (2001) oraz II nagrody i Nagrody Prezydenta miasta Wrocławia na Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim z okazji 25-lecia pontyfikatu Jana Pawła II (2003).
Głowicka współpracuje z reżyserami teatralnymi i filmowymi, choreografami, a przede wszystkim z muzykami i dyrygentami. Tworzy muzykę filmową, operową, baletową i symfoniczną. Jej dzieła wyróżniają się siłą ekspresji i specyficznym kolorytem. Autorka poszukuje unikalnych środków wyrazu i często wykorzystuje komputer zarówno jako instrument muzyczny, jak i narzędzie kompozycji.
Ważniejsze kompozycje:
- Kołysanka na chór dziecięcy i kwartet smyczkowy (1994)
- Pieśń Świętego Franciszka na chór mieszany (1995)
- Sonatina na wiolonczelę i fortepian (1996)
- Gindry na bas i orkiestrę smyczkową (1998)
- Summer's day, trzy pieśni do słów Szekspira na kontratenor z towarzyszeniem kwartetu smyczkowego (2000)
- Kwartet smyczkowy (2000)
- Deliberately intrusive na zespół instrumentalny (2000)
- Wild Women's Voices na taśmę (2000)
- Jane-Plane Litany na zespół instrumentalny (2001)
- Autumn Concerto na saksofon altowy i orkiestrę symfoniczną * (2001)
- Cape Adare na akordeon i saksofon sopranowy (2002)
- Summer's day. 2nd song, wersja na gitarę solo (2002)
- Jego wybrał Pan, kantata na sopran, chór i orkiestrę symfoniczną (2002)
- Microgalaxis na zespół wokalny (2003)
- Marsyas for 3 baroque instruments (2003)
- Mothball, the war dance, chamber song- dramatic piece (2003)
- Surface Tension for ensemble (2003)
- Le Voyage, muzyka do przedstawienia baletowego (2004)
- Receiding Sands in Place of Time – Breath na orkiestrę (2004)
- Lute of Aquarious for waterfone and electronics (2004)
- Dust Point Red na klawesyn i komputer (2005)
- Opalescence na 3 głosy żeńskie i komputer (2005)
- Contre Bruit na kwartet saksofonowy i komputer (2005)
- The King's Gravedigger, opera kameralna (2006)
- Presence (2007)
- Perpetuity, for string orchestra and electronics (2008)
- Quasi Rublev, for harpsichord, live video and electronics (2009)
- Turbulence, for piano, electronics and video (2010)
- Springs and Summers, concert for voice, string quartet and electronics (2010)
- Retina, na fortepian, elektronikę i video (2010)
- Container, teatr muzyczny (2011)
- La Notte, na chór (2011)
- RETINAn, for piano, live video and electronics (2011)
- Music in Three Parts + DJ Philipe Petite i ECO orchestra; 1, 43, 33, 43, 33, 43, 33, 43, 1 for piano, objects and electronics (2012)
- Red Sun, album z udziałem Małgorzaty Walentynowicz (2014)
- Seven Sonnets, album (2015)
Autor: Małgorzata Kosińska, Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Związek Kompozytorów Polskich, kwiecień 2003; aktualizacja: październik 2008, lipiec 2015.